НЕУРОНИ ЗНАЧАЈНИ ЗА ДИЈАБЕТЕС: И хипоталамус регулише ниво шећера у крви

Ивана Ковачић

18. 09. 2023. у 18:00

ГРУПА неурона која се налази у хипоталамусу може да прати и регулише ниво шећера у крви, открили су истраживачи са University of Washington School of Medicine.

НЕУРОНИ ЗНАЧАЈНИ ЗА ДИЈАБЕТЕС: И хипоталамус регулише ниво шећера у крви

Фото Shutterstock

Резултате студије, која је открила да неурони у мозгу могу да открију и реагују на промене у нивоу шећера у крвотоку, објављени су у часопису Diabetes.

Сазнање како функционише овај систем за детекцију шећера у крви и како ови неурони функционишу дало би истраживачима и лекарима бољи увид у то како наши мозгови регулишу шећер у крви, а можда и како да их терапеутски циљају за лечење метаболичких болести попут дијабетеса и гојазности, навели су у својој студији научници са University of Washington School of Medicine.

Већ дуго знамо да многи неурони могу да детектују шећер локално у мозгу. Оно што је ново, међутим, јесте доказ да подскуп неурона, који се налази у хипоталамусу, може да осети и реагује на шећер у самом крвотоку, аналогно ћелијама у панкреасу које луче инсулин, објаснио је др Михаел Шварц, ендокринолог са University of Washington School of Medicinе и један од директора UW Medicine Diabetes Institute.

У овој студији, истраживачи су били у могућности да прате и ниво шећера у крви и активност неурона у хипоталамусу мишева у реалном времену. Открили су да када ниво шећера у крви порасте, активност ове подскупине неурона брзо опада. Научници спекулишу да ови неурони откривају и реагују на варијације шећера у крви које преносе сензорни неурони, који снабдевају васкулатуру (уместо нивоа шећера у мозгу, који се мења много спорије), приметио је др Шварц. Ове сензорне информације се затим преносе до једног или више неурокола који контролишу ниво шећера у крви заједно са панкреасом, који производи инсулин за тело.

НА САМО ДВА САТА АВИОНОМ ОД БЕОГРАДА: Одлична дестинација за летовање - сви детаљи резервације и аранжмана