Gužve prate zaposlene
26. 09. 2010. u 21:00
Svakodnevne gužve na ulicama, tvrde u gradu, nisu saobraćajni, već urbanistički problem
GOTOVO 70 odsto beogradskih firmi radi po meri EU, pa radni dan počinje od 9, a vrata retko ko zatvara pre 17 časova. Sat vremena pre i posle radnog vremena na ulicama je krkljanac, s obzirom na to da većina poslovnih Beograđana automobilom ide na posao. Čini se da je u pitanju "zavisnost", jer od dolaska u centar, čak 56 odsto sadašnjih korisnika parking garaža ne bi odustalo bez obzira na cenu parkiranja.
- Tačno je da su gužve najveće u periodu kada sugrađani odlaze i vraćaju se s posla, međutim, ni uvođenje kliznog radnog vremena ne bi rasteretilo saobraćajnice - kaže Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj. - Postojao je ovakav predlog, ali, osim što je neizvodljivo nametati radno vreme, to bi imalo za posledicu gužve u kontinuitetu. Svuda u svetu se radi od 9 do 17 časova i to nije problem, ali je potrebno primeniti druge mere za koje se mi u Sekretarijatu i zalažemo.
Prvi čovek zadužen za saobraćaj u gradu objašnjava da je prepodne špic od 7 do 9 časova, ali da najviše vozila ima u periodu od 7.45 do 8.45 časova.
- Tako je i posle podne, gužva od 14 do 18 časova, a najviše automobila na ulicama je od 15.30 do 17 časova - dodaje Đakonović. - To praktično znači da imamo špic unutar špica. Bilo je i predloga reorganizacije dostavnih vozila, koja bi dolazila u centar samo u večernjim satima. Međutim, to je neizvodljivo. Recimo, dostava mleka supermarketima je ujutru, a nekim vrtićima, na primer, treba dostaviti namirnice u podne...
U Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da gužve nisu saobraćajni, već urbanistički problem prestonice. Beograd ima izrazito monocentričnu urbanističku strukturu, manje povoljnu za razvoj putničkog, a povoljniju za razvoj šinskog javnog prevoza visokog kapaciteta. Iskustvo kaže, da u gradu, ukoliko na porodicu ide jedan automobil, ne postoje nikakve mogućnosti da se izgradi sistem puteva i parking prostora koji bi omogućio neograničeno korišćenje privatnih automobila.
- Saobraćajna zagušenja se ne mogu izbeći povećanjem kapaciteta postojeće putne mreže, izgradnjom novih saobraćajnica i kapaciteta parkiranja - navode u sekretarijatu. - Glavnu ulogu ima poboljšani gradski prevoz, primena mera kojima se ograničava korišćenje automobila i rešavanje kretanja pešaka. Problem velikog grada je prevoz ljudi, a ne automobila i rešava se izgradnjom nezavisnih šinskih sistema. Metro bi ostvario najznačajnije društvene ciljeve - brz, siguran i udoban prevoz.
OD SOCIJALIZMA DO KAPITALIZMA
Evropsko radno vreme je karakteristika velikih gradova, pre svega Beograda, Novog Sada, Subotice, Niša, a u manjim sredinama i dalje radni dan počinje ranije. Podaci iz 2003. godine pokazuju da je tada čak 75 odsto preduzeća u Srbiji radilo od 7 do 15 ili od 8 do 16 časova. Već tri godine kasnije, taj procenat je spao na - 48, a danas skoro 70 odsto firmi radi od 9 do 17 časova.
Vladimir1
27.09.2010. 13:33
Zabrana celokupnog saobracaja u centru, osim GSP-a, taksija, hitne pomoci, vatrogasaca, policije, dostavnih vozila i vozila stanara u centru... Izgradnja velikih podzemnih garaza na obodima centra, ispred "Brankovog" mosta, kod BIGZ-a, na autokomandi, ispred pancevackog mosta i na drugim pristupacnim mestima na obodu centra... Omoguciti brz prevoz autobucima bez sedista, kao na Aerodromu, po mogucstvu na plin, tako da bi oni non-stop kruzili od centra do garaza...Do tada uvesti par-nepar!
a da se ugledate na neke evropske gradove po pitanju organizacije saobracaja Npr. Barselonu.ma ne.. ipak je lakse uvesti taksu, zabraniti, kazniti ...
Komentari (2)