KVAROVI na toplovodnoj mreži i ove sezone gasili su radijatore u stanovima. S obzirom na to, JKP "Beogradske elektrane" dale su od početka ove sezone nalog za umanjenje računa, odnosno bonifikaciju u 129 slučajeva. Među njima, najmanji je broj onih situacija kada je grejanje zbog problema bilo obustavljeno na jedan dan.

Sugrađani ne skrivaju nezadovoljstvo kada saznaju da će određenog dana, zbog neodložnih radova, ostati hladnih "rebara" u svojim domovima. Najčešće se pozivaju na činjenicu da grejanje skupo plaćaju tokom cele godine. Ipak, kako ističu iz "Beoelektrana", ovo preduzeće poštuje akte Grada Beograda, kao osnivača, koji regulišu umanjenje računa potrošačima usled neisporučivanja toplotne energije ili umanjenog kvaliteta grejanja.

PROČITAJTE JOŠ - Tokom dana većini Beograđana biće topli radijatori


- Ukoliko potrošači nisu imali isporuku toplotne energije 24 sata, JKP "Beogradske elektrane" daju nalog JKP "Infostan tehnologije" da se račun umanji za cenu koštanja dva grejna dana - objašnjavaju iz preduzeća. - U slučajevima da se sugrađanima isporučuje toplotna energija, a propisane temperature odstupaju od onih koje su utvrđene članom 45. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u Gradu Beogradu, račun se umanjuje za po pet odsto za svaki stepen niže od propisane temperature, a za cenu koštanja jednog grejnog dana, sve dok traju takve okolnosti.

PROČITAJTE JOŠ - Grejanje na dva sata veliko "cimanje"?! 

Osnov za umanjenje računa je zapisnik, koji se pravi posle otklanjanja kvara. Kako kažu iz "Beoelektrana", od početka grejne sezone do 29. januara 2019. godine bilo je 129 slučajeva odobravanja bonifikacije potrošačima, na svim grejnim područjima.

POVREMENI PREKIDI U SNABDEVANjU NAJVEĆI broj isključenja uzrokovan je kvarom na kućnim grejnim instalacijama. Zbog toga je bitno da vlasnici objekata održavaju instalacije u ispravnom stanju i ne vrše prepravke na njima mimo projektovanih. Takođe, među uzrocima prekida bili su i oni izazvani kvarovima na delovima toplovodne mreže, kao i poremećajima u radu toplotnih predajnih stanica. Bilo je i slučajeva odobravanja bonifikacije zbog isključivanja brojila za električnu energiju.

- Mali broj potrošača, koji je imao celodnevni ili neznatno duži prekid u snabdevanju, govori o maksimalno mogućoj spremnosti sistema daljinskog grejanja, ali i o brzoj i efikasnoj reakciji hitnih intervencija koje otklanjaju poremećaje u snabdevanju toplotnom energijom - ističu nadležni.



TEMPERATURE

KAKO stoji na sajtu preduzeća, "Beogradske elektrane" dužne su da postižu i održavaju u stambenim prostorijama tarifnih kupaca sledeće temperature: u dnevnim boravcima, spavaćim sobama, predsobljima, degažmanima i kuhinjama 20 stepeni Celzijusa, u kupatilima 22 stepena, u garažama 5 stepeni, ateljeima 20 stepeni, dok se stepeništa i hodnici van stanova ne greju.

Dozvoljeno odstupanje temperature u odnosu na propisane je jedan stepen.