Putevi Srbije postaju agencija?
02. 10. 2017. u 07:30
Reforma putnog sektora promeniće status javnog preduzeća. Za ovaj važan projekat sredstva izdvojena iz zajma Svetske banke
Foto Tanjug
REFORMA Javnog preduzeća "Putevi Srbije" je neminovna, a ova firma mogla bi da se transformiše i u Agenciju za javne puteve. To je deo projekta reforme putnog sektora u Republici Srbiji, za koji su sredstva izdvojena iz zajma Svetske banke. "Koridori Srbije" su u ime Vlade Srbije u maju pozvali domaće i strane konsultantske kuće da se prijave za pružanje usluga savetovanja, a na spisku zadataka koje bi imali je i pretvaranje "Puteva" u još jednu agenciju.
U "Koridorima Srbije", za "Novosti", kažu da to nije konačno rešenje, već da će zadatak konsultanta biti da na osnovu analize zakona u Srbiji i horizontalne i vertikalne funkcionalne analize ovog preduzeća, predloži najbolje rešenje i plan transformacije.
- Konsultanti će predložiti redosled aktivnosti i plan reforme, a on mora biti prihvaćen i od strane komisije imenovane ispred resornog ministarstva i Vlade - navode u "Koridorima". - Predviđeno je da usluge traju osam meseci. Projektnim zadatkom je planirano i da usluge obuhvataju podršku VS, pre svega resornom ministarstvu, u pripremi i sprovođenju reforme celokupnog putnog sektora, a posebno pružanje neophodne pomoći za sprovođenje akcionog plana za institucionalno jačanje i transformaciju JP "Putevi Srbije" u Agenciju za javne puteve.
Od "savetnika" očekuju i da poradi na jačanju kapaciteta resornog ministarstva, da proceni trenutno stanje celokupnog upravljanja putevima u Srbiji i da razvije rešenja i predloge za njegovo unapređenje. Konsultanti bi trebalo i da upute preporuke za eventualne izmene pravne regulative.
O reformi "Puteva Srbije" se priča već godinama, a sugestija Međunarodnog monetarnog fonda je bila da se ovo preduzeće pripoji "Koridorima Srbije". Od toga se, zasada, odustalo. Jedna od ideja je bila i da se sektor naplate putarine izmesti iz "Puteva" i da postane samostalno preduzeće. Stručnjaci tvrde da bi razlog za pretvaranje "Puteva" u agenciju mogao biti u načinu finansiranja.
Ekonomista Aleksandar Stevanović kaže da su agencije manje samostalne od javnih preduzeća i da bi to mogao biti razlog za ovu promenu.
- Možda je to pokušaj da se uspostavi bolja kontrola - smatra Stevanović. - Agencije obično imaju monopolske poslove i dobre prihode, a održavanje mreže puteva je među najvažnijim pitanjima. Pokušaj reforme javnog preduzeća u agenciju bi mogao biti i nagoveštaj da je ono toliko loše organizovano, da bi trebalo napraviti sve iz početka.
INTERESOVANjE ČETIRI KOMPANIJE
KOMISIJA koja sprovodi ovaj tender sastavljena je od predstavnika Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, "Koridora Srbije" i "Puteva Srbije". Ovaj tender sprovodi se u više faza. U prvoj fazi interes je iskazalo 11 kompanija, dok su ponude dostavile četiri kompanije. Komisija je okončala ocenu tehničkih ponuda, napravila Izveštaj o stručnoj oceni tehničkog dela ponude i poslala ga Svetskoj banci na saglasnost. Finansijski deo ponude ostaje zatvoren sve dok se ne okonča tehnička ocena i dok banka ne da saglasnost.
verni čitalac Novosti
02.10.2017. 07:44
Veoma je važno privatiyovati puteve, samo je bitno kako to reći i upakovati lepo..
@verni čitalac Novosti - odavno su sva javna preduzeca privatizovana neke su stavile pod svoje politicke stranke neke mafija pitanje za narod kome od ove dve opcije su pripali putevi srbije I hidroelektrane srbije
Šta bre jedna agencija ? Tri agencije napravite da ima stranački kadar da se zapošljava i prima dobre plate i ne radi ništa !
Дакле неко сматра да ће странац доћи, изучити наше законе, аналзирати све и дати најбољи предлог шта даље! Ко је ово смислио вероватно има IQ 28! То такође значи, да се не зна шта се уопште жели од тог предузећа, чему ће да служи и како ће тај циљ - намену да остварује! Ако све то не знате, онда га угасите и не трошите наш новац улудо!
Na sva usta se priča o smanjenju broja nepotrebnih agencija , a svaki dan po neka nikne . Agencija za puteve plus upravnici za tunele , zašto ne i za mostove , nadvožnjake ,krivine semafore šahte ......... Sve će to i onako narod platiti !
Komentari (10)