N. Sad: Ode „Neogbus” na doboš

N. Subotić

04. 06. 2014. u 19:05

Posle proglašenog bankrota Privredni sud zakazao prodaju celokupne imovine „Neobusa“. Kupac bi trebalo da izdvoji oko 3,4 miliona evra. Prodaja zakazana za 12. jun

CELOKUPNA imovina „Neobusa“, novosadske fabrike autobusa, biće ponuđena na aukciji, koju je 12. juna, tačno u podne, u krugu preduzeća, zakazao Privredni sud u Novom Sadu.

U ovoj firmi je, podsećamo, stečaj uveden 22. novembra 2012. godine, a bankrot je proglašen u februaru ove godine. Procenjena vrednost „Neobusa“ je oko 6,8 miliona evra, a potencijalni kupci treba da polože depozit od oko 1,3 miliona evra. Početna cena fabrike trebalo bi da bude oko 3,4 miliona evra, odnosno, iznosiće 50 odsto od procenjene vrednosti.

- Kobno je bilo to, što fabrika „izlazi“ na dva bulevara, pa će zbog atraktivnog zemljišta, nažalost, Novi Sad ostati bez preduzeća koje je moglo da ima odličnu perspektivu i da zaposli 2.000 radnika - kaže Milan Starović, lider sindikata „Solidarnost“, koji se aktivno uključio u traženje rešenja za pokretanje ove fabrike. - Koliko mi je poznato, potencijalni partneri iz Kine, iz najveće fabrike autobusa na svetu „Jutong“, nisu zainteresovani za kupovinu, a verujem da o tome ne razmišlja ni Mohamedali Al Magrabi, biznismen iz Saudijske Arabije, nekadašnji vlasnik ove fabrike. Zašto bi on, za nekoliko miliona evra, ponovo kupovao ono što je dobio za 700.000 evra.

Dugovi „Neobusa“, inače, iznose oko 12 miliona evra, tako da ovom prodajom, neće biti namireni svi poverioci, pa tako ni oko 180 radnika, koliko ih je bilo zaposleno u trenutku kada je firma otišla u stečaj.

- Planovi reorganizacije, koje smo predlagali, i koji su bili realni, nisu usvojeni, tako da „Neobus“ ide na prodaju - ogorčen je Starović. - Imamo situaciju da se FAP, u kom će raditi 200 radnika, proglašava za privredno čudo, a „Neobus“, koji je mogao, da su grad i država imali razumevanja, da zaposli 2.000 ljudi, što u samoj fabrici a što kao kooperante, odlazi na doboš. Mislim, čak, da će prva prodaja propasti, i da će se fabrika prodati po još nižoj ceni. Nažalost, mi iz sindikata više ništa ne možemo da uradimo da to sprečimo.


PRVA PRODAJA NESLAVNO ZAVRŠILA

Neobus“ je, inače, privatizovan na aukciji održanoj pre 10 godina. Tada je kupac iz Saudijske Arabije, Mohamedali Al Magrabi, koji je u Srbiju došao da kupi autobuse za svoje autoprevozničko preduzeće, kupio celu fabriku za 720.000 evra. Poslovi, međutim, nisu išli kako je planirano, tako da je preduzeće završilo u stečaju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Niko

04.06.2014. 19:28

Pa dal je moguce da ne moze da se uloze pare u tu fabriku koja hrani toliko broj ljudi? Vazno da se otvaraju prodavnice sopin molovi...sva mesta gde se narodu uzimaju pare

dr Mileva

05.06.2014. 00:36

@Niko - Nema se para za ovakve gluposti. Nova vlast (cija je jedina zasluga da je najurila prethodnu) prinudjena je na rigoroznu stednju jer je u planu projekt NoviSad na Dunavu.

Srbistanac

05.06.2014. 09:52

Neobus je jedina fabrika autobusa u Srbiji koja je pravila ozbiljna vozila, za razliku od Fapa sa 5 autobusa godisnje i Ikarbusa koji zivi od Beograda i kvalitet ga ne interesuje. Ocigledno je unistavanje preduzeca koje je iole ozbiljno radilo, ono u Ikarbusu sa Mercedesovim znakom je smejurija, Neobus je imao visedecenijsku saradnju sa Volvom i kvalitetna vozila. Otkad je privi put privatizovan, JGSP NS je prestao da kupuje Neobuse i time je grad sapleo firmu, slucajno? Ne bih rekao.