Sele se zbog auto-puta za Prištinu

D. Z. - Z. R.

17. 11. 2017. u 07:50

Селе се због ауто-пута за Приштину
U Prokuplju i Merošini u petak biće predstavljen plan raseljavanja na trasi novog druma. Postojeća domaćinstva biće minimalno ugrožena, uveravaju nadležni

PRVI korak ka izgradnji auto-puta od Niša do Prištine biće napravljen u petak. Pre nego što počnu radovi, potrebno je da država otkupi zemlju od vlasnika i da obezbedi prostor za novu saobraćajnicu. U Prokuplju i Merošini, dve opštine kroz koje je predviđeno da prolazi trasa, vlasnici njiva i kuća saznaće sve o planu raseljavanja, koji će im predstaviti stručnjaci JP "Putevi Srbije".

U lokalnoj samoupravi u Prokuplju otkrivaju, za "Novosti", da se vodilo računa o tome da se minimalno ugroze postojeći objekti, odnosno domaćinstva.

- Svega nekoliko desetina objekata na ovoj deonici će morati da se sruši, a eksproprijacija zemljišta će se raditi u skladu sa standardima EU - saznajemo u opštini Prokuplje. - Prva faze radova, koji bi trebalo da počnu tokom naredne godine, uslediće posle rešavanja imovinsko--pravnih odnosa, odnosno nakon usvajanja politike raseljavanja.

PROČITAJTE JOŠ - Za auto-put do Drača potrebna milijarda evra

Trasa auto-puta Niš - Merdare - Priština predviđa izbegavanje gradskog jezgra Prokuplja, odnosno podrazumeva izgradnju obilaznice od vojne kasarne na ulazu u grad, trasom pored Veterinarske stanice, do fabrike "Hisar", na izlazu iz Prokuplja. Dalje se trasa kroz Kuršumliju uglavnom poklapa s postojećim regionalnim putem.

Prema podacima iz "Puteva Srbije", početak eksproprijacije na 77 kilometara puta se očekuje u prvim mesecima 2018. godine. Ovaj postupak sprovode imovinsko-pravne službe opština i gradova kroz čiju teritoriju će da prolazi budući auto-put. "Putevi" pokreću postupak podnošenjem predloga za eksproprijaciju, a opština obaveštava stranke i donosi rešenja. "Putevi" su dužni da podnesu pisanu ponudu o obliku i visini naknade za eksproprisanu imovinu. Visinu naknade za zemljište utvrđuje poreska uprava, dok visinu naknade za biljne kulture i objekte utvrđuju veštaci odgovarajuće struke.

Auto-put od Niša do Drača biće dug 384 kilometra. Deonica od Niša do Merdara, koja je u nadležnosti Beograda, duga je 77 kilometara, i njena procenjena vrednost je 850 miliona evra. Radovi bi prvo trebalo da počnu na 40 kilometara od Merošine do Pločnika, a njihova procenjena vrednost je 212 miliona evra. Deo sredstava za izgradnju auto-puta Niš - Priština biće obezbeđen iz bespovratne pomoći EU.

PROČITAJTE JOŠ - "Auto-putem mira" do mora

NA KOSOVSKOJ STRANI UVELIKO SE RADI

ZA razliku od deonice Niš - Merdare, na kosovskoj strani trasa auto-puta se uveliko gradi. Radovi su od Prištine gotovo završeni do ulaza u samo Podujevo, udaljeno svega desetak kilometara od administrativnog prelaza Merdare. Tu se sredstvima EU već grade objekti za "tvrdi prelaz", koji je deo Briselskog sporazuma. U sklopu radova koji se izvode s kosovske strane prelaza uklonjen je i nadvožnjak na samoj administrativnoj liniji, koji je oduvek bio simbol "razgraničenja" kuršumlijske opštine i opštine Podujevo.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (40)

zaliv.net

17.11.2017. 08:07

Neverovatno, jos da ukinete i putarine za siptare i date im besplatne hotelske smestaje kao i nase pasose....i sve ce da bude super. Dole ne mogu ni da smisle rec Srbija a mi ucestvujemo u izgradnji necega da bi NJIMA bilo bolje. Srbi i Srbija od ovoga nemaju nista!

meri

17.11.2017. 08:40

lepo je sto se prave putevi,ali treba pogledati siromasne i bolesne po selima da ne umiru od bede.

Слободан човек

17.11.2017. 08:40

Војском до Приштине је најлакше ауто-путем. Одлично.

радисав

17.11.2017. 13:55

@Слободан човек - И ја тако мислим. Не до Приштине него до Шаре и Проклетија!

Nenad

17.11.2017. 09:02

Kome u sustini treba ovaj autoput. Trosenje resursa drzavnih, bolje reci ukopavanje dodatno kod mmf-a zbog puta koji nije prioritetan. svi znaju koji je glavni kooridor i zbog turizma a pre svega i zbog transporta robe.

Zoran Petrovic

17.11.2017. 09:06

Inace, to je jedan od najvaznijih projekata naseg imperatora. Ovim ce biti olaksan prodor šiptara u Srbiju tako da on ispunjava svaki deo plana koji su predvideli nasi prijatelji iz nato pakta u vezi oslobadjanja Srba iz Srbije.

БРАТ

17.11.2017. 10:26

Ostvaruje se san siptara. Malo im je KiM-e, idu dalje ka Nisu, a mi, da pitamo VLAST i Erdogana, naseg krvnog prijatelja, da nam nadju novo staniste. Mozda u Siriji posto je otuda mnogo izbeglo.

Ana

17.11.2017. 10:30

Ova vlast pravi autoput za Šiptare.Nisu završeni autoputevi ni prema Madjarskoj,ni Bugarskoj niti prema Grčkoj,što je mnogo važnije.Sramota!

Градитељи

17.11.2017. 14:20

@Ana - Не секирај се! Према Мађарској, Бугарској и Грчкој ће да граде Албанци, кад се оствари идеја о Великој Албанији до Ниша, а демографска поплава Албанаца стигне до Београда, Скопља и Јањине. Заборавио си план аутопута према Хрватској до Макарске?

Миљојко

21.02.2019. 14:21

@Ana - Вама је за селидбу на север постојећа инфраструктура сасвим довољна.

Земље Јована Владимира

17.11.2017. 13:20

@STOP - Треба градити другу трасу до Драча - преко Скадра! А затим повезати и Елбасан и Фир са матицом СЦГ.

fradd

17.11.2017. 13:44

Da li vidim dobro? Put ide preko Podujeva a ne preko Kosovske MItrovice? Uopšte ne razumem shizofreniju među Srbima. Velika većina SNS birača i dalje ih smatra patriotskom partijom, a oni ispadoše gori od DOSa (ako je to uopšte moguće).

Tai

17.11.2017. 14:20

...tu se sredstvima EU već grade objekti za "tvrdi prelaz" na kosovskoj strani... Šta je "tvrdi prelaz", pravi se pravi granični prelaz? Mi treba da im pomognemo u ostvarenju sna?

Vladimir

17.11.2017. 15:16

Umesto sto bacaju narodne pare gradeci autoput Šiptarima do Merdara i Crnogorcima do Boljara, poštenije i pametnije bi bilo graditi autoput prema Bjeljini, Doboju, Banja Luci, Prijedoru, ... Tamo živi naš narod a ne besprizorni ološ.

Miki

03.04.2019. 08:38

@Vladimir - Па можда зато што би било мало глупо да правиш нешто што већ постоји. Нисам знао да путеви могу да буду опасни. Нешто попут ћирилице у Хрватској.

milica.ilic@gmail.com

17.11.2017. 15:26

Neko ovde nije normalan ! Sta vi to radite, kome pravite ovaj put ? Srbiji i Srbima ,sigurno ne ! Ili bas nista ne razumem, ili neke treba hapsiti !Svi ostali putevi su nam preci i hitniji, a ovaj pravite, ocigledno, nekom drugom ! Meni je ovo strasno !

Mare Srbija

17.11.2017. 15:42

Često prolazim tim putem i uopšte ne vidim svrhu auto puta. Naših vozila prodje jedno na pet minuta dok šiptari, sa stranim tablicama, prolaze mnogo češće, pogotovo u vreme njihovih praznika. Dakle u korist ce ići njima i nato,dok će naše i onako retko stanovništvo rascepkati i raseliti ,naravno ka Beogradu.

Mr Radomir Scepanovic

30.07.2018. 18:18

kome ovo treba?Ko ovo finansira?Zasto se pravi pruga prema Hrvatskoj kada je ne rentabilna?

Скадранин

12.09.2018. 16:46

@Mr Radomir Scepanovic - Треба Џорџу Сорошу и Сахиту Муји, који су уложили огромна средства у лобирање за независност "Косове". И другима који су заинтересовани за експлоатацију огромног рудног богатства Косова и Метохије. Али и онима који имају војне базе код Урошевца и Тиране, да им лакше и брже приступе у случају потребе. А и Србима са севера Албаније и са КиМ да брже стигну до избегличких кампова у Србији кад за то дође време...

Povezivanje Albanije sa saradnicima

15.09.2018. 18:03

Ovim autoputem Albanija će se povezati sa EU ali i sa Turskom i Rusijom (preko Crnomorskih luka)

Komentator

08.03.2019. 14:54

Zar ne bi bilo bolje da ih ucenimo sa tim putem sad dok traju pregovori, a Vučiću? Mi njih ne smemo ničim da ucenjujemo, samo da delujemo "odgovorno" "ozbiljno" i "čvrsto"?

Petar J. Vetar

11.04.2019. 06:06

Читам неке од коментара и морам да напишем... А шта би требало? Да пустимо да се направи јадранска магистрала и кад Румуни заврше свој ауто пут - сви почну да нас обилазе и одоздо и одозго. Овако ћеш имати два пута до две луке па неће моћи да те лако уцењују и сви ће пролазити кроз Србију што значи као приход.

Leka

13.04.2019. 21:28

ovaj autoput ce smanjiti vreme za premestanje vojske od strane NATO ka Nisu, jedna od najvecih prepreka za kopnenu invaziju 90ih su bile lom ulice ka Kosmetu