LOŠE organizovan javni prevoz u glavnom gradu Crne Gore - iako ga koristi svega nekoliko procenata građana - predstavlja problem na čije se rešavanje čeka duže od decenije.


PROČITAJTE JOŠ -Revizija diplomatskih predstavništava Crne Gore: Trošili i upošljavali bez odobrenja


Ali, pre nego što su se izborna obećanja o poboljšanju u ovoj oblasti obistinila, Podgoričanima je najavljeno da će biti prvi u regionu koji će na raspolaganju imati taksi službu sa isključivo vozilima na električni pogon. Još se, međutim, ne zna koliko će vozila biti na raspolaganju, te da li će cene biti prilagođene standardu građana.

Kako je najavljeno na fejsbuk-stranici agencije "Tesla klub MNE", ne samo što će u upotrebi biti moderni "tesla" automobili, već se traže i vozači koji će raditi kod njih. Inače, za korišćenje ovog taksija će biti potrebna "pametna" aplikacija posredstvom koje će klijenti na brz i efikasan način pronaći najbliže vozilo, a trebalo bi da bude omogućeno i plaćanje posredstvom mobilnog telefona.

Dosad je pomenuta agencija samo iznajmljivala dva "tesla" automobila - pretežno klijentima na primorju.

Iz podgoričkog Sekretarijata za saobraćaj su najavili da bi broj taksi vozila do kraja godine trebalo da bude smanjen - sa trenutnih 966 na 870, pri čemu će polovina novog "bilansa" biti na električni pogon. Istovremeno, kao razlog za smanjenje je istaknuta procena da ovoliko taksista nije primereno broju stanovnika, odnosno podatak da Podgorica u čitavom regionu prednjači po indeksu broja vozila u odnosu na populaciju.

Taksisti na podgoričkim ulicama / Foto RTCG


Politika smanjenja broja vozila u taksi prevozu, saznajemo, nikoga neće ostaviti bez posla, odnosno niko neće izgubiti licencu, ali pravo na obavljanje ove delatnosti po odlasku u penziju ili promene posla više neće biti ustupano drugim osobama.

- Taksi prevoz u Podgorici se masovno koristi u svakodnevnom funkcionisanju, a mušterije su sve generacije, od đaka do penzionera - smatra dugogodišnji taksista Slavko Vujović. - Verujem da se ta navika stekla zbog lošeg javnog prevoza, ali i niskih cena kakvih nema nigde u Crnoj Gori, pa ni šire. Jer, ovde se sa kraja na kraj grada može stići za samo nekoliko evra... Inače, najava da ćemo dobiti "električnu" konkurenciju me ne brine jer posla ima, čak se ljudi često žale da nema slobodnih vozila, pa samo treba prilagoditi cene. Zbog toga što su ti novi automobili prilično skupi, ne verujem u to da će moći da voze jeftinije od ostalih taksista.

Foto cdm.me


JOŠ OSAM PUNIONICA

NAJNOVIJI podaci pokazuju da je u Crnoj Gori registrovano 106 automobila na električni pogon, a nedavno je u Podgorici puštena u rad i prva javna punionica za njih.

Iako će punjenje na njoj tokom prve godine biti besplatno, na teritoriji glavnog grada se planiraju još dve, a krajem meseca treba očekivati još osam ovakvih punktova - u Budvi, Bijelom Polju i Kolašinu, te na Cetinju i Žabljaku. Jer, iz Ministarstva turizma i održivog razvoja poručuju da je razvoj infrastrukturne mreže za električne automobile jedan od preduslova za svetliju budućnost energetski efikasnog saobraćaja koji manje ugrožava životnu sredinu.