Ovo ne bi trebalo da postoji: Šokantno otkriće u svemiru, pada u vodu što smo dosad znali

Novosti Online

07. 12. 2019. u 18:16

Ово не би требало да постоји: Шокантно откриће у свемиру, пада у воду што смо досад знали

Depositphotos

KINESKI naučnici otkrili su “čudovišnu” crnu rupu, toliko veliku da, u teoriji, ne bi trebalo da postoji piše CNN.

Pripada kategoriji koja nastaje kada zvezda “umre”, tačnije eksplodira, za koju se ranije mislilo da ne može imati masu veću od 20 Sunca. Naime, u tom procesu gube veliku količinu materije, posebno gasova koji bivaju izbačeni u svemir.

Pročitajte još: Zmijski leteći objekti“ viđeni u više američkih država (VIDEO)

I pored toga LB-1, kako je nazvana dostiže masu 70 puta veću od Sunca, a nalazi se na oko 15.000 svetlosnih godina od Zemlje. Ovo ipak nije najveća crna rupa ikada primećena, ali je definitivno najveća svoje vrste.

- Crne rupe te mase ne bi trebalo da postoje u našoj galaksiji, sudeći po trenutnim modelima evolucije zvezda. LB-1 je duplo veća nego što smo mislili da je moguće. Sada je pred teoretičarima izazov da objasne kako se formirala – rekao je lider istraživačkog tima Liu Džifeng, o naučnom radu koji je objavljen u sredu u časopisu “Nature”.

Pročitajte još: Vanzemaljci, jeste li to vi? Tajanstvena „vatrena kugla“ protutnjala nebom (FOTO)

Naučnici iza ovog otkrića već su predložili neka moguća objašnjenja za dosad neviđen fenomen. Jedno od njih je da crna rupa nije nastala od jedne zvezde već da su u pitanju dve koje kruže jedna oko druge.

Druga teorija je da je u pitanju posebna vrsta supernove koja nastaje kada se materijal izbačen prilikom eksplozije zvezde vrati nazad i formira crnu rupu.

Ovo je teoretski moguće ali do sada nikada nije uočeno, pa postoji šansa da su naučnici po prvi put zabeležili i dokazali takav proces.