ВУЧИЋ НА ОТВАРАЊУ САЈМА ТУРИЗМА У БЕОГРАДУ: "Добродошли у нашу Србију и осећајте се као код своје куће"

Новости онлајн

22. 02. 2023. у 18:02 >> 19:35

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић присуствовао је свечаном отварању 44. Међународног сајма туризма.

ВУЧИЋ НА ОТВАРАЊУ САЈМА ТУРИЗМА У БЕОГРАДУ: Добродошли у нашу Србију и осећајте се као код своје куће

И. Маринковић

Изјаве за новинаре

- Ми смо 2022. оборили све рекорде са приходима од туризма - рекао је Вучић обраћајући се новинарима.

Истакао је значај аеродрома широм земље и броја путника.

- Промене су огромне - рекао је Вучић.

- Када будем задовољан онда више нема напретка. Лествицу увек подижете - истакао је он.

- Јесам задовољан ангажманом ових људи који показују велику енергију, рекао је председник, указујући на министра Мемића.

- Одмарам се сваки дан - рекао је Вучић на питање где ће одмарати.

- Полако, све што сам рекао у Скупштини остаје, много тешких ноћи је пред нама, али Србија ће се држати онога што сам говорио у Скупштини ма шта да буде. Лично сам радио то у разговору и са КФОРОМ и са Лајчаком. У писаној форми од Српске листе до Канцеларије за КиМ смо то слали. Седео сам поред украјинског премијера, то је нама пријатељска земља, немамо ништа против Украјине, напротив, солидаришемо се са народом Украјине. Разговарао сам са Кулебом у Њујорку, са амбасадором, обишао украјинске избеглице у Врању, послао помоћ, не видим шта је проблем у понашању Србије осим тога што ми не показујемо непријатељство Руској федерацији, Србија се залаже за мир тако је било и тако ће увек да буде - рекао је Вучић.

- Сутра је велики дан. Отварање фабрике Континетал.То су за нас велике и добре вести, а што се тиче политичких притисака, ми морамо да чувамо мир - поручио је председник.

Председник обишао Сајам

Председник је у пратњи амбасадорке Кине Чен Бо, министра финансија Синише Малог, градоначелника Београда Александра Шапића и других министара кренуо у обилазак сајма.

Међу првим штандовима које је обишао био је штанд Канцеларије за Косово и Метохију, где је председник добио поклон - ручни рад жена са Косова и Метохије.

Пинк ТВ Принтскрин

Ј. Субин

Председник је обишао више штандова и свима пожелео срећан рад.

Приликом обиласка штандова председник је заустављен и једна девојка затражила му је да направе селфи.

Обишао је и штанд Епархије Будимљанско-никшићке, где је такође добио поклон.

- Најмање знамо о пећинама, обилазили смо сви Ресавску, али друго нисмо - рекао је Вучић на штанду где су представљене пећине у Србији.

Заинтересовао се за Стопећку и Потпећку пећину.

- Ја не смем да станем на оно, када ћете да завршите видиковац? - упитао је председник на штанду на којем је представљена Овчарско-кабларска клисура.

Посетио је и штанд Етнографског музеја.

- Идите на још 100 хиљада ваучера - рекао је Вучић министру Малом и Мемићу.

Пролазак председника међу штандовима пропраћен је аплаузом.

Испробао је и посебно место за фотографисање и истакао како ће значајан бити видиковац у Овчарско-кабларској клисури и колико ће га људи посећивати.

Добио је на поклон и ручни рад који ће га подсећати на сајам.

И. Маринковић

- Гондола вам је одлична. Све према Гочу што би могло да се шири - рекао је председник градоначелнику Врњачке Бање.

Посетио је штанд Војводине где му је поклоњено вино.

Истакао је и значај Соко Бање и посетио њихов штанд где је дочекан аплаузом.

- Колико је то километара пута? - упитао је председник о путу који фали Соко Бањи.

Позвао је министра Малог који ће се позабавити тим питањем. Председник је добио позив да посети Соко Бању, али и Стару планину.

Позван је и на штанд Новог Пазара и најавио да ће ускоро посетити овај град.

- Чак и Храм Светог Саве нисмо лепо представили људима. Имо много цркава и манастира, али и величанствене џамије. Пробајте да понудимо што више верских објеката, да на то ставимо додатан акценат - рекао је Вучић.

Истакао је колико је новаца Србија уложила у развој бањског туризма. Рекао је да Врњачка Бања изгледа сада боље него Баден Баден.

- Сада то морамо да урадимо и са осталим бањама у Србији - рекао је Вучић.

Председник је добио вино и из Ниша и Врњачке Бање. Добио је на поклон и чоколаду у облику Србије.

Посетио је и штанд Пирота где је позвао амбасадорку Чен Бо да проба чувену пеглану кобасицу. Добио је вино и из Вршца на поклон, а током обиласка сајма више пута је заустављан ради фотографисања.

Председник је обишао и штанд Сарајева, где се распитао за нове хотеле и пожелео добродошлицу.

Након овога председник је посетио и штанд Народне републике Кине, где је посебно дочекан.

- Ми смо као челични пријатељи - поручено је председнику на овом штанду.

Фотографисао се са кинеском делегацијом. На овом штанду је такође добио поклон и захваљено му је за челично пријатељство. Вучић је истакао како јако воли Кину.

Погледао је и презентације два кинеска града - Пекинга и Нингбоа, где му је представљен врло вредан кинески порцелан.

Обраћање председника Вучића

- Данас је важан дан за нас - рекао је Вучић и цитирао изјаву Конфучија - "Где год да идете, идите отвореног срца".

Истакао је да је Србија протекле године остварила значајне резултате у сфери туризма.

- Три и по пута већи него што је то било пре 10 година - рекао је Вучић и истакао да тиме не можемо да будемо задовољни.

Вучић је пожелео добродошлицу свим излагачима који ће се представити на сајму и свим посетиоцима.

- Посебну част за нас представља чињеница да је земља партнер ове године НР Кина - рекао је Вучић и захвалио се амбасадорки Чен Бо на огромном труду, као и председнику Сију.

- Захвални смо вам на томе што учествујемо у иницијативи "Појас и пут". Што се залажете за мир и смете то јасно да изговорите. За нас је јако важно што имамо пријатељство од поверења. Хоћу да позовем кинеске грађане да дођу у нашу земљу и Србију. Имају много тога лепог што могу да виде. Али могу да им гарантујем да нигде ни у једној другој земљи у Европи неће бити тако срдачно дочекани, раширених руку и отвореног срца, као што ће их дочекати у Србији. Ми вас чекамо као најближе и најдраже пријатеље - рекао је Вучић.

Вучић је похвалио министра Хусеина Мемића који се ангажовао на новим пројектима везаним за Дунав.

- Мораћемо да радимо доста тога на инфраструктури за планински туризам, као и на бањском туризму, многе бање су нам уништене у периоду од 2000. до 2010. године - рекао је председник.

Број кинеских туриста од 2012. до 2019. пре пандемије, када смо се затворили, и Србија и Кина, повећан 30 пута, ми желимо да буде повећан 300 пута и 3000 пута, али ми тиме нисмо задовољни, мислимо да заслужујемо више и да би било добро да видимо већи број кинеских путника.

- Отварање директних линија ће помоћи да се велики број кинеских туриста доведе овде, као што ћемо ми са великом жељу и страшћу посећивати Кину - нагласио је он.

Истао је колико је Србија у прошлом периоду напредовала и колико су и у економском и сваком другом смислу напредовали односи Кине и Србије.

- "Мир је драгоцен", цитирао је Вучић изреку кинеског народа и још једном  свима пожелео добродошлицу.

- Реците боље је да Србију посете и виде, него да само о њој слушају - поручио је Вучић кинеским пријатељима који су дошли у Београд.

Истакао је да верује да ће Србија добити прилику да организује "Експо 2027".

- Добродошли у нашу Србију и осећајте се као код своје куће - закључио је председник.

"Експо 2027"

Окупљенима је представљен и видео који илуструје кандидатуру Београда за светску изложбу "Експо 2027".

Обраћане амбасадорке Чен Бо

Амбасадорка Кине у Србији Чен Бо обратила се окупљенима и исказала посебну част што је Кина ове године земља партнер на сајму.

- Желим да се захвалим председнику Вучићу, Влади Србије и Министарству што придају велики значај сарадњи Кине и Србије. Посебан значај има лично присуство председника Вучића на овом отварању, што даје посебан значај - рекла је амбасадорка Бо.

- Кина и Србија су географски удаљене земље, а потребно нам је само да узмемо пасош и купимо карту да бисмо се посетили - навела је Бо.

tanjug printskrin

Наступ Слободана Тркуље

Пре свечаног отварања сајма Слободан Тркуља извео је композицију на кинеском. Након овога окупљенима је приказан и промотиван спот.

Фото: Принтсцреен

"Кад је одмор није тешко"

На Међународном сајму туризма и Међународном сајму хотелско-угоститељске опреме Хореца - Опрема, који ће бити одржани до 26. фебруара под слоганом "Кад је одмор није тешко", учествоваће око 350 излагача из 33 државе, међу којима је и осам нових држава са афричког континента.

Овогодишњи сајам ће бити најуспешнији до сада, најавили су раније организатори. Кина ће бити партнер овогодишњег Сајма туризма, саопштио је Београдски сајам и истакао да Србија са том земљом има изванредне партнерске односе у привреди, култури и другим областима.

Такође, премијерно ће се ове године на сајму представити Алжир, Бурунди, Камерун, Обала Слоноваче, Габон, Екваторијална Гвинеја и Намибија. Овогодишња традиционална туристичка смотра целог региона југоисточне Европе и других делова света - 44.

Међународни сајам туризма и 18. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме Хореца - Опрема, биће прилика да се уз помоћ и велику подршку Министарства за туризам и омладину унапреди туристичка размена. Такође, да се домаћи туристи упознају са могућностима да посете земљу богате историје и наслеђа, али и да се кинески туристи врате на прво место, када су у питању доласци страних гостију у Србију. Као посебан догађај на Сајму туризма планиран је и Б2Б (бизнис ту бизнис) сусрет са представницима из Кине у координацији са Привредном комором Србије.

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.