Koridor 11: Kinezima poslednja opomena

Z. RADOVIĆ

ponedeljak, 21. 08. 2017. u 09:00

Коридор 11: Кинезима последња опомена

Koridor 11: Kinezima poslednja opomena

Zašto kasne radovi na dve deonice Koridora 11, od Lajkovca do Ljiga i od Obrenovca ka Ubu? Moguć raskid ugovora sa izvođačem - firmom "Šandong". Problem slabo angažovanje radnika

PLAN da se u novembru kompletira deo auto-puta od Obrenovca do Preljine najverovatnije se neće ostvariti, jer je na jednoj deonici, od Lajkovca do Ljiga, završeno tek oko 70 odsto radova, dok je na drugoj, od Obrenovca do Uba, za tri godine obavljeno tek nešto više od pola ugovorenog posla. Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je minulog vikenda obišla radove na jednoj od deonica i uputila oštre kritike izvođaču, kineskoj kompaniji "Šandong". Mihajlovićeva je istakla da je ovoj firmi već data opomena, dok bi sledeći korak mogao biti raskid ugovora za posao na 26,2 kilometra od Obrenovca do Uba.

Pred kineskim izvođačem i Ministarstvom građevinarstva, kao investitorom na ovom projektu, dva su puta - ili će uspeti da se dogovore da "Šandong" angažuje više podizvođača i da ubaci u "petu" brzinu kako bi radove priveo kraju, makar i sa zakašnjenjem ili će morati da se "rastanu". Kineskoj kompaniji slede penali zbog probijanja rokova, pa je pitanje da li će oni biti obračunati po raskidu ugovora ili po okončanju posla.

Na ovoj deonici predviđena je izgradnja 14 mostova i petlje "Ub". Planirano je i izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijskih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubnih metara betona. Projektovano je i izmeštanje i regulacija 17 vodotoka.

Kako "Novosti" saznaju, do sada su gotovo završeni zemljani radovi, a od devijacije 11 lokalnih puteva završena su tek tri, dok su na dva radovi u toku. Urađena je i regulacija samo sedam vodotoka.

PROBLEM I NA MOSTOVIMA OSIM na tunelu, ne teče sve po planu ni na mostovima na potezu od Lajkovca do Ljiga. Završena je izgradnja 15 konstrukcija, ali im poslednji pravi najviše problema. Na njemu su obustavljeni radovi, jer je izvođač napravio grešku u tehnologiji prilikom izlivanja betona.

A, iako je do isteka roka izgradnje ostalo još oko tri meseca, još se ne izvode radovi na uređenju putnog pojasa, zaštiti kosina nasipa, ugradnji saobraćajne signalizacije i opreme auto-puta.

Glavne zamerke izvođaču su neorganizovanost i nedovoljno angažovanje radnika i mehanizacije. Kako "Novosti" saznaju, Kinezima se, osim kašnjenja zamera i na kvalitetu onoga što je urađeno, zbog slabe kontrole podizvođača radova. Nekoliko puta su opominjani i zbog kvaliteta betona koji ugrađuju u mostove i ostale objekte prilikom izgradnje auto-puta.

Ništa bolja situacija nije ni na deonici od Lajkovca do Ljiga, jer još nije probijena nijedna tunelska cev u tunelu "Brančići", koji će biti dug oko kilometar. S obzirom na to da tek posle toga slede obimni radovi, posla će na ovoj poziciji biti bar do polovine sledeće godine.


VUČIĆ OBILAZI RADOVE

PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na Koridoru 11, na deonici od Surčina do Obrenovca, i izgradnju novog mosta preko Kolubare i Save kod Obrenovca, koji će biti dug oko 1,7 km. Radovi na izgradnji deonice Surčin - Obrenovac, duge 17,6 km, počeli su 1. marta i trebalo bi da bude završena do kraja 2019. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

veselnik

21.08.2017. 14:04

@majke mi - Radove izvode NASE firme kao podizvodjaci, a placaju ih kinezi koliko hoce i kada hoce (mogu). To je shema SNS za dranje! Ko zna kako se pisu i prate ugovori (nadzor, dinamika, cash-flow), ne cudi se ovome sto se desava i kako se radi... politika, nestrucnost i lopovluk, a ne biznis!!!

Baki

21.08.2017. 09:44

Pa i red je da se uozbilje.Kad se plaća onda ok a rokovi ko ga šiša.Treba uposliti naše firme i poželeti kinezima srećan put.Oni bi nas šutnuli bez problema.

Šandong - ping pong

21.08.2017. 09:58

U napred se svi radujemo kvalitetu puta koji će kinezi pod pritiskom "odraditi"! Već vidim naslove u vestima "Zbog revitalizacije kolovoza od xx. juna do xx. septembra biće zatvorena deonica..."!

Gorana

21.08.2017. 10:06

Nije ni to resenje. Dok se ponovo raspise konkurs, pa dok se odabere nov izvodjac, eto nama kraja godine. Najlakse je raskinuti ugovor, povlaci to dosta toga za sobom, treba biti pametniji i pritisnuti ih da odrade posao kako ugovor nalaze!

veselnik

21.08.2017. 13:58

@Gorana - Sad dolazi povecanje cene! Svaki raskid ugovora kosta, pa izvodjac (koji je vec "ustedeo" pare od dobijenih placanja, a platio i tal) lepo ucenama, uz podrsku kupljenih veza, dobija produzetak roka i jos para!

Maja

21.08.2017. 10:19

Ne treba kvariti dobre odnose sa NR Kinom zbog ovih neradnika, treba uz pomoc Vlade NR Kine izvrsiti pritisak na njih da ispune obaveze na koje su se obavezali stavljanjem potpisa na ugovor.

karate

21.08.2017. 10:50

Srbija kao drzava kasni vec vise od 30 godina . Niko ne dize galamu od ministara i u vladi sto Srbija kasni . A eto sada kao kasni se sa putevima . Pamti li iko ikada da je nesto u Srbiji uradjeno bez kasnjenja , kradja , lopovluka ...... ? Niko nikada to nije cuo i upamtio pa makr imao i 80 godina.

Miroslav

21.08.2017. 11:07

A do juče niste znali da kasne?Koga BRE lažete?Šta sam ja ?Karanfil?Tuja?Avokado?Evo vam ga nepismeni pa ga vodite kući.Vaš vožđ.

Живко

21.08.2017. 11:18

Јавашлук у држави.Тек сада када су рокови при крају ,власт видела да посао није урађен и да се превише касни са роковима?Мајко моја који неспособњаковићи воде ову државу?

maxi

21.08.2017. 11:20

Nema nista od tog puta bar jos pet-sest godina, planiraju oni tek da ga koriste za izborne kampanje, evo videcete. Ovo je samo farsa.

Gojko

21.08.2017. 14:25

@maxi - Farsa je u tvojoj glavi.Kada ministarstvo u ime vlade potpiše ugovor sa izabranim izvođačem tu prestaje svaka njegova dalja nadležnost i prelazi na izvođača da ispuni plan izgradnje po zacrtanim rokovima.Pošto se MORAJU uzimati najjeftiniji graditelji,oni vrše ucenjivanja,pa ih treba stalno proveravati i terati da izvršavaju dogovoreno.Kad preduzimač krene da vam pravi kuću,kako ste vi kao naručilac krivi za dalju izgradnju.

Noca

22.08.2017. 08:17

@maxi - A ko je odgovoran za biranje izabranog izvodjaca????Nemoj da se vadite na tender i najbolje ponude,jer ne moze Mika ili Tika da daje ponudu a da to niko ne proverava ili je mozda narucilac, unapred politicki opredeljen???

bh

22.08.2018. 12:52

@maxi - Ko je po tvom mišljenju odgovoran za realizaciju ugovora ako to nisu potpisnici istog. Zašto se MORAJU uzimati najjeftiniji izvođači? Najčešće nas ti najjeftiniji koštaju višestruko više.Naši podizvođači rade po cenama do 50% nižim od ugovoreni i često nisu plaćeni na vreme pa je i to često uzrok svih nedaća na našim gradilištima. I na kraju ko po tvom mišljenju "treba stalno proveravati i terati da izvršavaju dogovoreno" ako to nije potpisnik ugovora preko nadzora.

Aranđel Mihajlović

21.08.2017. 11:22

Pitajte Zoranu pred Vučićem , kakva je ušteda što je iz projekta izbacila početnih 8 km. auto - puta od Novog Beograda do Jakova . Desetine hiljada vozila će svakodnevno morati da ide zaobilazno 15 km. do Dobanovačke petlje , pa da se vraća do Jakova .

boca

21.08.2017. 12:48

Jaka stvar.Mene samo interesuje moravski koridor a što se tiče ovog navedenog koridora (u tekstu) u redu Beograd-Čačak a za crnu goru(da je dobra zvala bi se bela gora) mislim da je to promašena investicija za Srbiju naravno za crnu goru nije jer oni slepci i nemaju gde osim reko Srbije ali to treba prodane duše da CENE." E "tako stoje stvari".

krkanovic

21.08.2017. 14:58

Ljudi nemojte se nadati da ce biti nesto na vreme koridor 10 ili11 svejedno .Idem cesto I putujem ovim relacijama , muka da se pogleda od nivoa opreme , do broja ljudi koji tamo rade . Putovali smo po svetu I znamo kako izgledaju ozbiljne investicione drzavni radovi ovo je smesno I zalosno . Mozda ce nekada to I biti al to docekati ,,,,,,,,,,,,,,

Dragan

21.08.2017. 15:46

Svakom laiku, koji je prolazio Ibarskom Magistralom kroz Ljig je bilo jasno da radovi debelo kasne i da nema sanse da se zavrsi do Novembra. Nezavrsene mostovske konstrukcije bez uradjenih pristupnih saobracajnica, a nigde nevidis radnike i mehanizaciju. To mi vise izgleda na davno napusteno, a ne aktivno gradiliste.