ZA POLA GODINE 868 PRITUŽBI NA RAD BANAKA: Evo na šta se građani najviše žale, i koliko klijenata je bilo u pravu
KADA posumnjaju da postoji nepravilnost u radu banaka i da su oštećeni, klijenti mogu da se požale službi Narodne banke Srbije.
Prema podacima Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga, u prvih šest meseci ove godine, rešeno je 868 pritužbi korisnika na postupanje banaka. Među žalbama su i one vezane za reklamacije zbog transakcija karticama, o kojima smo nedavno pisali pošto su pojedine banke uvele paprene nakanade kada se utvrdi da su pritužbe neosnovane.
Na spisku banaka za koje je utvrđeno da su radile nezakonito je sedam finansijskih ustanova, a najveći broj žalbi građana odnosio se na kredite.
Kako poslednja statistika pokazuje, od svih reklamacija, 685 je proglašeno neosnovanim, a u 183 slučaja je potvrđeno da su klijenti bili u pravu.
- Na postupanje u vezi sa kreditima odnosi se 58,8 odsto pritužbi, na platne račune i takve usluge - 24 procenta, a na platne kartice 13,2 odsto reklamacija - podatak je NBS.
Kako u njihovoj analizi stoji, na probleme sa gotovinskim kreditima žalio se 221 klijent, na potrošačke 35, dok je 88 žalbi u vezi sa stambenim kreditima. Na druge vrste kredita napisano je još 128 prigovora.
Problema sa platnim karticama bilo je u 115 slučajeva, doduše toliko ih je stiglo do Sektora Centralne banke. Među njima su i pritužbe vezane za reklamacije zbog transakcija, o kojima smo nedavno pisali, jer su pojedine banke uveče takse od 1.000 dinara kada se utvrdi da su neosnovane.
- U periodu od januara do kraja juna 2021. godine postupali smo po 26 pritužbi koje su bile vezane za reklamacije zbog transakcija platnom karticom, od čega je bilo 17 neosnovanih pritužbi i devet osnovanih, dok je u 2020. godini ukupno bilo 37 ovakvih pritužbi, od čega 22 neosnovane i 15 osnovanih - objašnjavaju u NBS.
- Napominjemo da u slučaju kada je pritužba korisnika osnovana, Narodna banka Srbije preduzimajući mere iz svoje nadležnosti između ostalog nalaže banci da otkloni nepravilnost na način da račun korisnika vrati u stanje u kome bi bio da nije bilo nepravilnosti, a to uključuje i da banka izvrši povraćaj svih naplaćenih naknada.
Pritužbi na sve finansijske ustanove, od početka godine, do kraja juna, koje je NBS rešila, bilo je ukupno 1.393, a osim na banke, odnosile su se i na društva za osiguranja, davaoce finansijskog lizinga, dobrovoljne penzijske fondove.
I OSIGURANjA PROBLEM
NAJVIŠE žalbi - 62,3 odsto, odnosilo se na postupanje banaka, 37,3 odsto na društva za osiguranje, 0,2 na davaoce finansijskog lizinga, a po 0,1 odsto na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. Rešeno je 519 pritužbi korisnika na postupanje društava za osiguranje, a najveći broj ovih pritužbi se odnosio na auto-odgovornost - 35,6 odsto i osiguranje od posledica nesrećnog slučaja - 19,7 odsto. Primljeno je 75 predloga za posredovanje, a strane u postupku posredovanja prihvatile su 13 predloga.
EKSKLUZIVNA PONUDA ZA LETOVANjE: U ponudi egzotična destinacija - ovo su cene
HURGHADA – iz prve ruke! Verovatno ste već odavno čuli ovaj slogan, ali možda ne znate odakle on potiče…
21. 05. 2024. u 10:40
RUSIJA PONOVO MENjA DRŽAVNU GRANICU: Odluka stupa na snagu u januaru 2025. godine
MINISTARSTVO odbrane Rusije predložilo je ažuriranje koordinata, odnosno promenu državne granice u oblasti Baltičkog mora, kako proizilazi iz nacrta pravnog akta objavljenog na portalu pravnih informacija, prenosi RIA Novosti.
21. 05. 2024. u 15:25
KO JE CRVENI KOMANDANT? Jedini Srbin general Crvene armije - Lenjin mu bio zahvalan, stradao od Staljinove ruke (FOTO)
ISTORIJA Sovjetskog Saveza, svetske supersile 20. veka, upamtila je brojne heroje, borce, oficire koji su svojim junaštvom i rezultatima zadivili svet. U periodu kada se SSSR tek stvarao i uzdizao, značajan pomena bio je i doprinos jednog Srbina, Danila Srdića (1896-1937), prvog i jedinog Srbina koji je bio general Crvene armije. Ovo je njegova priča.
20. 05. 2024. u 11:53
Komentari (0)