ESKALIRAO SUKOB MASKA I BELE KUĆE: Milijarder pobesneo - Bajden je marioneta

Novosti online

14. 11. 2021. u 08:46

SUKOB između “Tesle” i američke administracije eskalirao je kad je izvršni direktor kompanije Ilon Mask nedavno na “Tviteru” nazvao predsednika Džoa Bajdena “marionetom” Sindikata auto radnika (UAW).

ЕСКАЛИРАО СУКОБ МАСКА И БЕЛЕ КУЋЕ: Милијардер побеснео - Бајден је марионета

Foto: AP Photo/Susan Walsh, File/Alex Brandon

Mask je reagovao na "tvit" u kojem su izneti poreski krediti za kupovinu električnih vozila predloženi u Bajdenovom predlogu zakona o infrastrukturi. Predlog uključuje dodatnih 4.500 dolara za električna vozila sastavljena od strane radnika u sindikatima, preneo je Blic.

- Besramno: zloglasni UAW mito od 4.500 dolara u “Zakonu izgradimo ponovo bolje” (HR 5376) isključuje američke fabrike automobila u vlasništvu zaposlenih, poput "Tesle", čak i ako oforme sindikat (!). On definiše "domaće montažne kvalifikacije" koje zahtevaju da 50%+ zaposlenih nisu akcionari… - stoji u postu “Tesla fakts”.

- Bajden je marioneta UAW-a - odgovorio je Mask.

"Blumberg" navodi da bi, prema predlogu poreza i potrošnje od 1,75 biliona (američki trilion) dolara koji je Bela kuća predstavila u prošli četvrtak, proizvođači automobila iz Detroita u Mičigenu mogli da ponude 4.500 dolara više poreskih kredita američkim kupcima nego rivali poput “Tesle” i “Tojote”.

Mask je nedavno rekao da će preseliti sedište “Tesle” iz Pala Alta u Silicijumskoj dolinu u Ostin u Teksasu, gde kompanija gradi veliki automobilski i baterijski proizvodni kompleks. Teksas je poznat po jeftinijoj radnoj snazi i manje strogim regulacijama.

"Blumberg" ukazuje da se Bajden planom o kreditima za električna vozila svrstao na stranu detroitskih auto-proizvođača, dok su strani proizvođači i “Tesla” rekli da predlog nepravedno jača region Detroita, rodnog mesta automobilske industrije u SAD. Kako navodi regionalna komora na svom sajtu, Detroit prozvodi više automobila i kamiona od bilo koje druge države u zemlji.

Međutim, problem u auto-industriji, moćnom motoru globalne ekonomije, preti rastu i drma kompanije koje zavise od auto-proizvođača, jer mnogo poslova i novca zavisi od toga.

Usporavanje proizvodnje može da ostavi dugogodišnje posledice. Šok talas koji je prodrmao industriju dolazi od krize sa poluprovodnicima, koja tera sve proizvođače automobile da eliminišu radne smene ili privremeno zatvore proizvodne trake, a “Njujork tajms” navodi da bi taj potres mogao da bude dovoljno jak da gurne neke zemlje u recesiju.

Foto: EPA

Ovo nije prvi napad Maska na Bajdenov poreski plan. Izvršni direktor “Tesle” kritikovao je nedavno Bajdenov predlog poreza na neostvarenu dobit za milijardere, koji bi na meti imao ultra bogate preduzetnike kao što su on i Bezos.

Reagujući na post sa kritkom plana o novom porezu za milijardere kako bi se platio Bajdenov plan za socijalne usluge i borbu sa klimatskim promenama, Mask je predvideo da će se ovaj predlog o oporezovanju bogatih na kraju proširiti na nove namete za srednju američku klasu.

- Tačno tako. Na kraju im ponestane novca drugih ljudi i onda dođu po nas - rekao je najbogatiji čovek sveta na “Tviteru”.

Mask, čije je bogatstvo skoro u potpunosti zasniva na udelima u akcijama njegovih kompanija “Tesla”, “SpejsX” i “Boring”, bio bi posebno ranjiv na novi poreski plan. Početkom ove godine procurela poreska dokumenta do kojih je došao “ProPublika” pokazala su da su Mask i drugi milijarderi – uključujući Džefa Bezosa - uvelike izbegavali da plaćaju porez čuvajući većinu svog bogatstva u akcijama.

Mask, kojeg je “Forbs” nedavno proglasio za “najbogatijeg čoveka koji je ikad hodao planetom”, rekao je da će prodati sve deonice Tesle i rešiti glad u svetu ako mu neko iz Svetskog programa za hranu Ujedinjenih nacija objasni kako se to može uraditi sa šest milijardi dolara. Nakon što je napravio anketu na Tviteru u kojoj se većina složila da treba da proda akcije, Mask je to i učinio.

Mask je reagovao nakon izjave direktora programa UN Dejvida Bizlija, koji je ukazujući na njega i Bezosa, zatražio od “male grupe izuzetno bogatih pojedinaca” da pomognu u rešavanju problema gladi u svetu sa delićem svoje neto vrednosti “na jednokratnoj osnovi”.

BONUS VIDEO: Omiljeno vozilo taksista, bio je simbol AMBASADORA, gasterbajtera i DIREKTORA

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

RUS, OLIMPIJSKI ŠAMPION, ŠOKIRAO SVET: Oni koji dele sankcije Rusima - ovo nisu mogli ni da sanjaju