NEMA VIŠE “PREVOZA NA RUKE”: Firme u Beogradu će ubuduće morati da kupuju radnicima Bus plus pretplatne karte
27. 02. 2019. u 10:32
Poslodavci će zaposlenima morati da isplaćuju pretplatne mesečne karte samo u te svrhe
Foto N. Fifić
NOVAC koji poslodavci isplaćuju zaposlenima za pretplatne mesečne ili druge vrste karata za gradski prevoz od sada će morati da bude potrošen u tu svrhu, a ne da bude isplaćen "na ruke", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić, gostujući u utorak veče na RTS.
On je pojasnio da je Ministarstvo finansija objavilo mišljenje, prema kojem će poslodavci morati dokumentovano da dokažu da je novac namenjen za prevoz iskorišćen u tu svrhu, što je jedan od koraka ka boljoj naplati karata, a samim tim i kvalitetnijem gradskom prevozu u Beogradu.
- U Beogradu je 2018. godine bilo oko 717.000 zaposlenih, a od toga je samo 114.000 zaposlenih imalo mesečne pretplatne karte. Ne voze se svi gradskim prevozom, ali naša procena je da između 200.000 i 300.000 ljudi ne plaća karte. Ukoliko bi samo 100.000 od pomenutog broja plaćalo, Grad bi mogao da nabavlja 180 novih autobusa godišnje - rekao je Vesić.
Pročitajte još - Loš prevoz, nema vozača
Prema njegovim rečima, zbog toga je objavljeno mišljenje Ministarstva finansija, koje će onemogućiti dalju zloupotrebu poslodavaca da novac namenjen za mesečnu kartu bude isplaćivan kao deo plate, koji je oslobođen svih dažbina.
- Grad godišnje dotira oko 150 miliona evra za gradski prevoz, što je dovoljan novac za izgradnju 75 vrtića ili škola. Izbegavanjem kupovine pretplatnih ili drugih karata za prevoz, svi građani gube novac koji je mogao da bude upotrebljen za druge infrastrukturne projekte. Poslodavci su do sada zloupotrebljavali mogućnost koju im je zakon dozvoljavao, ali, posle ovog mišljenja Ministarstva finansija, to više neće biti moguće - rekao je Vesić.
Pročitajte još - Gubitak GSP 1,9 milijardi dinara
OBNOVA SPOMENIKA "POBEDNIKU"
VESIĆ je najavio i skori početak rekonstrukcije spomenika "Pobednik" na Kalemegdanu. Doneta je odluka da se obezbedi novac za obnovu simbola grada koji, prema Vesićevim rečima, nije u dobrom stanju.
- Urađene su analize i bio je poslednji trenutak da počne taj posao. Nakon što su sredstva obezbeđena, Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada će obaviti taj posao u narednih nekoliko meseci. Spomenik će prvo biti uklonjen sa postolja, potom u potpunosti rekonstruisan, kao i postolje, a zatim vraćen kao što je slučaj bio sa Spomenikom zahvalnosti Francuskoj.
Vladimir
27.02.2019. 10:59
Poslodavci zloupotrebljuju sve moguce zakonske propise decenijama,a ima mnogo vecih problema.Zaposlite vise kontrolora.
Moj prevoz je automobil i zasto bi ja to dala gradskom saobracaju..
zasto bi nekome bila kupovana bus plus karta, ako ne koristi gradski prevoz???Idem peske na posao, imam 1km do firme...i?? ne ulazim u gsp godinama?!
@Ivan - Онда си ти срећник коме није потребно уплаћивати новац за карту.
Ovo moze da se jednostsvno resi, kao u vecini gradova u Evropi, ulaz samo na prednja vrata kod vozaca mora da se validira ispred njega, na zadnjim vratima kondukter koji radi sa novcem i moze da prodaje karte i radi sa novcem, na srednja vrata mehanicke barijere da moze samo da se izlazi iz busa, a ne moze da se ulazi. Zaradicete plate za nove ljude, a vise vam nece biti potrebni kontroleri bus plus. Uradite pilot na jednoj liniji i videcete rezultate.
Komentari (19)