Istorijski dan za Luku Bar, uplovio brod iz Hong Konga dugačak 295 m: Ruda boksit iz Nikšića ide za Kinu

Novosti Online / Biljana Dabić

21. 04. 2020. u 22:28

Brodom „Pacific Success“ će biti izvezeno 110 hiljada tona boksita iz Crne Gore za Kinu

Историјски дан за Луку Бар, упловио брод из Хонг Конга дугачак 295 м: Руда боксит из Никшића иде за Кину

Foto: B. Dabić

Bar -Istorijski dani za Luku Bar na čijem gatu je vezan teretni brod,  balk  „Pacific Success“, najveći brod koji je u ovom veku pristao na obalu pod Volujicom. Teretni brod  istoimene kompanije iz Hong Konga, dugačak je 295, širok 46 metara, sa gazom od 9,3 metra, a nosivost mu je 180.000 tona. Brodom će biti izvezeno 110 hiljada tona boksita iz Crne Gore za Kinu

 U Luci Bar u toku je pretovar rude boksit, a izvoznik je  crnogorska kompanija Uniprom metali, koja upravlja Rudnicima boksita Nikšić.

- Imamo   značajan ugovor sa kompanijom  Uniprom metali koji sadrži obavezu  te kompanije da   preko  Luke Bar u 2020.godini  izvezu 640 hiljada tona boksita. Ono što je izvesno po podacima   da će  planovi Uniproma  i sadržaji ugovora sa Lukom Bar biti u potpunosti ispunjeni. Koliko je taj posao značajan za Luku Bar  govori činjenica da u strukturi ukupnih prihoda Luke ovaj biznis sa Unipromom donosi četvrtinu ukupnih prihoda. Mišljenja sam da je taj procenat još veći u poslovanju  Montekarga. Ovaj posao izvoza i pretovara preko Luke Bar mnogo znači za  privredu Crne Gore, kazao je izvršni direktor AD Luka Bar Vladan Vučelić dodajući da nakon razgovora sa menadžentom Uniproma,  Luka Bar u narednim mesecima može očekivati značajan obim pretovara ove rude.

- Sasvim je izvesno da ćemo imati i prebačaj ugovorenog pretovara boksita  u 2020. godini, kazao je Vučelić.

Predsednik Odbora  direktora AD Luka Bar Branko Branković na pres konferenciji  koja je održana danas  zahvalio se lučkim radnicima i menadžmentu kompanije na posvećenom radu i iskazanoj brizi za budućnost komapnije kako bi se sa što manje  posledica izašlo iz situacije izazvane korona virusom.

-Novonastala sitacija nametnula je potrebu drugačijeg organizovanja kompanije, kako bi se funkcionisalo bez zastoja i sa što manje ograničenja. Za sada smo ostvarili tri najvažnija cilja, sačuvali zdravlje zaposlenih,  po odluci Vlade Crne Gore sve kapacitete Luke Bar stavili na raspolaganje i zemljama regiona, na dobrom putu smo da realizujemo planirani pretovar ove godine, kazao je Branković dodajući da se sve obaveze prema radnicima, državi redovno izmiruju.



-
Preduzećemo sve neophodne mere kako bismo sačuvali likvidnost komapnije u ovoj situaciji, kazao je Branković.

Predsednk Opštine Bar Dušan Raičević istakao je da uplovljavanje teretnog broda  „Pacific Success“ jeste istorijski moment za Luku Bar jer se u  akvatoriju  trenutno nalazi najveći brod koji je do sada uplovio u ovu crnogorsku luku.

-Činjenica je da se  značajan posao obavlja u ovako teškom momentu po privredu Crne Gore. Uplovljavanje broda„Pacific Success“ predstavlja uspeh crnogorske privrede u ovako izazovnom trenutkom. Zahvalnost komapniji Uniprom metali za ugovaranje ovakvog posla, kompaniji Luka Bar koja realizuje  posao,  Upravi pomorske sigurnosti,  svim kompanijama i agencijama koje pružaju usluge, kazao je Raičević dodajući da je realizacija ovog posla potvrda da se crnogorska privreda može uhvati u koštac sa najvećim izazovima krize. On je kazao da u ime opštine Bar i svoje lično pruža podršku menadžmentu Luke Bar jer “bez jake Luke Bar, nema ni jakde privrede”.

 Državni sekretar ministarstva saobraćaja i pomorstva Muamer Hajdarpašić kazao je da Vlada oduvek prepoznaje značaj Luke Bar.  Hajdarpašić je poželeo da u narednom period Luka Bar nastavi progres, a Vlada će podržavati rad kompanije.

PUT BOKSITA

Iz Nikšića železnicom ruda boksit se transportuje do Luke Bar. Jednom kompozicijom se preveze nepunih  1.000 tona rude boksita. Za brod koji je trenutno usidren bilo je potrebno preko 110 kompozicija da prevezu rudu iz Nikšića do Luke Bar gde se  dizalicama boksit iz  vagona  istovara na otvoreno. Ovh dana sa lučkog skladišta četri dizalice istovremeno  utovaraju boksit u brod.

Prema saznanjima Novosti, prve tri dizalice su stare oko 40 godina, a četvrta, najveća, kapaciteta koliko prve tri, postavljena je 2012.godine. Da se utovari 110 tona boksita u brod potrebno je oko šest do sedam dana.

PANDEMIJA IMA POSLEDICE NA POSLOVANjE LUKE BAR

Pandemija se osjeti i na poslovanje Luke Bar, izvesno je da se beleži smanjenje privrednih aktivnosti  partnera Luke Bar  u Slobodnoj zoni. Zabrinuti smo i nezadovoljni jer su zamrznuti vrlo bitni pregovori koji su krajem prvog kvartala trebali rezultirati potpisanim ugovorima. Nadam se da će se pregovori  nataviti u drugoj polovini godine. Vučelić je naglasio da investicioni ciklus u Luci Bar nije zaustavljen i da se nastavlja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Раде

22.04.2020. 05:57

Аса упитах рођаке из Аустралије - Шта је то прилив новца када се много фабрика затворило, нпр све аутопроизвођачке.Одгодор је био - Руда. - Аха челичане - Не, руду извозимо, у Кину.