"ОВЕ СУПЛЕМЕНТЕ НИКАДА НЕ КУПУЈЕМ": Докторка фармације тврди - Буквално бацате паре, ништа не помажу

Novosti online

26. 09. 2022. у 23:45

УЗИМАЊЕ дијететских суплемената може да се чини као добра навика, али стручњаци упозоравају да одређени производи доносе више штете него користи.

ОВЕ СУПЛЕМЕНТЕ НИКАДА НЕ КУПУЈЕМ: Докторка фармације тврди - Буквално бацате паре, ништа не помажу

Фото Shutterstock

Теса Спенсер, специјалиста фармације је открила које које суплементе заправо пијемо потпуно беспотребно и које она, као стручњак, никада не би узимала.

Суплементи зове против грипа

Спенсер каже да су, по њеном мишљењу, наводне предности суплемента на бази зове посебно "сумњиве".

- Док нека прелиминарна истраживања сугеришу да зова може да ублажи симптоме грипа или других инфекција горњих дисајних путева, друге клиничке студије показују да ово уопште није истина и да не смањује симптома грипа - објаснила је.

Биотин за лепшу косу и кожу

Још један суплемент који др Спенсер никада не би котистила јесте биотин, а који многи узимају да би побољшали изглед и здравље косе, коже и ноктију.

- Мислим да је то само превара - каже она. - Године 2017. једна мета-анализа се бавила суплементацијом биотина. Ова анализа је показала побољшање раста косе и ноктију након употребе код пацијената са утврђеним недостатком биотина. То је кључ. Ови пацијенти су имали недостатак биотина", објаснила је и додала у да у групу људи који су у ризику од недостатка улазе они са зависношћу од алкохола, труднице и дојиље, особе које су узимале лекове за лечење епилепсије више од годину дана... Не постоје испитивања која би доказала ефикасност суплементације биотином код здравих особа за побољшање раста или јачине косе или ноктију.

Фото Shutterstock

Рибље уље за здравље срца

Рибље уље је популаран додатак који се често користи за побољшање здравља срца, али Спенсер каже да се и оно налази на њеној листи ствари које неће узимати.

- Већина људи конзумира рибље уље као извор ’здравих масти’. Иако су омега-3 масне киселине корисне, мислим да не би требало да их добијамо из рибљег уља - каже она и објашњава да се индустријски загађивачи и инсектициди "обично налазе у додацима рибљег уља", чак и у онима који су наводно без таквих загађивача.

Фото Shutterstock

Огромне дозе витамина Ц против прехладе

Спенсер каже да избегава да узима витамин Ц, наводећи да је његова ефикасност упитна посебно када се узима у оргромним количинама.

- Већина суплемената витамина Ц обезбеђује много више овог нутријента него што је људима потребно. Препоручени дневни унос за појединце је око 65-90 мг, а максимална дневна количина витамина и минерала коју можете безбедно да узимате без ризика од предозирања или озбиљних нежељених ефеката је 2.000 мг - објашњава она. - Највише коришћени суплементи витамина Ц су они који садрже око 1.000 мг витамина Ц у једном пакету. То значи да ако имате два пакета већ сте на горњој граници, и то не укључује витамин Ц који уносете кроз храну."

Чак и ако не осетите нежељене ефекте од превише витамина Ц, Спенсер каже да ће вишак отићи практично у "отпад".

- Само плаћате скуп урин - нашалила се. - Ја лично бих радије повећала свој унос тамина Ц током целог дана кроз храну богату витамином Ц. Трудим се да једем жуте или црвене паприке, поморанџе, кељ, јагоде, а такође покушавам да укључим свежу мајчину душицу у свако јело које правим да бих повец́ала ниво витамина Ц.

(Мондо)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)

НИКАД ПРОВОКАТИВНИЈА: Рајковићева жена запалила мреже облинама - купаћи, а преко само мрежа (ФОТО)