Voz za testiranje prešao preko Žeželja

Z. Grumić

21. 03. 2018. u 14:26

Radovi na drumsko-železničkom mostu u Novom Sadu privode se kraju. Prvo zvanično probno opterećenje biće obavljeno do kraja ove nedelje. Železnički saobraćaj startuje početkom aprila

Воз за тестирање прешао преко Жежеља

Foto: Voz na Žeželjevom mostu, testiranje 1, 2 (Foto: NSBuild)

PRVO testiranje novoizgrađenog Žeželjevog mosta u Novom Sadu biće obavljeno do kraja ove nedelje a železnički saobraćaj preko tog strateškog objekta na međunarodnom Koridoru 10 biće otvoren početkom aprila, saopšteno je danas "Novostima" iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI).

Pročitajte još:ŽEŽELjEV MOST: Preko Dunava u novembru

Da je sve bliže trenutak kada će, posle skoro dve decenije, vozovi ponovo tutnjati preko tog drumsko-železničkog mosta, potvrđeno je i svojevrsnim preliminarnim testom opterećenja, kada je u utorak, preko novoizgrađene pruge, prešla dvodelna kompozicija voza sa stručnjacima iz Železnica Srbije.

Pročitajte još:Konačno pešice preko "Žeželja"

Prelazak preko novog "Žeželja" voza sa linije Novi Sad-Sombor, koji je na sat vremena testirao taj objekat, zabeležio je na "NSbuild" forumu odgovorni projektant tog mosta Aleksandar Bojović.

- Putnici su bili desetak inženjera Železnica Srbije, specijalisti za razne tehničke discipline železnice. Oni će biti i deo komisije koja će pregledati i primiti železničku opremu pre puštanja mosta u saobraćaj, uskoro - naveo je Bojović.
On je dodao da su prolazak tog voza sa dvoja kola, ukupne mase 90 tona, zabeležili mnogobrojni uređaji na mostu, spremni za probno opterećenje.

- Senzori kablova su registrovali jedva primetan skok sile. Ovih 90 tona je "komarac" prema hiljadama tona koje će se naći na testu probnog opterećenja. I pored toga što je RŽD-ova oprema za ugradnju tucaničkog zastora mnogo teža, jedan vagon sa tucanikom je 70 tona, ipak je ovo pravi voz, pa se drugačije doživljava - precizirao je projektant mosta.

Posle obavljenog testiranja, ostaje da se dovrše radovi na potpunom uređenju prostora mosta i prilaza tom objektu, koji mogu da budu obavljeni i nakon uspostavljanja železničkog saobraćaja.

DIMENZIJE

MOST je dugačak 474 a širok 30 metara. U njegovih pet stubova ukupno je ugrađeno oko 9.000 kubnih metara betona i 3.000 tona armature a u njegova dva luka ugrađeno je još 11.000 tona čelika. Novi "Žeželj" imaće dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajne trake i dve biciklističko-pešačke staze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)