TREPERAVE I DRSKE "PUTNICE": Milan Cile Marinković predstavlja nove slike u Salonu Muzeja grada Beograda

M.A.K.

08. 03. 2024. u 17:20

ŠAROLIKA plejada najrazličitijih likova, uglavnom žena, koje je Milan Cile Marinković (1947) susretao u različitim gradovima, prevozu, na ulici, u kafani, u prolazu, sada defiluju i njegovom novom postavkom koja će od večeras, u 19 časova, biti pred publikom u Salonu Muzeja grada Beograda (Bulevar kralja Aleksandra 30).

ТРЕПЕРАВЕ И ДРСКЕ ПУТНИЦЕ:  Милан Циле Маринковић представља нове слике у Салону Музеја града Београда

Na proputovanju, Cile Marinković, Foto promo

Izložbu na kojoj su njihovi pojedinačni ili grupni portreti, nastali u poslednjih nekoliko godina, veteran naše likovne scene, pripadnik čuvenog "pariskog kruga" srpskih slikara, nazvao je - "Putnice". Pored novih dela, izloženo je i nekoliko starijih ostvarenja koja do sada nisu predstavljana u javnosti, a povezana su sa temom putovanja i putnika.

Foto promo

Prolaznici, Cile Marinković

- Umetnički izrazi Cileta Marinkovića, kroz pogled, pokret i potez, u svojevrsnom erotizmu stvaranja, zadivljuju svojom snagom i fluidnošću. Ovozemaljska umetnost... - primećuje Kristijan Norbergen, istoričar umetnosti. - Eksplozija koja je zaustavljena na samom rubu litice... Umetničko stvaralaštvo odvija se u dva čina: najpre u trenutku navire snažan udarac kao izraz instinktivnog, maestralno organizovanog loma, a potom slede emocionalni nanosi isklesani u trajanju. Naime, reč je više o potrazi za svojevrsnom preestetskom i telesnom emocijom nego što je to samo puko neudubljujuće intelektualno uživanje. Pre je to telo u grču nego utuvljena reč.

Unutrašnje boli i tajne

TELA su oslobođena lažnih privida, razgolićena pre nego što postanu gola - tvrdi Kristijan Norbergen. - Ovako naslikana bića, odenuta prostorom i bojom, pojavljuju se i nestaju na začaranoj pozadini svoj sazdanoj od ponora i haosa. Ekspresionizam Cileta Marinkovića neosetno povećava stepen mentalnog doživljaja, ne gušeći nikada neukrotivi život simbola i strastvenu energiju njemu svojstvenih jakih boja. Marinković stvara kao da želi da ukloni skrivene privide univerzuma. Stvara kao da kida površinske slojeve sa slika. Unutrašnje boli i tajne svemoći duše reflektuje na čađava ogledala sveta. Oduševljenje nastajanjem, kroz samo nastajanje...

Prema rečima ovog likovnog kritičara, Marinkovićev opus ukazuje na umetnikove unutrašnje projekcije, proširena polja duhovnih percepcija:

- I na kraju, zarad održivosti nepreglednog, nailazimo i na ureze dubokih patologija, kad istorijske tragedije kao podmukli okidači dovode do unutrašnjih borbi. Izvanredni ovozemljanin, Cile Marinković slika korene svih tela... Nameće primitivno slikarstvo, prožeto jedrim entuzijastičnim zdravljem, golemom težinom drevne zemlje i sa primesama zaustavljenog haosa... Nabujalo delo nabijeno životnim nektarom, razbijena materija nanesena u velikim potezima, kao da su samo nabačeni na platno. Suptilno nepristojna umetnost, treperava i stimulativna uputila se u zemlju drskosti. Uništenje vreba iz prikrajka, na momente je razuzdano, čak ispunjeno ironijom. Istražujući ništavilo, ne krijući pritom svoj užitak, Cile Marinković spaja niti uzvišenog i grotesknog. On pomera granice ustaljenih očekivanja u svetu umetnosti te rastavlja sve prefabrikovane koncepte umornih lepota. Umetnost visokih strasti.

Foto promo

Predvodnica, Cile Marinković

Rođen u Beogradu, odrastao je na Zvezdari, Akademiju likovnih umetnosti završio u klasi Cuce Sokić, Cile Marinković je prvu samostalnu izložbu održao u galeriji Doma omladine 1970. Sedam godina kasnije dobio je stipendiju za usavršavanja u Parizu, i gotovo tokom čitave svoje karijere bio je prisutan na sceni obe prestonice - francuske i srpske. Do sada je imao više od 95 samostalnih izložbi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UEFA U ŠOKU: Rusija se odlučuje na radikalan potez?