VEČNE PRIČE O LJUDSKOJ PRIRODI: Molina Udovički Fotez, direktorka Drame Nacionalnog teatra o planovima za novu sezonu

V. STRUGAR

06. 07. 2022. u 11:31

DIREKTORKA Drame Narodnog pozorišta Molina Udovički Fotez, pre tri godine započela je drugi mandat na ovoj funkciji u karijeri, a kad je podvukla crtu na proteklu sezonu ima sve razloge za zadovoljstvo.

ВЕЧНЕ ПРИЧЕ О ЉУДСКОЈ ПРИРОДИ: Молина Удовички Фотез, директорка Драме Националног театра о плановима за нову сезону

Foto Tanjug

Jer, pred veliki raspust u nacionalni teatar stigla je sjajna vest:

- Pre tri dana dobili smo poziv da učestvujemo na Svetskoj pozorišnoj olimpijadi u Budimpešti sa predstavom "Rat i mir", na proleće naredne godine. Do sada smo se tamo obreli samo jednom, u Glob teatru sa "Henrijem Šestim" pre deset godina. Sticajem okolnosti i tad sam bila direktor Drame - kaže Molina Udovički Fotez.

Inače, kada je o repertoarskoj politici reč, uveliko se sprovodi u delo fokusiranje na umetnost čiji su stvaraoci žene. Žene su pisci, reditelji, a nalaze se i u vrhu mnogih glumačkih podela.

- "Nora" u režiji Tanje Mandić Rigonat, s Nadom Šargin u glavnoj ulozi, otvorila je taj ciklus. Usledila je "Uspavanka za Aleksiju Rajčić" Đorđa Kosića, čak su i "Godine vrana" priča iz perspektive žene iako je autor muškarac. Nedavno je prvi put izvedena "Gospođa Ajnštajn" čiji je pisac, reditelj, pa i protagonista naslovne uloge - žena. Sledeća premijera biće "Deca" Milene Marković, čiju predstavu (koju interno zovemo "javno pevanje romana") komponuje i režira Irena Dragović. Spojili smo fantastične darove naše dve savremenice sličnog senzibiliteta, u jedno scensko - muzičko delo. Na pozornici će biti i članova hora i orkestra, a glumci će pevati i svirati. Sve u svemu, neobično žanrovsko delo s ženom u vrhu podele: Nelom Mihailović.

U Narodnom pozorištu počele su pripreme Šekspirovog "Magbeta", koji se retko postavlja na scenu, između ostalog, i zbog sujeverja. Poznato je, naime, da je nedavno preminuli rediteljski mag Piter Bruk radio mnoge Šekspirove komade, ali je svesno izbegavao "Magbeta".

- "Magbet" je naslov koji u životu radite ili ne radite! Naprosto, moraju da se sklope okolnosti. Kod nas će ga režirati Jagoš Marković, sa Nebojšom Dugalićem i Natašom Ninković u glavnim ulogama. Postoji taj blagi zazor u svetskom teatru da može doneti nesreću, ali ja ne mislim tako, pa ni reditelj. Pre je to pitanje koncepta jer je za ovaj komad neophodno ići do kraja u analizi teksta, postavljanju stvari. Napraviću presedan u svom mandatu i biću dramaturg na predstavi. Jagoš i ja dobro se poznajemo, radili smo više predstava zajedno, a znam da su i glumci spremni da se komadu daju do kraja. "Magbet" je zahtevniji od ostalih Šekspirovih dela u pronalaženju suštine. Najlakše je reći da je to priča o zlu, ipak, nije samo to. Čim pričate o zlu, pričate i o dobru. Ravnoteža između dobra i zla postoji u svemu i u svakom, važno je postaviti balans jer je ovo priča o kompleksnosti ljudske prirode.

Molina Udovički Fotez, Foto I. Marinković

Kako kaže naša sagovornica, o životu i svetu sve piše u Bibliji i Šekspirovim delima. Jednostavno, dođe vreme za neke komade, pa se širom sveta na početku svakog veka igra "Hamlet":

- Za mene je "Hamlet" komad o stvaranju sveta. Postoje, dakle, Šekspirovi ciklusi... Na repertoaru uvek imamo i drugog dramskog klasika, Čehova. Eto, "Ivanov" se već godinama igra sa velikim uspehom. naravno, ne zaboravljamo ni negovanje nacionalne dramaturgije, uostalom, činjenica je da publika najviše voli i traži predstave koje su zasnovane na našoj klasici i savremenim tekstovima.

Za sledeću godinu, baš na Svetog Savu (27. januara) izvešće se predstava "U ime oca i sina" Milovana Vitezovića, u postavci Milana Karadžića. Potom u kući planiraju Selenićeve "Očeve i oce" (u novoj dramatizaciji Kate Đarmati) u režiji Veljka Mićunovića. Biće to njegov "premijerni" naslov na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, a svojevremeno je sa uspehom postavio Kamijev "Nesporazum" na "Raši".

- "Očevi i oci", u novom čitanju, prilika su da ih vide nove generacije koje vreme iz romana znaju samo iz priča, a bilo je tranziciono kao i ovo naše... Očekujem zanimljivo čitanje na sceni, čije je premijerno izvođenje na proleće. Sledi predstava rađena u koprodukciji sa Banjalukom, "Urnebesna tragedija" Dušana Kovačevića u rediteljskom viđenju Jagoša Markovića. Na Velikoj sceni publika može da očekuje i Bulgakova i "Majstora i Margaritu" u postavci Andraša Urbana.

"SNOVI" I "RIBARSKE SVAĐE"

PREDSTAVA "Sitinice koje život znače" u režiji Andreja Nosova podiže zavesu u oktobru na Sceni "Raša Plaović", gde se planira i "Naš razred" savremenog poljskog pisca Tadeuša Slobodjaneka s potpisom Tanje Mandić Rigonat. Najavljuju se i nove Goldonijeve "Ribarske svađe" u postavci Ane Tomović, a "Gospođu Olgu" Milutina Bojića režiraće i adaptirati Egon Savin na jesen. Jesen je vreme i za novi tekst Željka Hubača "Sanjao sam da sam se probudio" u postavci Dina Mustafića.

Na izmaku kalendarske godine očekuje se (u prevodu i režiji Olivere Đorđević) britanska savremena komedija, pod radnim naslovom - "Predstava koja je pošla naopako".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna