TO što svetski mediji, poslednjih godina, Srbiju vide kao destinaciju koju obavezno treba posetiti, za nas je veliki uspeh. Naša zemlja sve više se stavlja i na listu atraktivnih i nedovoljno otkrivenih destinacija u svetu. Koliko smo postali zanimljivo mesto za obilazak govori i podatak da je broj stranih turista u 2019. godini povećan za 7,8 odsto, što je skoro duplo više od proseka EU.

Kako je, za "Novosti", ispričao Miroslav Knežević, državni sekretar u Ministarstvu turizma, pre dve godine prvi put je bio izjednačen broj domaćih i stranih gostiju u Srbiji. Prošle godine imali smo više od tri miliona stranih gostiju. Najviše turista imali smo iz Kine, Turske, Nemačke, ali i iz zemalja regiona. Gostiju iz Kine, lane je bilo 137.281:

- Najveći rast ogleda se u deviznom prilivu, pa je u prvih 11 meseci prošle godine, on bio 1.287 miliona evra. Naša strateška turistička tržišta su, osim zemalja EU i regiona, takođe Turska, Rusija, Kina, Južna Koreja, Indija i Japan. Uz to, doneli smo i Uredbu za podsticanje unapređenja organizovanog turističkog prometa stranih turista, kojom se posebno motiviše dovođenje gostiju iz inostranstva.

Pročitajte još - ISTRAŽIVANjE POKAZALO: U Srbiji stranci lako sklapaju nova prijateljstva

A, da bismo privukli što više turista iz dalekih zemalja, potrebna je saradnja sa zemljama u regionu. Tako je Srbija deo Inicijative Kina plus 17 zemalja srednje i istočne Evrope. Saradnja je ostvarena sa CG, Severnom Makedonijom, BiH i Slovenijom.

- Srbija je na prvom mestu u Evropi po procentu rasta ruskih turista, od 30 odsto, navodi se u izveštaju Evropske turističke komisije - rekla nam je Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije. - Turizam u našoj zemlji je u investicionom zamahu i zbog toga je veoma bitno da gosti popune veliki broj novih kapaciteta, kako bi se povećao i broj zaposlenih. Prateći najnovije trendove u turizmu, planiramo intenzivne kampanje na društvenim mrežama i drugim kanalima digitalne komunikacije. Srbiju ćemo promovisati na vodećim svetskim medijima, kao što je Bi-Bi-Si i nastavićemo kampanju na "Trip advajzoru", kineskim društvenim mrežama i portalima. Na tržištu Indije smo se prošle godine prvi put pojavili, pa sada očekujemo veći broj gostiju odatle.

REGION

PROMOCIJA Srbije ove godine će, prema rečima Marije Labović, biti usmerena na region - Hrvatsku, Sloveniju, BiH, Crnu Goru i Makedoniju. Naša zemlja promovisaće se u Turskoj, Bugarskoj, Grčkoj, Mađarskoj i Rusiji, ali i u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Španiji, skandinavskim zemljama, SAD i Indiji.

- Poseban prioritet imaće Kina, Rusija, Nemačka, Francuska, Turska i zemlje regiona - zaključuje Labovićeva.

BEOGRAD OMILjEN

STRANCI su u Srbiji, prošle godine, najviše posećivali i noćili u Beogradu, Novom Sadu, Vrnjačkoj Banji i na Kopaoniku. Domaći gosti su boravili u Vrnjačkoj Banji, na Zlatiboru, u Sokobanji, na Kopaoniku, Beogradu i na Tari.