Корона у Атељеу 212, на позорници - као инспирација!
ВИРУС је ушао на "велика врата" Атељеа 212 - у овој позоришној кући увелико теку припреме пројекта Лоунли Пленет, у коме се петоро аутора бави неком од тема у вези са пандемијом ковида 19: феноменом социјалног дистанцирања, исхране, утопијским и дистопијским наративима, па и личним искуством лечења од те подмукле болести.
Фото: Промо
Тако настаје представа чији ће творци (списатељице и драматуршкиње Маја Пелевић, Олга Димитријевић и Тања Шљивар, писац и драматург Димитрије Коканов, као и кореограф и плесни драматург Игор Коруга) играти, али и режирати сопствено дело. Како се најављује, њихова инверзивна представа послужиће се концептом специфичне туристичке туре с поштовањем свих прописаних мера јавног окупљања, а изводиће се у "несценским" просторима позоришне зграде, па и око Атељеа 212.
- Разговарали смо о позицији у којој се тренутно налазимо као позоришни радници и дошли на идеју да бисмо могли да направимо пројекат који би се бавио нашим рефлексијама, неизвесностима и несигурностима током трајања карантина и пандемије - објашњава како је настао овај несвакидашњи пројекат Маја Пелевић. - Потом смо одлучили да се окупимо и напишемо текстове које ћемо сами и изводити, али тако да не играмо сопствене већ текстове оног другог.
Наша саговорница истиче да су се одмах договорили и да представа буде за мали број људи, уз поштовање свих мера заштите: на летњој сцени, у фоајеу и на пјацети позоришта.
- С обзиром на то да не користимо традиционални сценски простор, хтели смо да одбацимо и традиционалну драмску форму извођења, те смо се определили да преиспитујемо извођачку позицију писаца истражујући сторителинг као процедуру извођења - објашњава Пелевићева.
Премијера је планирана за 24. јул и двадесетак гледалаца, наравно, уколико то околности буду дозволиле.
ИСКУСТВО СА ИНФЕКТИВНЕ КЛИНИКЕ
ТЕКСТ Игора Коруге бави се његовим личним искуством вишенедељног лечења од вируса корона на Инфективној клиници, као и односом здравственог система према пацијентима са ретким болестима.
- Олга Димитријевић обрађује феномен туристичке туре кроз испражњене просторе, а Маја Пелевић и Тања Шљивар разматрале су дистопијске сценарије могуће будућности у којима нема хране, а улицама шетају механички пси и људи трансформисаних тела - открива Димитрије Коканов, који је писао о феномену социјалне и телесне дистанцираности, односно позиције тела у изолацији.
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)