Dragoljub Ljubičić: Srbija u seksualnoj tranziciji

Marija DEDIĆ

27. 05. 2011. u 12:45

Mićko o zavođenju, ženama, novoj monodrami, „onim“ i nekim drugim stvarima

NEMA još ni 50 godina, a bio je i Tito, i Sloba, i Koštunica. I ne samo to, vlasnik je „Nacionalnog parka Srbija“ u kome se šepure divlji šalterski službenici, gradski seljaci i domaći kriminalci na koje nas je na vreme upozorio.

Specijalista za političare, ali i za srpski mentalitet, Dragoljub - Mićko Ljubičić uživa u poziciji čoveka sa mnogo zanimanja. Problem nastupa samo onda kada u formularima treba da popuni tu nezahvalnu rubriku. Glumac, imitator, satiričar, pisac, kompozitor, direktor marketinške agencije? Pošto odgovor „zanima me mnogo toga“ ne bi prošao najbolje kod birokrata, Mićko se odlučuje da napiše ono što u tom trenutku oseća kao svoje zanimanje.

Od 27. maja, za kada je zakazana premijera monodrame „One stvari“, biće najaktivniji kao Dragoljub - Mićko Ljubičić. Sama najava seminar-kabarea o seksualnom (ne)zadovoljstvu zaintrigirala je Srbe, pa su karte za premijeru „planule“ odavno. Razloga za očaj, ipak, nema, jer su u prodaji karte za 3. jun u Domu sindikata, a već nedelju kasnije, Mićko će publici i u Domu omladine otkriti neke tajne o škakljivim temama.

I mada je predstava nastala prema tekstu austrijskog terapeuta, situacija po pitanju „onih stvari“ i u Srbiji je postala alarmantna. Evo i simptoma:

- Jedno opšte nezadovoljstvo koje se gotovo može opipati. Neka vrsta kontinuirane političko-seksualne tranzicije koja nikako da prođe. Ali, čak i ako to stavimo na stranu, puno je otuđenosti, iako nas tehnologija, na prvi pogled, spaja više nego ikad - primećuje Mićko.

* U raznim svetskim anketama Srbi su pri vrhu liste najboljih ljubavnika na planeti. Kako tumačite taj podatak - kao istinu ili nedostatak samokritičnosti ispitanika?

- Ako bismo verovali svim anketama, mi smo ne samo najbolji ljubavnici već i najpametniji i najduhovitiji narod, a istovremeno i večite žrtve zlog ostatka sveta. I svi nas mrze što smo „naj“. Ne. Mislim da nismo ni najbolji na najgori, da se ne može nešto generalizovati na nivou čitavog naroda.

* Kakvu reakciju gledalaca posle predstave očekujete - smeh, suze, očaj...?

- Suze i očaj, zato što nema još više smeha! (smeh) Jer, smeh je jedina stvar koje nikad nije previše, pored novca i odmerenosti. Što se reakcija tiče, biće ih sigurno. Ali, Bernhard Ludvig je ovo pisao prevashodno za austrijsko-nemačko mentalitetsko područje, njima je pojam smešnog malo pomeren. Zato sam tekst kreativno adaptirao, da lakše komunicira s našim mentalitetom.

* Po čemu se „One stvari“ razlikuju od svega što ste do sada radili?

- Po tome što ovo nije karakteristično samo za naše podneblje, kao većina stvari koje sam prethodno radio. U tekstu postoji pregršt univerzalnih istina koje želim da prenesem publici, jer znam da će se s tim identifikovati, pa će im biti lakše kad shvate da od nezadovoljstva ne pate samo oni. Na početku sam ubacio i jedno parčence političke retrospektive, kao deo anamneze i dijagnoze, govoreći o uzrocima seksualnog i ostalog nezadovoljstva celog naroda.

* Šta je bolja psihoterapija - seks ili humor?

- Ne postoji ništa tako efikasno kao humor, ali ne bih potcenio ni seks. Mislim da se u organizmu dešavaju veoma slični fiziološki procesi tokom smejanja od srca i tokom seksa od srca. Naglašavam - od srca.

* Koja vam je druga asocijacija na „one stvari“?

- Nešto o čemu se priča upola glasa, a ne mora nužno da ima veze sa seksom.

* Šta ste naučili o ženama za sve ove godine? Šta, ma koliko se trudili, ne možete da razumete?

- Mislim da sad znam šta sve žene žele! A nije mi jasno zašto se toliko pogube kad voze u rikverc. Šta im se to desi u glavi?

* Šta žele muškarci?

- Malo mira i tišine kad rade ono što vole. Ne dirajte im to i biće vam zahvalni.

* Koji trik u zavođenju uvek pali?

- Neočekivani poklon u neočekivano vreme. Ali, ne može samo jedno od toga, mora oba istovremeno. To uvek pali.

* Šta je precenjeno - seks, ljubav, novac ili moć?

- Mislim da su seks, novac i moć precenjeni, a da je ljubav potcenjena. Da je više ljubavi u svetu, zla bi bilo manje. Možda zvučim kao hipik iz šezdesetih, kao „dete cveća“, ali stvarno to mislim.

* Jedan od komentara na forumima glasi: „Mićko je najbolji frajer u Srbiji.“ Drugi hvale vašu duhovitost, talenat, inteligenciju... Šta vam više godi?

- Iskreno, najviše mi godi kad me nema na forumima. A preterivanja ima na sve strane. E sad, dobro je kad su preterivanja pretežno pozitivna.

* Koja je najnepristojnija ponuda koju ste u životu dobili?

- Najnepristojnija, gotovo perverzna ponuda bila je da svojevremeno uđem u nekakav „erotski odnos“ sa jednom od televizija, tako što bih sam napisao iznos na blanko čeku i radio tamo šta god bih hteo. Svašta, zar ne? Ko to zaslužuje blanko ček za bilo šta? I šta ako bih upisao 100 miliona evra, pa onda stvarno mogao da radim šta god poželim?

* Imate li neke televizijske planove?

- Da, samo nikako da se steknu neophodni uslovi. Ima dosta toga što bih mogao da kažem kroz taj medij, i to najpre u formi nekakvog mozaičkog šou programa. Imam već i neke skice toga, polako se formira i ekipa koja bi mi pomogla, a razmišljam i koja bi mi televizija najviše odgovarala i bila spremna da to isprati do kraja. Da stane iza toga kao svojevremeno Bi-Bi-Si iza „Monti Pajtona“. Šalu na stranu, može se dosta toga na televiziji, ali pre neću raditi ništa nego da to bude plod loših kompromisa.

* Da ste glavni urednik neke televizije, šta bi bio adut u vašem programu? Čega sigurno ne bi bilo?

- Ne bi bilo rijaliti šou programa i direktnih prenosa iz Skupštine, što je za mene tamo negde isto. A adut bi mi bili oni programi koji vaspitno deluju na decu. Jer, svi smo mi kad odrastemo samo manje ili više vešto kozmetički prikriveni petogodišnjaci.

* Postoji li nešto čime se niste bavili a želeli biste?

- Odmalena sam želeo da budem Zoro i da se bavim njegovim poslom, ali me život odneo u drugom pravcu i sad nemam dovoljno vremena za to. A možda ga i pronađem, videćemo.


REKLAME ZA ODABRANE

* KAO kreativni direktor marketinške agencije, šta kažete: „Od reklama se (ne) živi“?

- U Srbiji od principijelnog i poštenog kreativnog rada u advertajzingu - isključujem trgovinu medijskim prostorom i političke kampanje - niko ne može da se obogati. Ali, ako opstanete dovoljno dugo i izgradite reputaciju nekog ko ne radi baš sve, baš za svakog i baš najjeftinije, ali posluje korektno i pravi kampanje koje se primećuju, prepoznaju, dopadaju i imaju efekta, možete od toga da živite.


OBIČAN ČOVEK

* GLEDALI smo vas nedavno u seriji „Priđi bliže“. Kako ste se osećali u koži običnog čoveka?

- Odlično. Jer, Momčilo Protić je, iako rođeni gubitnik, dobar i topao čovek, a takve sam retko igrao. Tačnije – nikad.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije