FRANCUSKI MINISTAR FINANSIJA: Zaštititi radna mesta u slučaju braka Reno-Fijat

Tanjug

utorak, 28. 05. 2019. u 10:28

ФРАНЦУСКИ МИНИСТАР ФИНАНСИЈА: Заштитити радна места у случају брака Рено-Фијат

Depositphotos

Francuska mora da zaštiti svoje interese i radna mesta u slučaju bilo kakvog spajanja Renoa i Fijata, iako bi taj "brak" automatski smanjio udeo francuske države u Renou
PARIZ - Francuska mora da zaštiti svoje interese i radna mesta u slučaju bilo kakvog spajanja Renoa i Fijata, iako bi taj "brak" automatski smanjio udeo francuske države u Renou, izjavio je francuski ministar finansija Bruno Le Mer.

Le Mer je rekao za radio RTL da će francuska vlada tražiti "četiri garancije" u sporazumu Reno-Fijat, uključujući zaštitu radnih mesta u Francuskoj, obezbeđenje dobre zastupljenosti Pariza u upravnom odboru novog entiteta, i garancije da će ta kompaniuja biti lider u razvoju električnih baterija, prenosi Rojters.

"Pod jedan: fabrička radna mesta i lokacije fabrika. Rekao sam predsedniku Renoa vrlo otvoreno da je to prva garancija koju tražim od njega na početku ovih pregovora. Garancije za očuvanje radnih mesta i industrijskih lokacija u Francuskoj", naveo je on.

Le Mer je potvrdio da će se, ukoliko dogovor bude postignut, vlasnički udeo francuske države u Renou smanjiti na 7,5 odsto sa sadašnjih 15 procenata. Udruženu grupaciju bi vodio potomak porodice Anjeli, Džon Elkan, rekli su za Rojters izvori upoznati sa pregovorima, dok bi predsednik Renoa, Žan-Dominik Senar, verovatno postao glavni izvršni direktor.

Fijat Krajsler je u ponedeljak potvrdio da je ponudio Renou spajanje, koje bi, kako je objašnjeno, dvema stranama donelo više milijardi dolara ušteda, budući da se auto industrija ubrzano okreće razvoju i proizvodnji električnih i autonomih vozila.

Udružena kompanija bi bila treći najveći proizvođač automobila na svetu, pri čemu bi akcionari FCA i Renoa imali fifti-fifti vlasničke udele u njoj. Ako se to dogodi, ovo spajanje vredno više od 35 milijardi dolara bi promenilo tržišno okruženje rivalima, kao što su Dženeral Motors i PSA Grupa, prozivođač "pežoa".

Sporazum bi takođe mogao da ima duboke posledice po 20-godišnji savez Renoa sa Nisanom, koji je već oslabljen krizom izazvanom hapšenjem i smenjivanjem bivšeg predsednika francusko-japanske automobilske alijanse Karlosa Gosna krajem prošle godine, napominje britanska agencija.

Le Mer je rekao da je lično razgovarao sa Japancima o predloženom spajanju. "Želim da se ovaj dogovor radi u okviru saveza izmedu Renoa i Nisana", rekao je on.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

jaaaa

29.05.2019. 05:40

@Klirik - Zna se ko je najveći krš Folksvagen, mada kad je potrebno za razbijanje kamena u bubregu tu mu nema premca...

Klirik

29.05.2019. 10:40

@Klirik - Dobro je da ti znas sta je Volkswagen kad si od vagena samo golfa dvojku vozio . Vozim wagena godinama ,od passata ,golfa bore i tuarega svasta sam promenio . Tako da nemoj mi ti o udobnosti i izdrzljivosti drzati lekcije jer pojma sa pojmom nemas . Vozio je moj burazer Reno Laguno kanturina svaka koja je izasla .

jaaa

03.06.2019. 12:56

@Klirik - Prvo u životu ne bih vozio taj promašaj koji se zove folksvagen, ti mora da nisi seo ni u šta što je udobnije od seljačkih taljiga pa govoriš. Ja vozim već peti Reno i znam o čemu pričam, a ako se malo raspitaš u doba kada je Reno počeo serijsku proizvodnju automobila u Nemačkoj je najpoznatiji model bio sa dve konjske snage (i to žive).