ЛУДИ ГЛУМАЧКИ СВЕТ: Аргентинац Оскар Мартинес, за "Новости", о улози којом се представио на Фесту

Ана Попадић

02. 03. 2022. у 12:19

ЧУВЕНИ аргентински глумац Оскар Мартинес (72) планирао је долазак на 50. Фест, поводом премијере филма "Званична конкуренција", али га је тренутна политичка ситуација у свету обесхрабрила у томе.

ЛУДИ ГЛУМАЧКИ СВЕТ: Аргентинац Оскар Мартинес, за Новости, о улози којом се представио на Фесту

Антонио Бандерас, Пенелопе Круз и Оскар Мартинес, Фото Промо

У интервјуу, за "Новости", који смо водили преко "Зума", Мартинес је изразио искрено жаљење због недоласка у Београд.

Овог глумца српска публика зна из бројних комедија које су биле хитови и у нашој земљи, попут "Дивљих прича", "Ток тока", "Почасног грађанина"...

- Не изненађује ме што волите наше комедије. Препознајем многе сличности између Србије и Аргентине, и економске и друштвено-политичке, и оне људске, имамо сличан хумор, сличне проблеме, разумемо се - казао нам је Мартинес на почетку разговора.

У новом филму редитељског тандема из Аргентине - Гастон Дупра и Маријано Кон, главне улоге тумаче Мартинес, Пенелопе Круз и Антонио Бандерас. У овој сатири на рачун филмске уметности, али и глумаца, Пенелопе игра редитељку Лолу коју милијардер унајмљује да сними "филм за памћење". Она за главне улоге ангажује двојицу најбољих глумаца, али и највећих непријатеља Феликса Риверу (Бандерас) и Ивана Тореса (Мартинеса).

- Овај филм приказује нашу професију до екстрема. Редитељка Лола је представљена као ексцентрична и перверзна жена. Екстремни су и главни јунаци, али и њихови међусобни сукоби, што се објашњава лудом редитељком која стимулише те свађе и мржњу јер верује да ће бити добре за њен филм - објашњава Мартинес.

А колико су Оскар, Пенелопе и Антонио учествовали у креирању овог филма о глумцима?

- Последња верзија сценарија је управо она која настаје у сарадњи са глумцима. Добри редитељи имају слуха, разговарају, дискутују, ослушкују и прихватају сугестије. У овом филму, будући да се ради о глумцима, од нас се очекивало да будемо још више укључени.

Знам да су неке од ситуација које су се, исте или сличне, десиле Антонију током каријере искоришћене за његов лик Феликса Ривере. Код мог лика се више радило о малим изменама у дијалозима.

На наше питање да ли је на снимању било неких анегдота које би, једног дана, могле завршити у неком другом филму, Мартинес је одговорио:

- Не могу да се сетим ничега конкретног, али знам да редитељима није било лако са нама.

Пенелопе, Антонио и ја смо се добро забављали на снимању, задиркивали и засмејавали једни друге, па су бројне сцене морале бити поновљене. Једва смо снимили и сцену у којој се Антонио и ја међусобно вређамо, јер смо падали са столица од смеха. Снимали смо у једној неуобичајеној, интимној атмосфери, јер смо у скоро 80 одсто сцена филма само нас троје, зато је претпостављам и било тако опуштено и забавно, а уједно смо били дубоко концентрисани на посао.

Иза Мартинеса је успешна каријера дуга пола века у којој се свет филма значајно променио.

- Деведесетих година почела је дигитална ера, која је великим делом олакшала али и појефтинила снимања филмова. Другу велику промену донеле су стриминг платформе које су током пандемије процветале. Људи су се навикли да гледају филмове у кући, али је мени то тужно. Добро је кад имаш избор, али то никад неће бити исти доживљај као у биоскопу. За почетак, мораш да угасиш мобилни, седиш у мраку, фокусиран на платно, нема ометања, разговора, нема прекидања пројекције зато што си гладан или ти се иде у тоалет. За нас који смо заволели филм у биоскопу, који смо се ту образовали, нема ништа тужније од затварања великих сала и претварања у двадесет микросала које је и такве све теже напунити.

Глумац ипак признаје да су стриминг сервиси донели једну добру ствар:

- Да би опстајале, платформе морају да пуне и допуњавају свој садржај, а захваљујући томе моје колеге и цео филмски еснаф никад није био упосленији. Само у Шпанији годишње се сними на стотине ТВ серија, филмова - искрен је Мартинес.

Оскар Мартинес, Фото EPA

УНИВЕРЗАЛНЕ ВРЕДНОСТИ

ГОВОРЕЋИ о успеху аргентинске кинематографије, наш саговорник се присетио свог сусрета са публиком у Кану, током премијере "Дивљих прича" Демијана Шифрона.

- Гледаоци не само да су се смејали цело време већ су аплаудирали, ударали ногама о под од одушевљења и на крају нас овацијама, на ногама, поздрављали готово 15 минута. До тог трена, сви ми у екипи филм смо доживљавали као типичну аргентинску причу, али невероватан успех "Дивљих прича" у целом свету доказао је да је тема универзална. Исти случај је и са врхунском литературом. Достојевски је универзалан писац, баш као и Борхес, Албер Ками.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

НОВАК ЂОКОВИЋ ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ! Ево шта је Рафаел Надал управо рекао о Нолету у Мадриду