Preostali kilometri samo uz koncesiju?
24. 03. 2018. u 10:00
Ministarstvo građevinarstva demantuje da smo blizu ugovora za deonicu Koridora 11 do granice sa Crnom Gorom. Slede pregovori o gradnji puta do Boljara, a u igri javno-privatno partnerstvo ili koncesioni model
Foto Tanjug
OD premijera Crne Gore Duška Markovića smo nedavno čuli da je pitanje dana kada će Srbija potpisati i poslednje ugovore za finansiranje Koridora 11 kroz našu zemlju. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, međutim, demantuje ove najave. Finansijska konstrukcija za još 107 kilometara od Požege do Boljara neće biti okončana ovih dana. Pred nama su tek pregovori sa Kinezima, a sva je prilika da će se poslednji deo srpskog puta za južni Jadran graditi kroz privatno-javno partnerstvo ili koncesiju.
Beograd i Boljare, poslednju tačku Koridora 11 u Srbiji, povezaće put dužine oko 270 kilometara. Deonicom Ljig - Preljina, od oko 40 kilometara, automobili voze od novembra 2016. godine. Rok za završetak dela od Obrenovca do Uba, od oko 26 kilometara, jeste kraj ove godine. Za deonicu Lajkovac - Ljig, dužine 24 km, ugovor za izgradnju je potpisan sa predstavnicima kompanije "Šendong haj spid grupa".
- Na drumskom Koridoru 11, od pet deonica od Surčina do Preljine, dužine oko 120 kilometara, neke su završene, a negde se trenutno izvode radovi - kažu u resornom ministarstvu. - Kad je reč o preostale dve deonice do granice sa Crnom Gorom, za prvu, od Preljine do Požege, 30,9 kilometara, u novembru 2017. potpisan je komercijalni ugovor vredan 450 miliona evra. Ugovor je potpisan sa kineskom kompanijom CCCC i očekuje se uskoro odobrenje kredita od kineske Eksim banke za finansiranje ovog projekta.
Model finansiranja poslednjih 107 kilometara, od Požege do Boljara, međutim, još nije potpuno izvestan. Nešto više moglo bi se znati polovinom aprila. Tada u Srbiju stiže kineska delegacija.
- Sa kompanijom CCCC je u maju prošle godine, u Pekingu, potpisan memorandum o razumevanju u vezi s nastavkom izgradnje Koridora, kojim je obuhvaćena druga preostala deonica, Požega - Boljare, u dužini od 107 kilometara - dodaju u Ministarstvu. - Na osnovu potpisanog memoranduma u narednom periodu vodiće se razgovori o uslovima za izgradnju ove deonice, najverovatnije kroz javno-privatno partnerstvo ili koncesioni model.
NOVAC
DEONICA Ljig - Preljina finansirana je kreditom Azerbejdžana. Reč je o oko 308 miliona evra. Deo od Uba do Lajkovca finansira se iz budžeta Srbije u iznosu od 73 miliona evra. Kinekki kredit za deo od Preljine do Požege vredan je 450 miliona evra.
Posmatrač
24.03.2018. 10:44
Zar nije bilo najave tokom 2017 da će se otvoriti deonica Obrenovac-Ljig u aprilu 2018 ?Po trenutnoj situaciji deo puta se završava krajem ove godine. Daj Bože da se sve to otvori i krajem 2020.
@Posmatrač - Rok je bio novembar 2017-godine...
@Posmatrač - Ne, najava je bila da ce biti gotovo u novembru 2017.
@Posmatrač - Don't worry be happy.
@Posmatrač - Na pocetku 2018. su rekli da ce deonicu Ljig - Obrenovac zavrsiti do kraja Jula. A onda su u Aprilu rekli - E to vise ne vazi, do kraja godine cemo pustiti. Ono sto ne razumem je da su najtezu deonicu (Preljina - Ljig) sa 5 tunela i brdima zavrsili i pustili pre godinu i po dana a Ljig - Obrenovac gde je prakticno ravnica i sem tunela kod Ljiga nema nikakvih prepreka, to nikako da zavrse. Al' dobro, bolje da odrade kako treba nego da puste tek tako.
Komentari (6)