СНИЖЕЊЕ САМО У ИЗЛОГУ: Домаћи трговци у радњама и у онлајан продаји оглашавају бројне акцијске попусте, који су често лажни

Е. Б. ТАЛИЈАН

11. 03. 2021. у 15:33

У већини онлајн и "физичких" продавница у Србији стално су актуелне акције и попусти, јер је велика количина робе остала непродата због ситуације изазване пандемијом.

СНИЖЕЊЕ САМО У ИЗЛОГУ: Домаћи трговци у радњама и у онлајан продаји оглашавају бројне акцијске попусте, који су често лажни

Фото П. Милошевић

Ипак, не само да нису реална очекивања да би код нас могло да буде великих снижења као у западним земљама, већ грађани треба да буду опрезни, зато што су оглашени попусти често само привидни. Младен Алфировић из Националне организације потрошача Србије указује на више разлога због којих се код нас залихе не продају тако јефтино као на Западу.

- Ми смо мало и неразвијено тржиште, слаба је конкуренција и велики модни брендови не набављају толику количину робе како то чине у Европи - објашњава Алфировић. - То је мањи број артикала који се код нас прода и са мањим попустима. Набавку малих количина робе прате и веће марже.

Битан фактор је, како каже, и што наши потрошачи, чим се понуди попуст од 20 или 30 одсто одмах појуре да све то купе. Тако трговци не морају уопште да снижавају цене до 70 процената, јер ће увек бити неког ко ће то купити и на мањем појефтињењу. Алфировић истиче да ми не можемо да се поредимо са западним земљама, јер тржишну привреду имамо тек двадесетак година. Он упозорава да купци треба да буду опрезни са оглашеним попустима, јер су често само привидни.

- Потрошачи се највише жале да су код техничке робе, која се продаје онлајн, износи снижења нереални - објашњава Алфировић. - Они су упоређивањем утврдили да одређена роба на попусту има исту цену која је месец дана раније била редовна. То значи да трговци у краћем периоду пред оглашавање снижења нагло подигну цену, да би је онда спустили и приказали попуст. Таква пракса је забрањена, а грађани који то примете треба да пријаве инспекцији или да се обрате удружењу потрошача.

Новости

Они који пазаре онлајн могу лакше да уоче такве неправилности, обично и сликају страницу, док приликом куповине у радњама потрошачи тешко могу да испрате цене. Трговци често маме оглашавањем високих снижења и до 70 одсто, а потрошачи се често жале да нема производа на попусту који је најављен.

- Најмање једна петина робе у радњи мора да буде снижена у оном проценту који је оглашен - истиче Алфировић. - Ако је понуђена роба у занемарљивој количини или са циљем да се потрошач наводи на куповину друге врсте производа, онда је то прекршај.

ПРЕЦИЗНА НАЈАВА

СВЕ онлајн продавнице у нашој земљи имају обавезу да јасно и прецизно назначе врсту попуста, робу и услугу на коју се односи, његово трајање, односно од ког до ког датума важи, као и све евентуалне посебне услове за остваривање права на подстицај, подсећају из Привредне коморе Србије. Младен Алфировић из НОПС-а, додаје да исто важи и за тзв. физичке радње, као и да су трговци дужни да истакну и стару цену да би купац могао да упореди и види прави проценат снижења.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)