У ГАЛЕРИЈИ КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА БЕОГРАДА ИЗЛОЖБА: Жене трпе највеће насиље
ПРИЗОРИ универзалног страдања, патње и бола човечанства који наизменично бледе и онда наново у кризним, конфликтним и ратним временима израњају из прошлости, појављују се на сликама Симониде Рајчевић. Уз изложбу слика и објеката уметнице и ванредног професора Факултета ликовних уметности, у Ликовној галерији Културног центра Београда, ово је записала Јелена Петровић, теоретичар уметности, истраживач, кустос и професор на факултету у Бечу.
Поставка, којом доминирају џиновске руке Бруса Лија и дословно са улаза "грабе" посетиоца, а чине је и платна великих димензија на којима су призори мучеништва из историје уметности у савременој интерпретацији (Ел Греков Исус, са платна "Свето тројство", Каравађови Свети Себастијан и Давид са главом Голијата, Зурбаранов приказ Христа као Божјег јагњета), понела је назив - "Лажни бол".
У претходном циклусу слика "Чудни таласи", ауторка се бавила људском смиреношћу, па се намеће питање како је одатле стигла до бола који је емотивна потка представљених слика.
- Људско превазилажење је можда нешто што повезује ове две изложбе - објашњава, за "Новости", Симонида Рајчевић. - Наративна идеја изложбе "Чудни таласи" био је тај осећај пасивности и беспомоћности појединца у друштву, изложеност и осетљивост тела, као и могућност да се из ових осећања произведе нешто сасвим супротно.
Одрастање у социјализму
ДИРЕКТНОСТ поп културе која је била толико неопходна и топло прихваћена шездесетих, као одмак од друштвеног и политичког понора за генерацију која је желела да мења, нешто је што сам одувек препознавала - критика или представа конзумеризма и коришћење реклама ми није била блиска. То има везе са одрастањем у социјалистичкој земљи - сматра уметница рођена 1974. у Београду, а која је до сада излагала на бројним самосталним и групним изложбама у земљи и иностранству.
Тема бола је нераскидиво везана са насиљем и агресијом, а према мишљењу ове ауторке њима су највише изложени, и највише га трпе у нашој земљи - жене:
На питање зашто је бол из наслова лажан, одговара:
Руке Бруса Лија око којих се "врте" призори бола, директна су веза ауторке са поп културом.
- Поп култура је део мог живота и одрастања, битна ми је од детињства - каже уметница. - У одраслом добу је део моје уметничке праксе, како кроз предлошке које користим, тако и стилски, када користим поп естетику да на нешто укажем кроз тај канал, који масовније и директније комуницира са публиком средњег или старијег доба.
О могућим новим значењима мотива преузетих са слика Ел Грека, Каравађа, Зурбанова, на њеним делима, саговорница говори:
Како наводи Симонида Рајчевић, уз употребу призора са ових слика познатих аутора, увела је и замену:
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)
ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.
26. 04. 2024. у 20:00
ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину
ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.
26. 04. 2024. у 19:17
ЉУДИ СЕ ЧУДЕ: Жика прима ОГРОМНУ пензију - "службеник три пута проверавао, није могао да верује"
"ТАЈНА је у томе што је мене покојни Александар Тијанић научио да то тако радим..."
26. 04. 2024. у 22:32
Коментари (2)