U planu još tri dunavska mosta
27. 03. 2018. u 21:26
U Planu još tri dunavska mosta, od kojih jedan isključivo za pešake i bicikliste. Konstrukcija decenijama zjapi iz vode i bila bi konačno upotrebljena
Stubovi nekadašnjeg mosta cara Franje Josifa, Foto D. Dozet
IZGRADNjOM novog drumsko-železničkog mosta na mestu nekadašnjeg "Žeželja" završava se obnova novosadskih mostova porušenih u NATO agresiji pre skoro dve decenije i počinje nova graditeljska etapa, u kojoj bi ovaj grad, u bliskoj budućnosti, trebalo da dobije još tri "prelaza" preko Dunava.
Pročitajte još: Prvo putovanje preko "Žeželja" posle 19 godina (FOTO)
- Pošto smo obnovili ono što smo izgubili pre 19 godina, vreme je da pričamo o izgradnji novih mostova na Dunavu, jer Novi Sad to zaslužuje - izjavio je gradonačelnik Miloš Vučević.
On je prilikom promotivne vožnje vozom preko novoizgrađenog "Žeželja" u ponedeljak najavio predstojeće investicije u infrastrukturne objekte te vrste, koje će zajednički finansirati Republika Srbija, APV i Grad Novi Sad.
Među njima je u prvom planu izgradnja drumskog mosta preko Ribarskog ostrva do obilaznice kod Sremske Kamenice, planirana je i gradnja mosta nizvodno od Žeželjevog, a "u igri" je i interesantna ideja o novom pešačko-biciklističkom mostu koji bi bio nadograđen na stubove nekadašnjeg mosta cara Franje Josifa, koji od Drugog svetskog rata vire iz Dunava.
Pročitajte još: Voz za testiranje prešao preko "Žeželja"
- Stubovi mogu i treba da budu iskorišćeni. To će biti i učinjeno najverovatnije za izgradnju mosta za bicikliste i pešake - kaže, za "Novosti", Dušan Miladinović, direktor "Urbanizma".
Deo nekadašnjeg mosta F. Josifa
.jpg)
On napominje da bi to bilo najpovoljnije rešenje, jer bi eventualna gradnja kolskog mosta zahtevala i izgradnju druge tunelske cevi ispod Petrovaradinske tvrđave, u nastavku trase, što bi ugrozilo proces revitalizacije i zaštite tog kulturno-istorijskog objekta.
A kako je i gradonačelnik pomenuo, akcenat u gradu stavlja se na izgradnju novog drumskog mosta, koji bi se nalazio na trasi zapadne gradske obilaznice, odnosno u produžetku Bulevara Evrope i Bulevara patrijarha Pavla i preko Ribarskog ostrva premostio Dunav kod obilaznice u Sremskoj Kamenici.
- Taj drumski most sa pešačkim i biciklističkim stazama, dužine 585, a širine 30 metara, značajno će ubrzati saobraćaj u tom delu grada i omogućiti brži i lakši prilaz budućem Fruškogorskom koridoru, odnosno, novom putu Novi Sad - Ruma, sa tunelom kroz Frušku goru.
Saobraćaj će značajno ubrzati i drugi drumski most koji će biti izgrađen nizvodno od Žeželjevog na trasi istočnog kraka Fruškogorskog koridora i premostiće Dunav nedaleko od crkve na Tekijama u Petrovaradinu do leve obale u pravcu Kaća.
Dušan Miladinović
.jpg)
RASTEREĆENjE
MILADINOVIĆ dodaje da će rasterećenju sve gušćeg saobraćaja u Novom Sadu i te kako doprineti i novi most u produžetku Bulevara Evrope, prema budućem fruškogorskom koridoru, za koji je idejni projekat već gotov.