ZAPOSLENI u kompaniji "Fijat-Krajsler automobili Srbija" u Kragujevcu vratili su se juče na posao, a posle tronedeljnog kolektivnog odmora, te višednevnog plaćenog odsustva, 3. septembra počinje serijska proizvodnja modela "500L". U fabrici kažu da su spremni i za montiranje novog automobila, čiju proizvodnju najavljuju zvaničnici ove automobilske grupacije u Torinu.

Čelnici sindikata kažu da je zaposlenima najavljeno da će do kraja godine po dve nepune nedelje mesečno raditi na proizvodnji modela "500L", ali da im niko zvanično nije saopštio da se pripremaju za proizvodnju novog modela.

PROČITAJTE JOŠ - Vučić o saradnji Eriksona i Telekoma



Sajt blizak grupaciji u Torinu je nedavno objavio izjavu Fransoa Olivijea, direktora brenda grupacije FKA, prema kojoj bi novi "Fijatov" gradski džip (SUV) već sledeće godine mogao da se proizvodi u Kragujevcu. Pored toga, neformalno se navodi i da bi u centru Šumadije trebalo da se proizvodi i model "500 đardinijera", što je zbunilo ovdašnju javnost, bez obzira na to što su zvaničnici "Fijata", prilikom potpisivanja ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji sa Republikom Srbijom pre deset godina, najavili da će sa traka u kragujevačkoj fabrici izaći dva modela automobila.

"Novosti" nezvanično saznaju da kompanija FKA, i pored proizvodnje novog modela u Kragujevcu, neće odustati od sklapanja modernizovanog modela "500L", sa ugrađenim hibridnim i elektro motorom, a da li će ta "linija" dobiti obrise "đardinijere" ili će to biti potpuno novi model - ostaje da se vidi.


LAKŠE KAD JE DUPLO

DILEMA i licitaranje oko mogućnosti skoro istovremene proizvodnje dva modela automobila u Kragujevcu podelili su ovdašnju ("stručnu") javnost. Dok jedni tvrde da je skoro nemoguće to izvesti u torinsko-srpskoj fabrici, drugi kažu da je čak i "Zastava" sa zastarelom tehnologijom mogla da proizvodi pet modela automobila godišnje, te da je proizvodnja dva različita vozila u ovdašnjoj kompaniji, u organizacionom smislu - lak posao.