ГЛОБАЛНО ПРЕДГРАЂЕ У ЂАРДИНИМА: "Колонијалну изложбу" Александра Денића отвориће Маја Гојковић, министар културе
ПОСЕТИЦЕ Павиљона Србије на 60. Бијеналу уметности, који већ у великом броју обилазе "Колонијалну изложбу" Александра Денића, и пре њеног званичног отварања, на поставци чека читав један свет европског, глобалног предграђа, метафора за моћ и доминацију мултинационалних компанија, које су новцем покориле планету.
Фото Б.Ђорђевић
У Ђардинима ће данас, изложбу која је у Венецију стигла у три шлепера од по 15 тона, свечано отворити Маја Гојковић, министар културе. На церемонији ће говорити и Јелена Медаковић, дирекор Музеја града Београда, иначе комесар наступа Србије и аутор, наш међународно признати уметник. Кустос овог пројекта, који је својеврстан одговор на тему "Stranieri Ovunque - Странци свуда", коју је поставио уметнички директор Бијенала Адријан Педроса из Бразила је - Ксенија Самарџија.
Фото Б.Ђорђевић
- Велика је "концентрација уметности" овде на Бијеналу, што је видљиво било и док су се постављале изложбе - каже Александар Денић, за "Новости", уочи отварања наше поставке. - Сви покушавају да прикажу најбоље што имају. Павиљони су дотерани, неки су чак и променили фасаде... На стотине мајстора је овде радило да би све било спремно за отварање. Током припрема сви су били отворени, и представници различитих земаља међусобно су сарађивали, нарочито они који имају "комшијске" павиљоне. То је мање било приметно међу самим ауторима, а много више међу људима који су реализовали поставке - радницима, столарима, браварима, сликарима, молерима... Оним обичним, "малим" људима којима сам посветио своју поставку. Сви они хтели су да помогну једни другима. И то је добро, јер бар на том друштвеном нивоу постоји солидарност. Не знам има ли је и на вишим нивоима.
Према речима кустоскиње Самарџије, за пројекат који нас представља на највећој светској смотри уметности не поставља се питање жанра, јер је реч о некој врсти "тоталне изложбе":
- Ствар је у искуству и интензитету које изложба преноси, и то звуком, шумовима, визуелним иритацијама, светлосним ефектима, сентименталним детаљима... Постоји читав спектар осећања која она буди, стављајући нас у позицију у којој смо врло осетљиви, ломљиви. Она улази у интимне просторе транзиције, привременог боравка, где је нарушен склад.
Препоручујемо
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)