ДИЈАЛОГ СА"ПЕЈЗАЖОМ": Традиционална изложбa "Критичари су изабрали" у Ликовној галерији КЦБ

М. КРАЉ

12. 01. 2022. у 09:42

ИЗЛОЖБЕНУ годину Ликовна галерија Културног центра Београда традиционално започиње средином јануара, поставком "Критичари су изабрали", чији је аутор један од претходних добитника "Лазара Трифуновића", као и доделом ове награде новом лауреату и уручењем признања ДИУС-а, за најбољу изложбу.

ДИЈАЛОГ САПЕЈЗАЖОМ: Традиционална изложбa Критичари су изабрали у Ликовној галерији КЦБ

Ана Ереш

Тако ће од петка пред публиком бити "Апстрактни пејзажи 2.0", ауторке Ане Ереш (добитница за 2017), а истог дана у подне ће плакета са ликом професора Трифуновића (рад вајара Михајла Пауновића) бити предат Слађани Петровић Варагић, за ауторски видео-серијал о 58. Октобарском салону, а диплома ДИУС-Соњи Јанков, за "(Де)конструкције простора: Архитектура другим средствима" у КЦ Панчева.

- Пре тачно шездесет година (1962.) у Ликовној галерији КЦБ отворена је изложба "Апстрактни пејзаж", настала према кустоској концепцији Алексе Челебоновића - истиче Ана Ереш, чији избор је својеврсни коментар те поставке важне за историју Ликовне галерије КЦБ.

Појам апстрактни пејзаж, како тврди ауторка "унапређене верзије", Челебоновић је преузео из француске ликовне критике и прилагодио потребама локалне уметничке сцене. Та изложба била је својеврсни преглед генезе апстрактног сликарства на југословенском простору, кроз трансформацију пејзажа у делима Петра Лубарде, Лојза Спацала, Стојана Ћелића, Миодрага Б. Протића, Милутина Митровића, Славољуба Богојевића, Отона Глиха, Франа Шимуновића, Станета Крегара, Радомира Дамњановића Дамњана и Моме Марковића.

Изложба "Апстрактни пејзаж 2.0", према речима њеног кустоса, се не ограничава на формално апстрактни језик слике, већ окупља уметнике који са различитих полазишта преиспитују пејзаж као жанр, мотив или контекстуални и језички оквир:

- Имајући у виду медијска усложњавања слике која су се одиграла у протеклих шездесет година (а и дуже), изложба не окупља само примере сликарства, већ и сродних медија фотографије и видеа - наглашава Ана Ереш, у чијој су се селекцији нашла дела Душице Дражић, Синише Илића и Бојана Ђорђева, Иване Кличковић, Жолта Ковача, Николе Марковића, Горана Мицевског, Владимира Николића, Ивана Петровића, Ивана Шулетића.

Поред "Трифуновића", Ана Ереш, иначе, научна сарадница на Одељењу за историју уметности Филозофског факултета у Београду, освојила је и награду "Павле Васић" и то прошле године за књигу "Југославија на Венецијанском бијеналу (1938-1990): културне политике и политике изложбе". Као истраживач модернизма, историје изложби и југословенског уметничког простора у 20. веку, објавила је, као аутор или коаутор, и дела "Мрђан Бајић: скулптотектура", "Скулптура: медиј, метод, друштвена пракса" и "Марко Челебоновић".

НОВЕ ФРЕКВЕНЦИЈЕ ЖИВОТА

У ПЕТАК ће у КЦБ бити отворене још две поставке. У Галерији "Артгет" ће бити представљене фотографије Милице Мрвић, на изложби "За успомену и дуго сећање", чији је кустос Иван Манојловић, а у галерији "Подрум" самосталну изложбу имаће Тереза Кос. Кроз покретне и непокретне слике, звук и музику, дијаграме и мапе, ауторка креира какофонију у оку и уху посматрача, и како каже, тиме отвара простор за креирање нових фреквенција живота.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА СЕ ТО ДЕШАВА У УКРАЈИНИ, СВИ БЕЖЕ: Стотине аутомобила на граници са Пољском, настао потпуни колапс

ШТА СЕ ТО ДЕШАВА У УКРАЈИНИ, СВИ БЕЖЕ: Стотине аутомобила на граници са Пољском, настао потпуни колапс

У ЛАВОВСКОЈ области у Украјини на граници са Пољском, настао је прави колапс услед саобраћајних гужва које чине стотине аутомобила, преноси ТВ канал Обсшћественое , позивајући се на представницу локалног пограничног одреда Александру Кучковску.

17. 05. 2024. у 17:47

Коментари (0)

ВЕЛИКО ИЗНЕНАЂЕЊЕ! Новак Ђоковић донео одлуку пред Ролан Гарос коју нико није очекивао