ПОСЛЕ 21 ГОДИНЕ: На батајничком аеродрому обновљена светлосна сигнализација

Новости онлине

20. 07. 2020. у 00:35

МИНИСТАР одбране Александар Вулин обишао је радове на реконструкцији система светлосног обележавања на батајничком аеродрому “Пуковник-пилот Миленко Павловић”.

ПОСЛЕ 21 ГОДИНЕ: На батајничком аеродрому обновљена светлосна сигнализација

Фото: МО Србије

Министар Вулин је истакао да 21 годину након што је батајнички аеродром бомбардован током НАТО агресије, коначно смо обновили његову светлосну сигнализацију и коначно смо га учинили безбеднијим, сигурнијим, бољим и изједначили га са свим војним аеродромима у Европи и у свету.

- Од вечерас овај аеродром је оспособљен да наши пилоти безбедно лете и ноћу и у отежаним временским условима. Од вечерас, летење на батајничком аеродрому ће бити много сигурније и много безбедније и услови у којима раде наши пилоти се неће разликовати од њихових колега у свету – истакао је министар одбране.

Наставићемо са улагањем у војно ваздухопловство, поручио је министар Вулин, као и у аеродромску инфраструктуру.

- Нећемо стасти све док у потпуности не будемо изједначили услове рада наших пилота са њиховим колегама, без обзира за какве велесиле они летели. Ово је за нас једна велика победа, ово је за нас историјска ноћ, ово је за нас један тренутак када смо батајнички аеродром вратили тамо где је био пре бомбардовања и суштински значајно унапредили. Ово је најсавременија расвета, ово су најбоља светска решења, а ми смо, иначе најбоље пилоте на свету увек имали. А сада, осим што имају и најбоље ваздухоплове, сада имају и аеродромску инфраструктуру која је као и у било ком другом аеродрому на свету – нагласио је минстар Вулин додајући да ћемо наставити да улажемо у инфраструктуру и у ваздухоплове, али и у људе, јер су они то што је најбоље и најважније.

Фото: МО Србије

Помоћник команданта за операције 204. ваздухопловне бригаде потпуковник Дејан Беда рекао је да је на аеродрому „Пуковник-пилот Миленко Павловић“ завршена прва фаза реконструкције светлосног обележавања аеродрома те да су у првој фази завршени писта број један и део маневарских површина.

- Писта број један је после 1999. године поново добила систем светлосног обележавања и добила је своју употребу у ноћним условима и употребу у лошој видљивости за војне ваздухоплове, док је за цивилне ваздухоплове само у условима видљивости или лоше видљивости са већим метео минимумима. На аеродрому је инсталирана светлосна сигнализација савремених лампи која је примењива свуда у свету и која задовољава и цивилне и војне стандарде истока и запада. За 204. ваздухопловну бригаду ово је веома битно, јер ће се операције у ноћним условима повећати - рекао је потпуковник Беда и додао да осим тога аеродром добија и савремени систем који ће моћи да се надограђује.

Фото: МО Србије

Према његовим речима, то је важно и за обуку млађих пилота, јер се доводе на нивое који су примењивани у цивилном и другим ваздухопловствима у складу са савременим токома.

Реконструкција система светлосног обележавања је, по пројекту, подељена у шест фаза, а тренутно је завршена прва фаза где се у употребу пушта писта број 1, за сада само за војне ваздухоплове.

У првој фази, на писти број 1, уграђује се потпуно нов систем светлосног обележавања који је био потпуно уништен након 1999. године, а на писти број 2, у оквиру друге фазе, вршена је реконструкција постојећег.

Фото: МО Србије

У првој фази, уграђена су ивична светла на писти број 1, светла на рулним стазама на стајанци А и Б, реконструисана је станица за управљање светлосног обележавања, као и нова прилазна светла и систем ПАПИ светала са ветроказима, који до сада нису постојали у том делу писте.

У другој фази, која је започета, врши се реконструкција постојећег система на писти број 2, као и дела маневарских површина за потребе дежурне јединице.

Од треће до шесте фазе, пажња ће се посветити реконструкцији и изградњи преосталих елемената светлосног обележавања на посебним деловима аеродрома, након чега ће се стећи услови да аеродром у потпуности задовољи све стандарде међународног цивилног саобраћаја и војне стандарде СТАНАГ и ГОСТ система.

Фото: МО Србије

Обиласку је присуствовао и државни секретар Бојан Јоцић, заменик команданта Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране бригадни генерал Жељко Билић, командант 204. ваздухопловне бригаде пуковник Бране Крњајић и начелник Управе за инфраструктуру пуковник Радмило Кравић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (1)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!