UPRAVA Železnica Republike Srpske (ŽRS) nije uspela da raspisivanjem internog oglasa krajem prošle godine popuni radna mesta, koja su ostala upražnjena odlaskom dosadašnjih radnika u penziju ili za bolje plaćenim poslovima izvan njenog sistema.
Internim konkursom na neodređeno vreme traženo je 45 voljnih da promene radno mesto, a među njima 14 pružnih radnika, četiri čuvara pruga, osam bravara, pet elektromehaničara, a neophodni su i mehaničari, stolari, zavarivači, peskari kola i metalostrugari...

Ciljani su prekobrojni u administraciji, koji su se prethodnih godina "uhlebili" po raznim osnovama, od rodbinskih veza, prijateljstava sa rukovodiocima, do političkih podobnosti.

Pročitajte još - Veće plate ili blokada železnice!

Međutim, veoma mali broj se prijavio, pa je Uprava uz saglasnost Ministarstva saobraćaja i veza RS, ali i Svetske banke, primorana da nove radnike traži izvan preduzeća.

Tako je u proteklom mesecu primljeno 20 radnika, u ovom je planirano još 19 i u martu dodatnih 18. Uglavnom se radi o mašinovođama, pružnim radnicima, majstorima, ali nedostaju i diplomirani inženjeri elektro i mašinske struke, specijalisti mehaničari i tehničari za železničku infrastrukturu.

- Mnogi radnici na mestima za koje sada nedostaje kadar su i otišli, jer nisu želeli da više rade za mizerne plate. I dalje je višak radnika u administraciji, koji naravno nisu voljni da napuste kancelarije i vrate se među izvršno osoblje - kaže predsednik Sindikata transportne delatnosti ŽRS Zlatko Marin.

PREGOVOR Predstavnici Uprave ŽRS i resornog ministarstv


Slavko Gligorić, v. d. generalnog direktora ŽRS, rekao je da je na kraju 2019. godine u tom preduzeću bilo ukupno 2.251 radnik. Prema planu i obećanjima datih Svetskoj banci, koja finansira proces reorganizacije ŽRS, taj broj do kraja ove godine biće sveden na 2.098.

Uz prijem novih 57 nedostajućih radnika deficitarnih struka, to znači da će otkaz dobiti i 210 zaposlenih, u Upravi ŽRS tvrde najviše iz administracije.

PROBLEMI Sedište ŽRS u Doboju

POTCENjENA STRUKA


PREDSEDNIK Samostalnog sindikata radnika za održavanje šinskih vozila Goran Čamdžić smatra da su železničari najviše potcenjeni od svih radnika u RS.
- Više od polovine radnika u ŽRS ima zagarantovanu, odnosno najnižu platu, koja je prošle godine bila 450 KM i sada, kada je Vlada za ovu godinu odredila da je 520 maraka, što je i dalje nepojmljivo - kaže Čamdžić i dodaje da loš potez Uprave da u cilju smanjenja prekobrojnih u ŽRS daje stimulutavne otpremnine za kadrove koji su sada deficitarni.