УЗ ЧУЛО МИРИСА ДО ИДЕАЛНЕ ТЕЖИНЕ: Када се намирница мирише дуже од 30 секунди јавља се осећај ситости

В. Н.

16. 09. 2021. у 12:00

МИРИС омиљене хране по правилу отвара апетит. Међутим, истина је да уколико неку намирницу миришете дуже од тридесет секунди можете да почнете да осећате ситост. Сходно томе, препоручује се "мирисна дијета".

УЗ ЧУЛО МИРИСА ДО ИДЕАЛНЕ ТЕЖИНЕ: Када се намирница мирише дуже од  30 секунди јавља се осећај ситости

Фото: Depositphotos

Оно што је важно да се зна јесте да мирисање појединих намирница има већи потенцијал да вас засити. Немачки истраживачи тврде да мирисање чистог девичанског маслиновог уља може да изазове осећај ситости.

Такође, ови научници открили су да, када се ароматични екстракт дода јогурту, попут ђумбира, испитаници су узимали мање хране и имали бољи метаболизам шећера у крви у односу на оне који су пили јогурт без додатих екстраката.

Према студији из 2012. објављеној у часопису Flavour јаке ароме приморавају да се узимају мањи залогаји хране, а ту најважнију улогу има она храна која је зачињена белим луком.

Истраживање о утицају мириса и укуса показало је да су гојазни људи који су мирисали банане или зелене јабуке када су били гладни изгубили више килограма од оних који нису. Сматра се да мирисање неутралних слатких мириса може да сузбије апетит.

На листи намирница чије мирис обезбеђује осећај ситости је коморач. Ову освежавајућу биљку са примесама ароме сладића Италијани већ дуго користе као средство за чишћење непца између два јела, јер је добра за сузбијање апетита.

Грејпфрут је, такође, намирница која се препоручује у многим дијетама, али може да појача мршављење и ако га миришете неколико секунди пре него што почнете да једете. Истраживачи са Универзитета Осака у Јапану открили су да излагање мирису уља грејпфрута у 15-минутним интервалима смањује тежину. Они верују да то има везе са тим како мирис долази у интеракцију са ензимима јетре.

Када чулом мириса обезбедите осећај ситости, ево предлога шта бисте могли конкретно да поједете, а да не унесете превише калорија:

Понедељак:

Доручак: два барена јајета, два листа пилећих прса, свежа паприка и 30 г интегралног хлеба

Ручак: боранија са пилетином
Вечера: динстана шаргарепа и парче немасног сира

Уторак:

Доручак: сардина без уља са 30 г интегралног хлеба

Ручак: грашак са пилетином
Вечера: овсене пахуљице са ситно исецканим лешницима и бадемом преливених јогуртом

Среда:

Доручак: палента са киселим млеком

Ручак: рижото са поврћем
Вечера: парче проје и шоља кефира

Четвртак:

Доручак: сендвич са бареним јајима и шунком, шоља јогурта

Ручак: пилећа чорба са шаргарепом и кромпиром
Вечера: пита са печуркама

Петак:

Доручак: барена јаја и препечен тост са путером, благо посолити

Ручак: пуњене тиквице и салата
Вечера: један већа паприка пуњена младим сиром

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)