Od 372 ponuđenih, prodato samo šest: Vagone neće čak ni za staro gvožđe

Z. RADOVIĆ

11. 11. 2016. u 17:00

"Srbija voz" nije uspeo da se otarasi rašodovanih kompozicija koje trunu na prugama širom države. Uskoro objavljuju novi oglas za prodaju

Од 372 понуђених, продато само шест: Вагоне неће чак ни за старо гвожђе

Stari vagoni zarasli u šiblje u beogradskom naselju Rakovica Foto I. Marinković

STARI vagoni na železničkim stanicama širom Srbije odneli su na desetine ljudskih života proteklih godina, a pre nekoliko dana na jednom od njih opet je nastradao jedan mladić u Jagodini. Preduzeće "Srbija voz" pokušava da se reši rashodovanih kompozicija koje su zbog nepažnje često bile scenografija za nemile događaje, ali im to, zasada, baš i ne uspeva. Na javnoj licitaciji za prodaju 372 vagona, prodato ih je svega šest. Zbog toga će u narednom periodu pokušati ponovo da oglase prodaju.

Procenjeno je da u rashodovanim vagonima ima oko 8.500 tona gvožđa. Cena ovog metala je, međutim, već mesecima niska, pa firme koje se bave otkupom nisu zainteresovane za ovaj posao. S druge strane, u "Srbija vozu" kažu da im se ne bi isplatilo da oni direktno prodaju vagone, na primer, "Železari", jer bi imali dodatni trošak zbog njihove seče, rasklapanja i organizacije prevoza.

- Imajući u vidu da smo u toku javnog oglašavanja imali podršku medija, očekivali smo veće učešće. U svakom slučaju, moramo biti zadovoljni, jer se krenulo s mrtve tačke - kažu u "Srbija vozu".

- Na licitaciji se prijavila samo jedna firma iz Beograda. Prodato je šest putničkih vagona za prevoz praćenih automobila koji su parkirani na stanici Topčider u Beogradu. Putnički vagoni prodati su po početnoj ceni od 432.000 dinara po vagonu, a njihova ukupna vrednost je 2,6 miliona dinara.

NIJE PRVI PUT I pre nego što su se "Železnice Srbije" podelile u četiri zasebna preduzeća, pokušale su 2015. godine da prodaju 101 rashodovan vagon. Ovaj pokušaj, međutim, nije uspeo, jer ni tada nije bilo zainteresovanih.

Plan "Srbija voza" je da s pruga ukloni sve rashodovane vagone koji su decenijama parkirani na sporednim kolosecima. Osim ova 372 vagona nameravaju da prodaju još 111 lokomotiva, prikolica i motornih kola. Njihova ukupna procenjena vrednost je 280 miliona dinara, odnosno 2,3 miliona evra.

"Groblja" vozova nalaze se na nekoliko lokacija u Srbiji, a najviše ih je u Topčideru u Beogradu i u "Želvozu" u Smederevu. Vagoni su zarasli u korov, uglavnom su opustošeni, a iz nekih od njih raste i drveće.

Među davno parkiranim i zaboravljenim kompozicijama najstarija je garnitura iz 1952. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Nn

11.11.2016. 17:31

Zivim na zapadu. Na dve lokacije ( jedna u skoro centru grada, Druga malo dalje pored autoputa) dva vrlo ataktivna restorancica Ambiend stari vozni vagoni, doterani uredjeni, uvek puni. To Mogu neki I kod nas, sve je tu samo dobra volja i kreativnost, Ili umece.

Dragan

11.11.2016. 23:37

@Nn - Kušet vagoni su u Poljskoj 70-ih godina služili kao hoteli. Spavao sam u njima. Bilo je blizu puta, udobno i jeftino. Možda bi i kod nas prošao taj voz.

Zlatko

11.11.2016. 18:02

Kažu da je cena niska . Zašto nisu prodali kada je cena starog gvožđa bila veoma visoka ? Ne stoje ti vagoni tu mesec, dva več godinama.

Nikola

11.11.2016. 18:11

Neka visak zaposlenih u zeleznici bude prekfalifikovan da sece ovaj krs. Kuca se mora uvek drzati uredna.

Dejan

12.11.2016. 04:41

Cena niska?a sto nije prodato kad je bila visoka? E sad da kod nas ima pitanje odgovornosti,pa da se krivično goni direktor iz predhodnog mandata(i oni pre njega) pa bi videli onda da li bi se tukli oko fotelja.dok god nebude pitanje odgovornosti biće nam ovako.

Bonaprta3

12.11.2016. 09:40

Vagoni ta ruzna nemacka rec ili kola kako ih zeleznicari ispravno zovu tu stoje vec vise od 20 godina. Kad du pocele sankcije od 90 ih god proslog veka. Neka od tih kola vredi remontovati, jer nova kola kostaju oko 800.000 evra, a kapitalni remont do trecine vrednosti. Nazalost na zeleznicu dosli mamini i tatini sinovi koji neznaju i ni kako im se firma tacno zove. Kola nisu prodata ni kada je cena celika bila dobra, jer nisu mogli da se dogovore oko provizije.

Obican Svet

12.11.2016. 18:40

Nn, posto zivite na zapadu i teoretski ste potkovani, nosite Angeli ovaj krs pa napravite biznis...