Test „Novosti“: „Kija prosid“
25. 03. 2014. u 12:06
Među najprodavanijim vozilima na minulom Salonu automobila u Beogradu. Model „World Cup Edition“ u ograničenoj količini dostupan po neverovatnoj ceni od 9.990 evra
Kompanija „Kija“ je i ove godine bila jedan od najuspešnijih prodavaca vozila na upravo minulom Sajmu automobila u Beogradu.
Na ovoj manifestaciji bili su izloženi svi „Kijini“ modeli iz game putničkih vozila koji su dostupni na tržištu Srbije, a posebne sajamske premijere imale su „kija prosid GT“ i „kija karens“.
Kao specijalne sajamske pogodnosti, „Kija“ je ove godine pripremila beskamatno finansiranje na 60 meseci na kompletan iznos cene vozila, i to putem bankarskog kredita ili finansijskog lizinga.
Takođe, obezbeđeni su i popusti koji se kreću od 1.000 evra za model „rio sport sedan“, pa do 4.500 evra za model „sportidž“.
Ipak, prava poslastica za sve posetioce sajma, pogotovo za ljubitelje fudbala, predstavljao je model „kija prosid 1.4“ sa specijalnom odrednicom „WorldCupEdition“. Razumljivo, jer je „Kija“ oficijelni sponzor spektakla koji nam predstoji u Brazilu.
DIMENZIJE * Dužina: 4.310 mm
* Širina: 1.780 mm
* Visina: 1.430 mm
* Masa: 1.109 kg
Još je razumljivije zašto je ovaj model bio „best baj“ na sajmu. Naime, u „Kiji“ su za specijalnu ediciju odredili cenu od 9.990 evra, ali ne nauštrb nadaleko čuvene opremljenosti „Kijinih“ vozila.
Ova verzija ima šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, TCS, BAS, HAC, VSM, klima-uređaj, centralno zaključavanje, progresivni servo upravljač podesiv po dubini i visini, putni računar, električne podizače stakala, radio/CD/MP3 sa USB i AU priključkom, komande audio-uređaja na upravljaču, naslon za ruke, električno podesive retrovizore...
* Zapremina: 1.396 ccm
* Snaga: 100 KS
* Obrt. moment: 137 Nm
* 0-100 km/čas: 12,8 sek.
* Maks. brzina: 182 km/čas.
Motor od 1,4 litra pod haubom imali smo i mi na modelu koji smo testirali baš u dane Sajma.
Ovaj „prosid“ je još više sportski nastrojen od prethodnika. Dizajn sada već legendarnog Petera Šrejera odiše snagom i elegancijom. Unutrašnjost je moderna, izrađena od kvalitetnih materijala. Sve ima logičan raspored i doprinosi da se vozač i putnici osećaju kao u nekoj za „broj-dva“ većoj limuzini.
Od opreme, rekosmo, novi „prosid“, pa i ovaj model, „nema šta nema“. Čak i kameru za vožnju unazad koja sliku prikazuje u retrovizoru.
Motor je priča za sebe. U „ergeli“ - razigranih 100 „konjića“. Obrtni moment od 137 Nm sasvim je dovoljan da od motora dobijete baš ono što i očekujete. Glatku vožnju, ubrzanje kada zatreba (do „stotke“ 12,8 sek.) do maksimalnih 182 kilometra na čas.
.jpg)
Pri tome je ovaj motor izuzetno štedljiv - u proseku, kaže fabrika, a mi smo na testu imali čak i nešto niže „brojke“, ne prelazi (sa „start-stop“ sistemom) 5,6 litara na 100 km.
Kome je i ovo mnogo, u ponudi je dizel motor koji troši ispod četiri litra goriva na 100 kilometara.
Naravno, na sve ovo „Kija“ daje garanciju od sedam godina.
predrag
27.03.2014. 17:34
Džaba je sve to kada se cenom dostupni modeli nude samo sa primitivnim klasičnim menjačem...
@predrag - Zasto primitivni menjac, menjac je sa 6 brzina, sestom moze da se vozi od 60km/h pa sve do 180km/h, super auto vozim ga od 28 Avgusta prosle godine.Imamam i Chevroleta Captivu ali sam sa Kiom jako zadovoljan.
Komentari (2)