LAZANSKI OTKRIVA SVE O 1999! Vitezovi DŽedaja hteli sa 175.000 vojnika da unište Srbiju, evo šta je sprečilo NATO okupaciju Beograda!

Novosti online

31. 03. 2019. u 12:57

Da li su Ahtisari i Černomirdin zaista zapretili Miloševiću da će, ukoliko ne pristane na uslove koje diktira NATO, "Beograd i Srbija biti bombardovanjem poravnati kao sto”?

ЛАЗАНСКИ ОТКРИВА СВЕ О 1999! Витезови Џедаја хтели са 175.000 војника да униште Србију, ево шта је спречило НАТО окупацију Београда!

Miroslav Lazanski / Foto Tanjug

Zašto je Slobodan Milošević pristao na sporazum u Kumanovu? Da li su Ahtisari i Černomirdin zaista zapretili Miloševiću da će, ukoliko ne pristane na uslove koje diktira NATO, "Beograd i Srbija biti bombardovanjem poravnati kao sto”? Je li NATO u leto 1999. uopšte imao kapacitete za kopnenu invaziju na Srbiju, piše Miroslav Lazanski čiju kolumnu za Politika.rs prenosimo u celosti:

Svakog jutra, počev od 23. marta 1999, tačno u 8.30, u specijalnom bunkeru ispod zgrade Ministarstva odbrane u centru Londona, okupljali su se najvažniji britanski ministri, funkcioneri Ministarstva odbrane, oficiri obaveštajne službe i diplomate da bi raspravljali o bombardovanju Jugoslavije. Bunker, obnovljen 1979. godine po naređenju Margaret Tačer, predstavlja heremetički zatvorenu mrežu hodnika koja počinje sa dvoja crveno obojena čelična vrata i dve kompjuterizovane prijavnice.

To je britanski Centar za rukovođenje krizama. Ovde je Alister Kembel svakodnevno sedeo za stolom od jasenovog drveta, stolom za 18 osoba. Iz tog bunkera Toni Bler i Alister Kembel imali su stalnu vezu sa britanskim zajedničkim generalštabom u Nortvudu, komandom Kraljevskog vazduhoplovstva u Vikamu, komandom kopnene vojske u Viltonu i kriznim centrom NATO-a u Monsu. U Monsu je stalno zasedao specijalni tim nazvan „Vitezovi Džedaja”, koji je planirao kopnenu operaciju osvajanja cele Srbije i ulazak NATO trupa u Beograd.

Naime, kada je postalo jasno da bombardovanje vojnih ciljeva ne donosi rezultat, NATO je pokrenuo novu fazu rata protiv Jugoslavije - namerno bombardovanje civilnih ciljeva. No, kako ni to nije automatski dovelo do popuštanja Beograda, na spisku opcija bio je i plan kopnene invazije Srbije pod šifrom „Bravo-minus”.

Plan u kojem bi oko 175.000 NATO vojnika krenulo u kopneno osvajanje SR Jugoslavije, odnosno Srbije. Najdalje u tom planiranju kopnenog rata otišli su upravo Britanci, gde je Toni Bler stalno vršio pritisak na Belu kuću da se to i prihvati. U operaciji je trebalo da učestvuje više od 50.000 britanskih vojnika i oko 100 tenkova, zapravo cela britanska kopnena vojska. No, Pentagon je bio protiv kopnene invazije, protiv su bili ministar odbrane Koen i načelnik Združenog generalštaba general Šelton.

Predsednik Klinton je prvog dana agresije na Jugoslaviju, 24. marta 1999, obraćajući se naciji preko televizije izjavio da „ne namerava da pošalje američke vojnike u rat na Kosovu”. No, vrhovni komandant NATO-a general Vesli Klark već posle nekoliko nedelja rata počeo je da zagovara kopneni juriš na Srbiju, Toni Bler ga je svesrdno podržavao, a Kembel medijski sve to pripremao.

Ipak, Pentagon se pribojavao velikih gubitaka u kopnenom sudaru sa vojskom Jugoslavije na Kosovu. Procene u glavnom štabu NATO-a u Monsu govorile su o nekih 1.500 do 2.000 poginulih NATO vojnika dnevno. Pentagon je imao podatke da je na Kosovu oko 80.000 vojnika jugoslovenske Treće armije, sa 350 tenkova, da su sve protivoklopne rakete „fagot” tamo, da su svi prolazi ka Kosovu minirani.

U Monsu su „Vitezovi Džedaja” predložili pet opcija plana „Bravo-minus”. Prva je bio helikoptersko-padobranski desant nekoliko hiljada NATO vojnika u centar Kosova da bi se rasekle jugoslovenske trupe i razdvojile po dubini teritorije. Druga opcija bio je ulazak NATO-a iz Makedonije u Preševsku dolinu, pa onda na istok Kosova.

Treće rešenje bio je prolaz kroz Kačaničku klisuru, ali i u Monsu su znali da je to nemoguće, jer je taj pravac bio totalno miniran. Četvrta varijanta bio je prelazak preko visokih planina iz pravca Albanije, ali za to je prethodno trebalo izgraditi puteve. Peta opcija bila je kombinacija prethodne četiri, plus kopneni juriš iz Mađarske. I sve to uz intenzivno bombardovanje Srbije. „Vitezovi Džedaja” računali su da u Beograd uđu posle 90 dana kopnenog rata.

Saveznici u NATO-u bili su skeptični, problem je bila koncentracija tako velikih vojnih efektiva, diviziji NATO-a treba najmanje četiri meseca za prethodno raspoređivanje. Američkim snagama uoči „Pustinjske oluje” 1991. godine trebalo je punih pet meseci prethodnog raspoređivanja u Saudijskoj Arabiji za rat protiv Iraka. I to u uslovima neometanog dolaska u Saudijsku Arabiju, na terenu bez blata i snega. A na Balkanu tih pet meseci značilo je ulazak rata u jesen, pa i zimu, sa svim vremenskim nepogodama koje to nosi.

Britanci su zato pojačali obaveštajni rad, Amerikanci su počeli da grade puteve ka severnoj granici Albanije, Černomirdin je izblefirao Miloševića da kopnena invazija samo što nije počela i da Rusija tu ne može ništa da učini. Bombardovanje je počelo da uništava same temelje srpske privrede, bombardovanje se nastavljalo nekažnjeno, pretnja invazijom, koliko god to bio blef, i gubitak podrške Rusije, sve je to navelo Miloševića da pristane na Kumanovski sporazum.

Odnosno, iako NATO u junu 1999. nije imao gotove snage za kopnenu invaziju na Srbiju, mogao je da intenzivira bombardovanje, jer SAD naprosto nisu mogle da dozvole da izgube taj rat. Mogli su da nam poruše sve beogradske mostove, iako se Pariz tome protivio. Kome bi zbog toga Ameri odgovarali? Nikome. Mogli su da nam sruše sve termoelektrane, sve pruge i puteve. Čime smo mogli to da sprečimo? Ničim. Kada na svojoj teritoriji imate kakvu-takvu industriju, putnu i železničku infrastrukturu, elektroenergetski sistem, onda ste jako osetljivi na napade iz vazduha. Imate samo dve alternative: da posedujete PVO sistem koji sprečava napade iz vazduha, ili da ste spremni da „jedete korenje” do konačne pobede. Prvo nismo imali, a drugo nismo hteli...


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (48)

E svasta

31.03.2019. 13:33

Zanima me ko li je savetnik danasnjeg predsednika, jel isti taj Bler ili neki drugi

Мр Радомир Шћепановић

31.03.2019. 18:08

@Dule - На позив Александра Вучића!

Miki-Zg

31.03.2019. 13:57

Vrlo dobro znam gosp. Lazanski kada su vidjeli Nato zločinci da ne mogu slomiti vojnički malu zemlju Srbiju ( 78 dana intenzivne agresije ) da su bili u stanju da Srbiju vrate u kameno doba ( bili bi to uradili -čuditi se - nemojte ! ) !

Jana

31.03.2019. 14:14

Vitezovi Dzdaja? Holivudska bajka i retni kriminalci. Zato nam ovako sve lepo ide nije niko ostao da misli.

Коста П. Војновић

31.03.2019. 14:15

"Односно, иако НАТО у јуну 1999. није имао готове снаге за копнену инвазију на Србију, могао је да интензивира бомбардовање, јер САД напросто нису могле да дозволе да изгубе тај рат. Могли су да нам поруше све београдске мостове.. Могли су да нам сруше све термоелектране, све пруге и путеве..." Mогли су господине Лазански али нису могли ништа на КиМ где су била сконцентрисна шиптар. села и наша војска, спремна на одсудну одбрану...А губици у ваздуху су расли...то је чињеница!

Sremac

31.03.2019. 17:24

@Lala - @ Lala potpuno se slazem sa vama komsija. Lopta skace dok se ne ispuva a Lazanski je odavno ispuvan.

esb-puerto@arcor.de

31.03.2019. 14:24

Aj onda sad da naučimo nešto od ovog perioda. A to je da se osiguramo Ruskim PVO sistemom , a ako moze i dodatnim uništavajučem oružjem , po največim standardima . Za vreme koje bi evtl. moglo naići sudeći po našoj istoriji.. Jer smo i danas pod obsadom zapadnix zemalja .

Jeftin pokusaj da se opravda Miloseviceva izdaja KiM, kao i Srba u Kninu, Bosni itd.

31.03.2019. 14:26

Ako je sve to tako, i kako kaze Lazanski "nismo imali PVO da sprecimo vasdusne napade" i spremnost da "jedemo korenje" zarad odbrane nasih interesa, zasto smo uopste onda ulazili u rat, zasto su vojnici na Kosarama i duz cele granice sa Albanijom mesecima zivotima branili drzavu? Zasto je Milosevic zrtvovao decu, civile, vojnike, celokupnu ekonomiju, fabrike i doveo do milenijumskog trovanja uranijumom i plutonijumom i hemijskim genocidom ako nismo bili spremni da idemo do kraja???

BorisFCRS

31.03.2019. 18:29

@Jeftin pokusaj da se opravda Miloseviceva izdaja KiM, kao i Srba u Kninu, Bosni itd. - Zato što je narod na referendum rekao "ne" ultimatumu iz Rambujea! Nije pošteno optuživati čoveka koji je sproveo volju naroda na referendumu!

Veselin

31.03.2019. 14:31

FASISTI steta sto nisu dosli da I oni dobiju ono sto i svi do sada od Srpskoga roda ,za njh istorija nije uciteljica zivota

Voland

31.03.2019. 14:35

I onda tog istog fašistu Blera dovedemo u svoju kuću, da nas tobože savetuje za naše pare.

Prellee

31.03.2019. 14:38

...Svakog jutra, počev od 23. marta 1999, tačno u 8.30, u specijalnom bunkeru ispod zgrade Ministarstva odbrane u centru Londona, okupljali su se najvažniji britanski ministri, funkcioneri Ministarstva odbrane, oficiri obaveštajne službe i diplomate da bi raspravljali o bombardovanju Jugoslavije....koje je zlo i ogrezlo u zku to UK.

Danko

31.03.2019. 14:38

Mislim da se Miloseviceve sposobnosti uvelike precjenjuju. Bio je katastrofalan politicar a sve sta su Srbi dobili bilo je zahvaljujuci Mladicu i vojnicima VRS. Milosevic je bio potkapacitirani aparatcik kounisticke birokratske masinerije sa vanjskom vizurom cvrstog covjeka koja je bila lazna maska. Nula.

Goran

31.03.2019. 16:46

@Danko - Kazes zasluge pripadaju Mladicu i vojsci Republike Srpske. Slazem se. Ne slazem se sta si napisao sa predsjednika Milosevica. Mi dugujemo mnogo i Srbiji i Milosevicu, sto nisu dozvolili da nam se ponovi 1941, a bez pomoci Srbije, sigurno bi se ponovila. Srbija je bila pod sankcijama, narod tesko zivio, i svaki normalan Srbin je zahvalan Srbiji i Milosevicu ,jer ne da bez njih ne bi bilo Republike srpske, nego ne bi bilo ni Srba u Bosni.

ЧИЧА

31.03.2019. 15:03

Страшно лоше би било да се то којим случајем десило. Много српских војника би изгинуло али се зато ни један њихов кући не би вратио.

goran.s

31.03.2019. 16:27

@ЧИЧА - Nazalost nisi u pravu. Oni ne bi jedan metar usli u Srbiju a da prethodno nisu spalili nebo i zemlju. imali bi svaki dan " Planeju" i to prvo po polozajima , zatim po selima a na kraju i po gradovima. Nase zrtve bi bile ogromne a efekat nazalost veoma mali. U Vijetnamu su amerikanci krvarili , ali je odnos bio 1:10 u vojnicima i ogroman broj civila. A Vijetnam je podrzavao tada neprikosnoveni SSSR sa najmodernijim lovcima i PVO. Irak je bukvalno sravnjen sa zemljom. Mi smo bili sami...

Djole

31.03.2019. 15:31

Ovaj Lazanjski je prevara. Nemojte mu vjerovati niti riječ jer ono što on piše i priča možete opovrgnuti jednostavnim obilaskom mjesta o kojima je riječ i razgovorom sa sudionicima događaja.

Dani Kovac

31.03.2019. 15:45

Citat: šta je sprečilo NATO okupaciju Beograda! Komentar: Mudra odluka pokojnog: da potpisuje kapitulaciju i da povlaci represivne snage sa Kosova, da dozvoli medjunarodni protektorat nad Kosovom, cime vlast nad Kosovom prepusta prvo UNMIKU, zatim preuzima EULEX i na kraj drzavnih organa Kosova. Kapitulacijom je izbegnut fragmentacija Srbije na: Vojvodinu, Sanxhak, Preshvsku Dolinu i Beogradski pashalluk

Stari Beograđanin

31.03.2019. 15:46

Bre Miroslave, kako možeš tako nešto da pišeš o Toniju Bleru- nemoguće da je on to zahtevao! Da ja stvarno bio toliki krvolok Srba, kao što je namestio uništenje Iraka lažnim izveštajima o njihovom napredku u izradi atomske bombe, zašto bi kasnije postao toliko veliki "prijatelj" predsednika Srbije? Tu nešto ne štima. Mora da je on Aleksandra V. voleo i pre bombardovanja a ovo o njegovom insistiranju- to je verovatno podlo podmetanje od strane Đilasa, Boška O. Jeremića idr. tom nevinom Bleru!

uhapsite semafor

31.03.2019. 16:09

mi pobedili nato!smo gi tepali samo tako!nasi generali su se projavili odlicno!nasi vojnicu takodje!za otadzbinu bre!ovi ranjeni isakaceni i dan danas slave pobedu!pricaju se price ki slavko i mirko!nego sto niko ne pise ili kaze da se u mkumanovu podpisala kapitulacija!sloba kaput!

Goran

31.03.2019. 20:58

@uhapsite semafor - Vidi se da tvoj mozak to ne moze shvatiti,covjek opisuje tesku situaciju jedne male zemlje protiv velikih sila i nepravde.Oni su imali svoje ciljeve i kako tako bih ih ostvarili.Ovdje ima mnogo vas koji mislite da se moglo drugacije,da nije trebalo pruzat im otopr,na isto bi dosli opeet oni rade milom ili silom,tako da bi vi koji razmisljate tako dali sve na tacni nato paktu,a oni bi uzimali jos pa opet jos...i tako radili sa nama sta hoce.

srpski patriota

31.03.2019. 16:19

Bolje da su nam oni porušili ostatak fabrika možda bismo nekad izvukli ratnu odštetu ovako su doveli DOSOVCE na vlast oni su uništili fabrike i još povukli tužbu protiv NATO.Natovce smo mogli legitimno i da bijemo za to što su nas okupirali i uništili a šta da radimo dosovcima?

Анти Антифа

31.03.2019. 16:29

Молим се Богу да у наредном рату Русија уништо то острво изопаченика и дивљака

do kraja

31.03.2019. 17:19

nigde nema podatak koliko je tada civila bilo do zuba naoružano i jedva ćekalo neprijatelja. sve bi smo ih pobili.

Ako mi dozvolita i objavite

31.03.2019. 17:22

Srbi su "junacki" dobili sve bitke od Maricke1371 pa na Kosovu, pa seaba prva i druga pod Patrijarsima sa Kosova pa I ustanak. Drugi smo lukavoscu Milosa Obrenovica i njegovoj politici uspeli da prezivimo i opstanemo. Srbi ubise svoju lozu i dovedose Kara-djordjevice Crnogorce. Kada se ovom dodaju Balkanski, I i II svetski rat brojka je oko 5-6 miliona zrtava. A onda komunisti pa Milosevic i vidite koliko smo'' pobednicki narog". Da je Lazar bio komora Turcima Srbija bi bila do Beca sa Kosovom.

iz glave

31.03.2019. 20:41

@Ako mi dozvolita i objavite - komordzije nikad nisu imale drzavu, niti će...da bi imao slobodu, drzavu i integritet, moras imati svoju ideju, cilj i plan i moras biti spreman da se zrtvujes, radom, znanjem a nekad i zivotom

ja ne sumnjam u to da nesto znas...

31.03.2019. 17:32

...ali sam siguran u ono drugo....Mnogo toga neznas.I zato pusti nas da se odmorimo od tolikog "otkrivanja".I zasto nam to sve ne kazu oni koji to MORAJU DaA NAM KAZU?!Birali smo ih i placamo ih!Ko im daje pravo da nam "otkrivaju tajne posle 20-50-100 godina"?I posto placam porez,smatram da ti nista nesmes da saznas pre od mene!Inace sam diskriminiran,dok ti usput i zaradjujes!Nista nesme biti otkriveno od TEBE!Ima ko je za to merodavan i on to mora i da nam saopsti.Sto pre to bolje!

Čika Jova

31.03.2019. 17:44

Dok smo mi normalno radili, išli u kupovinu i šetnju, branili mostove, igrali fudbal i košarku po kvartovskim i školskim igralištima, oni su sastančili u bunker u sred Londona, kao da smo mi njih bombardovali a ne oni nas. Pravi "vitezovi",nema šta!

Шумадинац

31.03.2019. 17:49

Енглези- највећи зликовци у читавој светској историји!!!

Мр Радомир Шћепановић

31.03.2019. 17:59

Да ли су НАТО-вци имали у виду дизања у вадух по њиховој територији?

Мило

31.03.2019. 18:01

Код Лазанског је прорадио други део њега(српски ген)што је нормално и помало је љут на србе што већ једном не окончамо ову фарсу са Шиптарима.Лазо само стрпљиво и мудро и........

Čika Velja

31.03.2019. 18:31

Srpska vojska je ocekivala kopneni napad NATO pakta,tu je sve vec bilo spremno,a taktika je bila ubiti,zapaliti i unistite sve sto se moze za kratko vreme,i vatra tabanima! Tako je pao i Hitler,pa se nije racunalo ni da ce NATO izdrzati,a ovaj put bi i narod odigrao svoju ratnu ulogu!!!

Ih, aj ipak ne, a mozda i da

01.04.2019. 01:09

Moj ujka 99 godine je bio pozicioniran kod madjarsko hrvatske granice ukopan u blatu i sa svojim saborcima. Tako da bih odmah pri tom pokusaju bili makar malo zaustavljeni. Verujem da bih i Svet drugacije reagovao na pokusaj kopnene invazije...

Braco

10.04.2019. 17:57

Irak i Srbija je kao nebo i zemlja. Ameri su se prosto usetali u Irak jer Iracani su masovno se predavali. Oni su bili u vojsci jer su morali a mrzili su Sadama.Poslije su se sami okrenuli protiv Amera. U Srbiji bojim se ne bi im islo tako lako. Svako selo, grad i ulica bi bili branjeni od naroda pa makar ih gadjali prackama. Ameri su znali da bi im bilo krvoprolice u Srbiji zato su i odustali jer Nato bi cinilo 80% Americkih vojnika .

Mihajlo

28.04.2019. 18:16

Nama je jedino reśenje kupiti PVO sisteme,S-300,ili S-400,praviti dobru artiljeriju,tenkove i što je najbitnije,moramo i pod hitno uvesti obavezni vojni rok od 12meseci i forsirati i jačati specijalne jedinice tipa čuvene 63 padobranske itd.