NEMA VIŠE “PREVOZA NA RUKE”: Firme u Beogradu će ubuduće morati da kupuju radnicima Bus plus pretplatne karte

E. B. R.

27. 02. 2019. u 10:32

Poslodavci će zaposlenima morati da isplaćuju pretplatne mesečne karte samo u te svrhe

НЕМА ВИШЕ “ПРЕВОЗА НА РУКЕ”: Фирме у Београду ће убудуће морати да купују радницима Бус плус претплатне карте

Foto N. Fifić

NOVAC koji poslodavci isplaćuju zaposlenima za pretplatne mesečne ili druge vrste karata za gradski prevoz od sada će morati da bude potrošen u tu svrhu, a ne da bude isplaćen "na ruke", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić, gostujući u utorak veče na RTS.

On je pojasnio da je Ministarstvo finansija objavilo mišljenje, prema kojem će poslodavci morati dokumentovano da dokažu da je novac namenjen za prevoz iskorišćen u tu svrhu, što je jedan od koraka ka boljoj naplati karata, a samim tim i kvalitetnijem gradskom prevozu u Beogradu.

- U Beogradu je 2018. godine bilo oko 717.000 zaposlenih, a od toga je samo 114.000 zaposlenih imalo mesečne pretplatne karte. Ne voze se svi gradskim prevozom, ali naša procena je da između 200.000 i 300.000 ljudi ne plaća karte. Ukoliko bi samo 100.000 od pomenutog broja plaćalo, Grad bi mogao da nabavlja 180 novih autobusa godišnje - rekao je Vesić.

Pročitajte još - Loš prevoz, nema vozača

Prema njegovim rečima, zbog toga je objavljeno mišljenje Ministarstva finansija, koje će onemogućiti dalju zloupotrebu poslodavaca da novac namenjen za mesečnu kartu bude isplaćivan kao deo plate, koji je oslobođen svih dažbina.

- Grad godišnje dotira oko 150 miliona evra za gradski prevoz, što je dovoljan novac za izgradnju 75 vrtića ili škola. Izbegavanjem kupovine pretplatnih ili drugih karata za prevoz, svi građani gube novac koji je mogao da bude upotrebljen za druge infrastrukturne projekte. Poslodavci su do sada zloupotrebljavali mogućnost koju im je zakon dozvoljavao, ali, posle ovog mišljenja Ministarstva finansija, to više neće biti moguće - rekao je Vesić.

OBNOVA SPOMENIKA "POBEDNIKU"

VESIĆ je najavio i skori početak rekonstrukcije spomenika "Pobednik" na Kalemegdanu. Doneta je odluka da se obezbedi novac za obnovu simbola grada koji, prema Vesićevim rečima, nije u dobrom stanju.

- Urađene su analize i bio je poslednji trenutak da počne taj posao. Nakon što su sredstva obezbeđena, Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada će obaviti taj posao u narednih nekoliko meseci. Spomenik će prvo biti uklonjen sa postolja, potom u potpunosti rekonstruisan, kao i postolje, a zatim vraćen kao što je slučaj bio sa Spomenikom zahvalnosti Francuskoj.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Vladimir

27.02.2019. 10:59

Poslodavci zloupotrebljuju sve moguce zakonske propise decenijama,a ima mnogo vecih problema.Zaposlite vise kontrolora.

Ivan

27.02.2019. 11:30

zasto bi nekome bila kupovana bus plus karta, ako ne koristi gradski prevoz???Idem peske na posao, imam 1km do firme...i?? ne ulazim u gsp godinama?!

Сања

28.02.2019. 13:33

@Ivan - Онда си ти срећник коме није потребно уплаћивати новац за карту.

Sotir

27.02.2019. 11:48

Ovo moze da se jednostsvno resi, kao u vecini gradova u Evropi, ulaz samo na prednja vrata kod vozaca mora da se validira ispred njega, na zadnjim vratima kondukter koji radi sa novcem i moze da prodaje karte i radi sa novcem, na srednja vrata mehanicke barijere da moze samo da se izlazi iz busa, a ne moze da se ulazi. Zaradicete plate za nove ljude, a vise vam nece biti potrebni kontroleri bus plus. Uradite pilot na jednoj liniji i videcete rezultate.

Dugajlija

27.02.2019. 17:21

@Sotir - Mozda na 18ici ili 17ici gde u spicu ne moze niko jo da udje ni da izadje a pritom u manjim ulicama sve stoji zbog njih... Koja vi je duzina draza kad vako pametno savetujete?

Goran

27.02.2019. 12:11

Time neće biti rešen problem GSP-a. To je pogrešan put. Problem je na drugom mestu. Kreće skupljanje računa za benzin.

Sandra

27.02.2019. 12:13

To bi bila jedina mera koja bi spasla beogradski javni prevuz. Ali ona je neostvariva. Prema zakonu poslodavac je dužan da obezbedi radniku prevoz na posao i sa posla i zato zaposlenima uplaćuje naknadu prevoza na tekući račun uz zaradu. Kako će to zaposleni da koriste to je njihova lična stvar, mogu da kupe kartu, a mogu da plaćaju benzin kada kolima dolaze na posao. Mišljenje Ministarstva nije u skladu sa zakonom, menjajte zakon. Poslodavac bi trebao da kupi karte i da ih radnicima.

Sinko

27.02.2019. 13:13

@Sandra - Nije lična stvar zaposlenog jer taj dio zarade ima smanjene dažbine. Moći će i dalje na račun ali će zaposleni morati da donese dokaz da su sredstva iskorištena za prevoz, npr račun za benzin, račnune za karte ili pretplatnu kartu.

Miki

27.02.2019. 17:20

@Sandra - To je ok al oni kazu da ce.morati da kupi mesecnu bus plus sto je totalno nerealno ako dva dana idem peske , jednom busom i dva puta kolima...

Gliga

27.02.2019. 12:25

717000 zaposlenih u Beogradu puta 25€ mesečno, puta 12 meseci jednako cirka 215 miliona €. Više nego dovoljno. Ukinuti BusPlus, uvesti obavezu da poslodavac uplaćuje sa platom u gradsku kasu 25€. Svima dobro! Prevoz "besplatan", deca, stari, studenti, nezaposleni se voze besplatno, sa tim smanjite 1000 zaposlenih u administraciji što je dodatna ušteda od cirka 7 miliona € godišnje. Kako sam naivan!

njegomir

27.02.2019. 14:14

jel ovo važi i za sve zaposlene koji rade u republičkim državnim organima u Beogradu, u Vladi Srbije, ministarstvima, agencijama, direkcijama, zavodima i drugo .

dm

27.02.2019. 17:34

Grad bi trebalo da uvede placanje javnog prevoza preko info stana za sve gradjane i umanjeno za broj clanova domacinstva po uzoru na taksu za RTS, a za firme isti iznos po zaposlenom,tako bi se pravednije rasporedilo teret na gradjane i privredu i cena takvog prevoza bi bila na minumum u odnosu na sadasnju.Nazovite to" taksom za javni prevoz ili metro" svejedno je.

Djordje Petrovic

27.02.2019. 18:37

Vesic lupeta ko Maksim, jer ne poznaje osnovnu ekonomiju. Onaj ko nije platio kartu za prevoz, od tih para sto je `ukrao` je platio u supermarketu pa jer drzava odatle opet uzela PDV. Potpuno je svejedno po kom osnovu. A postoji jos jedna ekonomska konstanta, a koja procenjuje koliko je put novac obrnut. Ako platite kartu 90 dinara ona je jednokratno emitovana u budzet i jednokratno se vratila natrag, a ako potrosite 90 dinara drugde do god prolazi kroz `ruke` generise se iznova PDV.

Sadjitarius

01.03.2019. 11:13

A sta sa srednjoslolcima i studentima???Njih niko ne spominje.Oni da se svervuju jel?Pa i osnovci.I oni su u obavezi da placaju ,uzrast od petog razreda do osmog !

jakuza

01.03.2019. 20:38

A u Jagodini prevoz besplatan... Oni koji se voze autobusom se voze sto imaju najniza primanja...

Taxista

28.03.2019. 19:18

bolje da se voze taxijem na poso ....i oni koji su udaljeni 0d 50 do 300 metara od posla...bice preprodaja bus plusa kao nekada Markica za prevoz...na Trgu Republike markice markice...bus plus bus plus