UDOVICA U LEDENOJ KUĆI

Milena MARKOVIĆ

26. 12. 2005. u 18:23

Ekskluzivno: Iza kapija vile u kojoj samuje i smrzava se Jovanka Broz. Ovde je hladno, kao što vidite. Opet nema grejanja, mirno nam kaže nekad prva žena velike Jugoslavije. Njena sestra Nada govori: Ponekad ostane i bez struje, nekad se prekinu telefonske

BEOGRADSKO Dedinje, Bulevar kneza Aleksandra broj 75. Na toj adresi je Jovanka Broz. Više puta dolazili smo do zarđale kapije na ogradi njene kuće, ali se nismo usudili da uđemo unutra. Uostalom, nismo bili ni najavljeni, ni pozvani, a Titova udovica ne odgovara na telefonske pozive. Ali želja da saznamo kako stvarno živi nekadašnja prva dama Jugoslavije, bila je jača od tih obzira.

Zvono ne radi. Opet pokušavamo, a sasvim je sigurno da nema struje. Kucamo. Jednom, pa još jednom. S druge strane čulo se: "Nado, Nado!" Bio je to glas Jovanke Broz. Pozivala je sestru da otvori vrata.

Nekoliko trenutaka kasnije na vratima se pojavila Jovanka. Iako u poznim godinama, odavala je krepkost. Uostalom, zar ova Ličanka, kojoj je nekada zavideo svet, nije odavno rekla da živi u inat.

Jovanka nas pita: "Ko ste vi?" Pomalo zbunjeni kažemo joj ko smo i šta smo. "Šta želite?", pita nas. Kažemo da smo došli da opišemo kako još jednu zimu provodi bez grejanja, u kući koja prokišnjava. Umesto Jovankinog odgovora sledio je ledeni udar koji je dolazio iz unutrašnjosti kuće.

- Ovde je hladno, kao što vidite - kaže Jovanka. - Opet nema grejanja.

U vrtu prema kapiji šiklja para iz toplovoda, poput kakvog gejzera. Nestvarna je ova slika u sudaru sa hladnoćom koja izbija. Stojimo još koji trenutak. Kroz glavu nam prolaze pitanja: da li je Jovanka Broz stvarno sama u toj oronuloj zgradurini, čija je kapija sa ulice otvorena, a vrata od kuće nezaključana! Da li se plaši? Kako istrajava tako sama, kao nekakav krajputaš.

Još jedan pogled na oblak pare koji otapa sneg oko toplovodne cevi, na popucale mermerne stubove, na zarđalo poštansko sanduče na kapiji. Zatim Jovanka kaže:

- Izvinite, mnogo je hladno. Ostavite vašu adresu, pa se možemo čuti drugi put. Doviđenja.

Vrata se zatvaraju.

- Dobar dan. Ja sam Nada Budisavljević - srdačno i toplo obraća nam se Jovankina sestra, ulazeći u dvorište. A očekivali smo prekoran pogled što smo ovde došli bez poziva.

- Živi li vaša sestra ovde potpuno sama i bez grejanja. - Kako je moguće da se nadležni godinama oglušuju da joj stvore elementarne uslove za život.

- U ovoj ledari moja sestra živi sama i to godinama traje - odgovara Nada. - Ponekad ostane i bez struje, nekad se prekinu telefonske veze, plafon prokišnjava. Ali nije samo ona ugrožena. Njenu sudbinu dele i njene komšije. I oni su danima bez grejanja.

- Kako je to moguće - izražavamo nevericu.

- Možete sami da se uverite u ovo što govorim. Otiđite kod Jovankinih suseda - kaže Nada.

Na naše reči da bismo najpre želeli da razgovaramo sa Jovankom, Nada kaže:

- Ovih dana imamo mnogo posla. Znate gde smo, javićemo vam.

Sutradan, rano ujutro, imali smo susret sa komšijama Jovanke Broz. U porodici Petrović, koju samo zid deli od Titove udovice, Vasa Petrović založio kaljavu peć. Njegova usnula dečica još u pidžamama.

- Snalazimo se, ložimo - kaže mlada Vasina žena. - Nije to zbog Jovanke, nije ona kriva. A više, bogami, ne znam ko je kriv. Bez grejanja je i porodica Gošnjak, deca generala Ivana Gošnjaka koji je pre 53 godine venčao Jovanku i Tita. Nemaju grejanje ni Ljubica ni Stevo Bauk, hladnoću mlače termoakomulacionim pećima. A nedaleko od Bauka, Dina Čolić i njen suprug, profesor dr Zoran Anđelković saniraju posledice nedavnog požara.

- Kad smo ostali bez grejanja, uključili peći, buknula vatra na osiguračima i začas se prenela iz predsoblja gore u sobe. - priča nam Zoran. - Pravo je čudo da sve nije izgorelo. Sve je ovde rabatija, godinama pokušavamo da objasnimo toplani, distribuciji da je neophodna hitna intervencija. Stalno stižu obećanja, ali se na obećanju i završava.

I kao da je neko režirao ova dva dana na kraju protekle sedmice - na odlasku sa Dedinja slika koja možda može da bude i simbol nekih novih dana za Jovanku Broz, ali i četiri porodice u njenom komšiluku - vojni kombi i putničko vozilo zaustavljaju se tik uz njenu kapiju. Prva pomisao - sanitet.

- Ovo je ekipa tehničke službe Ministarstva odbrane. Čekamo načelnika uprave, naloženo nam je da ispitamo gde je kvar na toplovodu i najbrže ga otklonimo. Gospođu Broz juče je posetio ministar odbrane Zoran Stanković i mi smo danas zbog toga ovde.

Tehnička ekipa je ušla u kuću Titove udovice, ispitala podstanicu. Radiće se brzo, možda će za novogodišnje praznike Jovanka Broz, posle toliko zima, imati toplu sobu. Mi pamtimo reči oficira iz Uprave Ministarstva odbrane posle razgovora sa Titovom udovicom: "Ovo je sramota i za društvo i za državu. Lično sam se osećao užasno neprijatno."

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (99)

Stranac

26.12.2005. 22:02

Ne mogu da verujem.Ostao sem bez rijeci.Imam preko sedeset godina,zivim u inostranstvu trideset godina,svoju mladost sam prozivio u SFRJ. NIKADA MI NIJE BILO BOLJE NEGO TADA. Ubeden sam da dele moje mislenje i vecina Srba TITOVE generacije. Ovo posle njega u Srbiji, jedna velika SRAMOTA koja jos uvijek traje. Sramota,sramota sramota...........ALI tako nisko ste pali, da prodajete svoje dojucerasnje Heroje, koji su vas doveli u PROPAST. Istorija ce vas kazniti. Ne znam sta GLUMITE uvek , pa u celoj istoriji niste DOBILI NIJEDAN RAT. Mogli bi jednom da shvatite da niste jedini na planeti. Jos jednom sram vas bilo.

Nikola

26.12.2005. 23:20

Sramota za drzavu...??? Jeste, sto nije izbacila komunjaru iz otete vile na Dedinju.

PERA

26.12.2005. 23:20

IMAM 5400 din PENZIJE , PLACAO SAM DOPRINOS ZA STAMBENU IZGRADNJU a NISAM DOBIO STAN, ZIVIM ODLICNO IAKO SAM MNOGO PARA PTROSIO ZA JOVANKINA PUTOVANJA, USTEDEO SAM NA V R E M E I SADA MOGU TU JADNICU DA REDOVNO POMAZEM SA 5300DINARA MESECNO . NE SALIM SE DAJTE NJEN ZIRO RACUN I UVERICETE SE.

jasminka

26.12.2005. 23:35

Nemam rijeci sokirana sam!!!!!Znate takva sramota samo moze da se desi u nasoj zemlji,SRAMOTA.Ja imam 40 godina i najljepse djetinjstvo sam provela dok je TITO bio ziv.Nismo imali rata nismo bili bjedni niko nas nije napadao, nas pasos je bio jedan od najvrjednijih na svjetu zivjelo se u miru i sreci .POGLEDAJTE NAS DANAS?Ali bez obzira na sve .ja se jos uvjek poklanjam gospodji JOVANKI .Svaka VAM cast JOVANKA dokazali ste sve ove godine da vise vrijedite i imate vise dostojanstva nego svi ti jadni mali ljudi koji su vas doveli u takvu situaciju.SRAMOTA,cak i da je neka obicna zena a nemoli bivsa prva dama JUGOSLAVIJE .Gdje ste svi oni koji ste u redovima plakali za njenim muzem,gdje ste svi oni koji ste ih docekivalai po svim gradovima JUGOSLAVIJE,gdje ste svi vi...?Gospodjo Jovanka JA sam tu nemogu VAM mnogo pomoci ali vam mogu reci da u mom srcu jos uvijek nosim TITA da je on za mene jedan i jedini predsjednik da svoju djecu ucim da ga vole iako ga neznaju.,da se saosjecam sa VAMA ,da VAM se divim,i da VAS postujem .

Branislav Dejanovic

27.12.2005. 00:53

Citajuci Vas clanak bio sam zgranut a u momentu i placem, ne nije me sramota ponosan sam sto to cinim, iskreno; iz srca, iz duse, imam osecaj verujte mi da momentalno sanjam ruzan san. Jovanka zaista ne zasluzuje i sramota je svakog gradjanina nase zemlje sto je dozvolio tako nesto - stidim se ovog momenta sto sam i sto cu uvek biti obican gradjanin i Jugosloven. Pozivam svoju generaciju rodjenu 1945 i dalje, da preduzme sve da se prekine ovaj sraman i nepodnosljiv tretman prve Dame nase Zemlje a licno pozivam Jovanku Broz da dodje u Pariz i postane clan moje porodice i obecavam da ce biti srecna, iskreno voljena, cenjena kao sto sam voleo i cenio svoju mamu. Istovremeno Vas molim Vas koji ste ovaj clanak napisali da ovu moju poruku prenesete Jovanki Broz. Branislav Dejanovic 10 Rue Marthe 93160 Noisy Le Grand France Telefon: +33 870 227 485

Bob

27.12.2005. 02:43

I jeste sramota, ali sta da radimo kada smo nesposoban narod, pogotovo ova generacija politicara je valjda najnesposobnija od kada Srbija postoji. Steta ali izbora nemamo.

PETAR - 1

27.12.2005. 03:47

Dajte joj jedan smederevac dosta drva pa neka nalaze gospodja ko sto je moja majka dok je ona arcila i uzivala i jednu sobu ko sto je nas sedmoro zivelo za vreme nje i njenog TITA.Nije to nikakva osveta ni mrznja nego vidite jednog dana dade Bog da i oni zive kako su ziveli njihovi podanici dok su oni ponavljam arcili srbsko blago i uzivali, nek sad malo zive kao sto je zivio nekad njihov sluga srbski narod.Nadam se da cete ovo pustit gospodine moderator ima i druga strana najveceg sina vasih naroda. Hvala ako pustis.

PROTESTANT

27.12.2005. 13:11

STA RECI KAKVA DRZAVA TAKVO I STANJE JADNO ZA SVE NE SAMO ZA JOVANKU BROZ

Mustafa Hoxha

27.12.2005. 14:18

Najlepsi deo svoga zivota sam ziveo za vreme Tita. Svaki koji to osporava, ili nezna stvarnost ili jednostavno LAZE. Ja cu navesti samo jedan dokaz za bogatstvo koje je Tito ostavio iza sebe. Od 1981. do danas dan, pa i danas dan lopuze su prodavili i prodaju i preprodaju ex Jugoslaviju, i nikako da je arce. Budzeti svih nasledinca ex Juge se pune i prazne od Titove ex Juge. Srbija i Srbi od kojih po neki lupetaju kao jedan komentator su se razvijali za vreme Titove Jugoslavije jednako kao i sve druge ex Ju Republike, izuzev B i H. koja je bila nerazvijena. Sto se tice drugarice Broz, smatram da je ispod svakog moguceg razuma ponasanje aktuelnih vlasti prema njoj, a kako rekose i prema drugim velikim ljudima koji su skoro pola veka nam pruzili sve najbolje sto se moze pruziti, a to je slubodu i ravnopravnost. Da bude stid i sram onog Marovica, ako on uopste toga ima. Muki

ssss+

27.12.2005. 14:38

Previse dugo je ovo drustvo zivelo u rukama mafije i provincije. Sva osecanja i zelja da budemo na nivou kulturnih naroda evrope su nestala onog momenta kada je nestala i Jugoslavia. Zalosno je da danasnji vladari nisu opremljni vecim osecanjima ljucke topline jer to je ono sto krasi jedno demokracko drustvo-izgleda da tamo necemo nikada stici!? Ovo je samo jedan primer kako se mi oduzujemo ljudima koji su stvarali nasu noviju istoriju-ZALOSNO!!

marko

27.12.2005. 14:50

Pa dobro ljudi zasto bas moraju Srbi da joj placaju i daju joj ono sto vi kazete da zasluzuje? U hrvatskoj se familija Broz tretira fasistickom, a TITO se smatra nakjvecim zlocince, sa druge strane Srbi tog TITA optuzuju da je najvecim delom odgovoran za ovaj soso i pi**arije sto su se desile pre 10-15 godina i najvise ga optuzuju sto je pre 45 godina naseljavao albance po Kosovu i makedoniji. Jugoslavije vise nema i ona nije bila samo prva dama Srba nego svih "jugoslovena" i ako zele svi da joj pomognu onda nevidim razlog zasto joj i mi nebi pomogli a ako druge "strane" nisu zainteresovane zasto bi mi bili zainteresovani. nema vise komunizma nego je sada kapitalizma a pare su u pitanju i najvise interes. Interesantan si kao osoba onoliko koliko od tebe drugi imaju koristi. To je realnost a neki ocigledno d ase nisu umili jutros kada su se ustali.

bosanac

27.12.2005. 16:07

pozdrav za one koji citaju,citajuci ove redove iz vaseg lista naprosto sam se razocarao u ljude..zar smo zaboravili sta je TITO uradio za nas i za nasu Jugoslaviju...SRAMOTA..nisam u mogucnosti da pomognem gospodi BROZ ali bi rado dao prjedlog da se osnuje fond za ljude u dijaspori i da se prikupi novac za pomoc Jovanki...Ljudi kako mozemo zaboraviti ono sto nam je Tito dao?Znam da je bilo ratova mrznje nepravde ali ipak neke se stvari u zivotu nikada ne zaborave...srdacan pozdrav za sve citaoce iz Tuzle..

Milan

27.12.2005. 16:52

Kad Vase novine jednom postanu novine kad vecina ljudi u Srbiji postanu ljudi ,kad vec jednom shvatimo da smo 90% krivi za svesta nam se desilo kad prestanemo da poraze slavimo kao pobjede i vec jednom se odreknemo epiteta slobodarske nacije i kad shvatimo da su srbi zaista najbolje zivjeli od kada postoje u Titovoj Jugoslaviji tad bi sam komentar o ovoj i slicnim temama bio izlisan.

Banasevic

27.12.2005. 16:52

Muz Jovanke Broz je upropastio Srbiju. Ona je toga bila svesna. Isto kao i srpski rukovodioci koji su ucestvovali u unistavanju srpskog naroda. Svi oni, danas, ne placaju dovoljno. Borko.

Statisticar

27.12.2005. 17:30

Penzija joj je oko 1000 eura (u rangu je predsednika drzavne zajednice SCG). Ako joj to nije dovoljno da prezivi i odrzava onoliku kucu koji je ionako dobila `mufte`, neka trazi da iznajmi nesto manje. Da 300 eura moze da iznajmi dvosoban stan na periferiji, da plati struju, telefon, kablovsku, internet i komunalije i ostaje joj 700 eura za nase prilike veoma pristojan zivot. Zapanjujuce je da i nakon 25 godina ova zena ne shvata da se nikada nece vratiti u Beli dvor ili Vilu koju je njen hrvatski muz oteo legitimnom vlasnicima u Uzickoj ulici.

Neso

27.12.2005. 17:47

Sramota. Ta je zena ipak,ako nista drugo ,bila visoki oficir JNA. A za sve vas koji kudite Tita, imam jedno pitanje:mislite li da ce zene ovih danasnjih vodja da dozive istu sudbinu,da se pod stare dane smrzavaju u trosnim stanovima. Sram da bude vlast u Srbiji i da im pozelim istu sudbinu.

Vinet Herovic

27.12.2005. 17:51

Sramota, velika sramota. Zemlja koja unistava svoju proslost, nemoze se nadati boljoj buducnosti.

Srbin

27.12.2005. 18:05

Dobro je rekao pokojni Dr Jovan Raskovic dasmo mi Srbi lud narod.Zaista sam se uverio dasmo najludji narod na ovoj planeti.Zasto se zivilo dobro za vreme Tita?Ne od rada vec od para koje je zapad davao Titu da bi razbio Komunisticki blok i dokazao kako se zivi bolje kad se odvoji od Rusije.Da li Milosevic i njegovi nisu ucenici Kumrovacke skole. On je zavrsio sto je Tito poceo.Tito i Srpski podrepasi su nas u crno zavili.Srbi zlo van dolazi od vas samih.

krle

27.12.2005. 18:05

Ako joj nije dovoljna penzija od 1000(hiljadu) eura onda ne znam sta je? Mnogo zive od 100-150 a neki i manje od penzije a ona nemoze pristojno da zivi sa 1 000.

VZamurovic

27.12.2005. 18:19

Bicu blag prema svima onima koji su uzivali u "titoslaviji" i samo ih naivno zapitati :ZASTO NE VRATE SVE ONO STO JE BROZ OPLJACKAO,POTROSIO I ZADUZIO SRBIJU? Ne trazim ja,Nedao Bog,da im se sudi kao sto je njihov gazda (najbolji sin,ljubicica plava...)cinio srpskom narodu.Ozna je resavala svako pitanje,svaku sumnju,cak i prikriveni pogled mrznje METKOM u potiljak. Dali su ovi placiguzi smeli u njegovo SRECNO DOBA STRAHOVLADE da tako,privatno,zapitaju koliko on prima,koje su mu kvalifikacije izasto zamuckuje kad trabunja?Cemu da nabrajam,znaju milioni Srba sta on,njegovi podrepasi i kamarila zasluzuju.

tomislav

27.12.2005. 18:50

Udovica u ledenoj kucii-zaista smesno da se uopste pominje takav tekst i to u ovoj prilici kada sadasnja vlast Srbije nije u stanju da od svoje pohlepnosti vidi hiljade gladnih,bolesnih ,nesposobnih i milione siromasnih.Sta znaci uopste to sto je,, gospodin" Broz u svojoj Jugoslaviji napravio takvu diktaturu koja je bila tako jaka da su mnoge srpske glave jednostavno napustile zemlju.Jovanka je uzivala njegovu diktaturu i znala je da to ne moze vecito da traje.Rumuni su po takvim pitanjima bili nesto radikalniji.Zalosno je sto sadasnja vlast i dalje kao i Miloseviceva upravo radi na istim principima kao sto je radio Broz,ne shvatajuuci da je ljudska svest u Srbiji ipak prosla tu fazu diktature.

zeljko

27.12.2005. 19:26

A dosta je setala i svirala k...dok je mnogima bilo nedostizno da se najedu. Dobro je da je na kraju zavrsila tako,a i dobro je da vide ovi sto sada lete po svijetu i trose milione da ih to isto ,ako Bog da,moze i treba zadesiti. Svi oni koji je brane,misle li ,ali stvarno ,da je nju bilo briga za neke tamo starice po zemlji koje nemaju da jedu i da se griju dok je ona arcila milione i birala najskuplja jela koja mnogi od nas ne znaju ni kako izgledaju,a da ne pricamo da ih necemo nikad ni vidjeti. Onaj odozgo sve vidi ,pa po zaslugama.

Izzy

27.12.2005. 20:12

Zao mi je gospodje Broz sto na ovakav nacin provodi starost a pogotovu sto je jednom zaista bila prva dama Jugoslavije. Sto kazu najgore je imati pa nemati! Mada meni je zao svih ostalih koji se muce u hladnom, bez struje, bez dovoljno sredstava... Zao mi je i mladih a narocito starih!!! Medjutim nisu Srbi krivi za ovo sto se desava Jovanki Broz! Znamo mi vrlo dobro ko je njoj smrsio konce i to jos odavno a mozda bas zato sto je Srpkinja!!!!! I ja ne razumem ljude koji krive ovu sadasnju vlast za to! Zar gospodji Jovanki nije ponudjeno, nakon oktobarskih promena da se preseli u neki stan, mnogo funkcijonalniji, da izadje, da ponovo bude slobodna! Ona je to odbila! Ne zaboravite mnoge izbeglice jos uvek zive po prihvatnim centrima i te iste masovno zatvaraju! A gde ce oni?! Gospodja Broz ima jako dobru penziju, mnogi ljudi mastaju da toliko zaradjuju! Ne kazem da Ona nije zasluzila da bolje zivi, daleko od toga svi zasluzuju bolji zivot! Nemoj te me pogresno shvatiti, nemam ja nista protiv gospodje Broz, ali mislim da svi mi trebamo biti realni! Pozdrav gospodji Broz i iskrena zelja da je ponovo vidimo u javnosti i da zajedno sa svima nama doceka neke bolje dane!!!

Hloverka

27.12.2005. 21:00

Po komentarima se najbolje vidi kako ste podijeljeni. Od onih koji placu nad Jovankinom sudbinom do onih koji likuju. Tako je oko svega. Zar ne vidite nikakve simptome bolesti naroda? I nije to samo sa Srbima. I sa Hrvatima je slicno. Voljela bih da vam mogu pomoci, ali cini mi se da ne moze niko. Lose pod Titom? OK. Neka neko kaze KADA je bilo bolje i to dokaze. Da li je danas dobro, da li je bolje nego recimo od 1970 - 1980 godine? Inostrani novac od kojeg smo pod Titom zivjeli? RUGALI smo se njegovoj vlasti i dugu od 20 milijardi dolara za CIJELU JUGU od 20 miliona ljudi. Pa danas samo Hrvatska svijetu duguje preko 30 milijardi dolara i to zovu uspjehom. Haj`te molim vas. U koje vi to ogledalo gledate? Takvih smijesnih ogledala nema vise ni na seoskim vasarima. Neka se srami svaka vlast koja se izivljava na osobi (posebno zeni) koja nije optuzena ni za sta. Bas fuj.

ziza

27.12.2005. 21:36

Pre svega zeleo bi da vam se zahvalim sto ste objavili ovu vijest.To sto se dogada sa jovankom pod stare dane to je bruka i sram da bude ovu vlast i sve koji su bili posle Tita a nadam se da ce posle ovih da dodu neki drugi koji ce da spasu srbiju mnogi kude radikale i smatraju ih da su nacijonalisti ali mislim da su oni na vlasti da to nebi dopustili bez obzira na sve.sram vas bilo veliki srbi koji ruzno pricate o titu bilo vam je lose a sada vam je bolje.Jaki ste samo za stolom i na rijecima a kada treba da se pokazete na dijelu nema vas nigde ako mislite da ste srbi veci od mene grdno se varate to sto vi pricate to ne govori pravi srbin i domacin i sram da vas bude sto sramiotite prave srbe i ljude.TITO je dao sve da stovri jugoslaviju u kojoj nam je svima bilo lijpo nije on kriv sto su takvi kao vi razbili i razorili sve sto je on tekao cjelog zivota. To sto pricate sada sto to niste pricali za njegovog zivota dje vam je bila ta hrabrost tada koju sada tako iskazujete.Pstovana gospodu BROZ nadam se da ce doci na vlast neki bolji ljudi ida ce za vas da dodu puno sretni dani ,i divim vam se na drzanju kojim i sada pod stare dane pokazujete svu cvrstinu hrabre zene koja je prosla sve strahote drugog svjetskog rata i istrajala u obnovi porusene nam zemlje rame uz rame s mojem jedinim prdsjednikom koga iskreno postujemi cijaenim a drugi to moraju da zasluze .Inizam toliko star da bi neki pomislili da sam penzijoner ne zivim i radim na islandu imam 39 godina.ZIVIJO JOSIP BROZ TITO on jos zivi u nasim srcima a mislim da nas ima puno a veliki pozdrav za tebe i samo napred

SRBIN BRE

28.12.2005. 01:10

MA STA DA JOJ SE DAJE, DODELJULJE I SL? KAO JADNICA ONA (POSTENA)IZRADILI JE NA PRAVDI BOGA,A "TREBALA" JE BITI U BELOM DVORU, JE L`?! TU KUCU SU ONA I NJEN MUZ UZURPIRALI I OTELI. I TA "TROSNA" VILA JOJ NE PRIPADA. DA LI JE MOZDA ONA ZARADILA??? STA PRICATE VI LJUDI? PRE BI POMOGAO OVE JADNE PO KOJEKAKVIM USTANOVAMA NEGO NJU. ONE KOJE JE TOBOZE "SRAMOTA" PREDLAZEM NEKA JE VODE KUCI PA NEKA ZAJEDNO PRICAJU O TOME KAKO JE ONA ZIVELA I UZIVALA DOK JE POSTENI SVET ZA NJU I NJENOG ZLIKOVCA RADIO. O "NAJVECEM SINU" NE TRBA GOVORITI, NJEGOVA (ZLO)DELA SE ZNAJU. PREDLAZEM DA I NJEGA SA SVE CVECEM PREMESTE U NEKE REZRVAT GDE OVE NEZNALICE MOGU DA MU SE DIVE.

Mirjana

28.12.2005. 02:18

To smo mi, to je nasa sramota,svi tudji su nam bolji,a tako ce nam i biti

Београд / СРБИЈА

28.12.2005. 04:06

Господине "Странац", па вама је толико добро било у СФРЈ да сте побегли у иностранство?! Да, и овде у Србији све је било идеално... Кад се само присетим зимских рестрикција струје у трајању од по 7, 8, 9... сати, хроничних несташица и бескрајних редова за гориво, јестиво уље, детерџент, кафу, шећер и ко зна шта све још, па затим система "пар - непар"... А о нашим "несврстаним пријатељима" (међу којима је било чак и људождера, сећате се?) да и не говорим. Ма, идила једна! Е, баш због те "идиле" СФРЈ се данас налази тамо где јој је и место - на ђубришту историје, а ви у иностранству. ДОГОДИЛА СЕ - НЕ ПОНОВИЛА СЕ! А и ви, и сви вама слични, заједно са њом.

nina

28.12.2005. 04:43

Sramota, sramotaa, nikada niko nece ziveti, kao sto smo mi nekada u ex Yu - ziveli, imali , bili s l o b o d n i , prva dama te drzave trebala bi da i dalje, jer je bila i ostala g o s p o d a , za razliku ,od ovih seljanki - sada, zivi dostojanstveno, malo sada i ima, koliko je zasluzila. TITO je jedan, iza njega- sve je to surogat..............uostalom evo kakva je sada srbija (namerno mala slova),................. a htela je biti Velika, ha, ha ha-ha

Tito ..

28.12.2005. 12:13

Zanimljiva prica.Gledano sa ljudske strane veoma mi je zao supruge bivseg predsednika.Medjutim, ako je istina da ona prima 1000 eura mesecno ipak nije za zalost.ubijedjen sam da se sa 1000 eura moze primjerno zivjeti u Bepgradu. Zasto mora biti raskos.Gospodja Broz moze da se smjesti recimo na jednu teritoriju od 37 kvadratnih metara koliko je po normativima zapada za jednu osobu na zapadu i da zivi veoma raskosno sa svojih 1000 eura.Ako ima vise novaca onda moze iznajmiti visu kvadraturu i mir u kuci. Govoriti o Titu poslije njegove smrti mislim da i nije tako strasno.Uostalom ja pripadam mladjoj generaciji i znam koliko su moji roditelji prolazili za vrijemeTita tp jest sastavljali kraj s krajem necu se prema njemu kriticki odnositi iz razloga zato sto je vecina ljudi zivela basnoslovno. Sirotinja nije srusila bivsu SFRJ vec su je srusile oligarhije koje jednostavno su tezile da se dokpaju jos vise.Malo im je bilo ono sto im je Tito dao pa su zeljeli vise.Sto se gospodje Broz tice ubijedjen sam da ona nije u tako kritickoj situaciji. Mnogi treba da znaju da je zivot sudbina.Svima onima koji zele da pomognu gospodji Broz ja bih predlozio da se ujedine i pomognu bijednoj i siromasnoj djeci iz bivse SFRJ.Uostalom mozda od tih djecaka se nadje neki novi Tito. Osobno ja se potpisujem sa Tito iz jednog razloga zato sto je marsal bio veoma vidovit covjek koji nije vjerovao ni zapadu ni istoku.A to sto je on nekog iskoristio za svoje interese ne vidim tako strasno jer mnogi su uzivali kada je on bio na vlasti. Ovdje nije stvar Tita vec stvar individualnih interesa.Mnogi diplomati su u njegovo vrijeme zlouptrebljavali svoje polozaje.recimo imam informaciju da je jedan predstavnik trgovacke komore bivse SFRJ pri potpisivanju kupoprodajnog ugovora od 300 miliona dolara zaradjivao 10 procenata a to je znaci bilo 30 miliona islo u dzep covjeka koji je bio veran drugu Titu.Zasto takvi ljudi ne pomognu gospdji BROZ.

Jasna

28.12.2005. 12:18

Smatram da je smesno baviti se vise jednom zenom,protiv koje licno nemam nista,ali koja zivi i predobro u odnosu na mnogu decu beskucnika. Trebalo bi se pozabaviti onima koji nemaju cime nahraniti i obuci decu,koji nemaju toplo ognjiste,cija deca ne znaju sta je topao dom,koji nemaju za lekove.Na zalost ,ova drzava ima puno takvih slucajeva.A sto se J.Broz tice,ne zelim da zalazim u politiku,ali ona je zivela i predobro za platu koju su ona i njen suprug mogli da imaju.I s obzirom da se zna kolike su penzije u Srbiji,ona treba kao i svi gradjani da od svoje penzije placa troskove svog "zivljenja".Po cemu je ona posebna u odnosu na nase stare majke da njoj treba sluzavka ili vrtlar ili cuvar,dajte molim vas! Ili cemo kao i nasim"kraljevima" koji su" teskim i krvavim "radom stekli imovinu i nepokretnosti,vracati imovinu.Pa dokle da budemo volovi?

srbin u inozemstvu

28.12.2005. 12:44

Posto gospodja Broz u jednoj demokratskoj zemlji zivi(Srbiji) kao sto je Hrvatska i sve ostale demokratske zemlje, gde sada nema privilegovanih, onda bi ako , kao i svi drugi"ne;; privilegovani gradjani , trebalo da proda tu vilu u kojoj zivi ako joj ekonomija bas ne ide od ruke, pa da kupi manji stan , sa centralnim grejanjem sigura sam da ce joj ostati i novaca da ode i negde na odmor , naprimer na suncanu Floridu .Ili je mogao naprimer da joj pomogne njen sin MIsa koji je prodao u Holandiji kako se secam tatin i njen blindirani Mercedes za milione tadasnjih Guldena. ha,ha to nije ljubomora to je cinjenica a i sramota.

Iskreno

28.12.2005. 13:50

Olako dajete komentare!!! Ko od vas sa sigurnoscu moze znati kakav je uistinu bio zivot Jovanke Broz? Ko je od vas toliko siguran da ta zena ustvari nije bila zrtva jednog, a zatim i drugog, treceg rezima? Svi se plase onog sto bi Jovanka mogla reci... A Jovanka je pametna zena i zeli ovo malo zivota sto joj je ostalo da prozivi u miru.... zato i ne prica... uostalom i nema kome da isprica!!!! Ne bih ni ja da sam na njenom mestu iz inata !!!! To sta je ona prosla i pretrpela zna samo ona... Vi ste je gledali na prijemima, svecanostima, a niko od vas ne zna sta se desavalo iza zatvorenih vrata... pa onolike godine kucnog pritvora!!! Samo iz jednog razloga - da bi sakrili istinu... I vi dragi komentatori jos imate obraza pljuvati po toj nesrecnoj zeni.... preplakala je ona svaki tren luksuza koji ste vi imali prilike videti na tv... Sram vas bilo, neljudi!!!!!

Mina

28.12.2005. 14:05

Nije bitno kog bivseg ili pokojnog predsednika supruga je u pitanju! Valjda je ispravno da sve imaju podjednak tretman! Po cemu neko ima sve privilegije, a Jovanka zivi kao poslednji bednik? U cemu je problem? Sramota za imidz drzave!!! (ma koji ustvari imidz i ima drzava? To smo - sto smo!!!!) sramota!!!!

vaio

28.12.2005. 17:31

majko moja ...dal je to moguce....stvarno sramota....to sto se desava.. iz toga sam sada izvukao pojam da se dogaca i velikim imenima mozda .....uzasne stvari....????????????

Жарковац, ЖАРКОВО - СРБИЈА

28.12.2005. 18:00

ПОШТО ВИДИМ ДА ЈЕ ПОДОСТА ОНИХ КОЈИ НИСУ ИЗ СРБИЈЕ А ЛИЈУ "КРОКОДИЛСКЕ СУЗЕ" НАД БИВШОМ ФАРАОНКОМ ЈОВАНКОМ БРОЗ, ЕВО ЈЕДНОГ КОНСТРУКТИВНОГ ПРЕДЛОГА: ОДВЕДИТЕ ЈЕ КОД ВАС У ХРВАТСКУ, БОСНУ, СЛОВЕНИЈУ..., ПА ЈОЈ ТАМО ТИТРАЈТЕ, ТИМАРИТЕ ЈЕ, ДОДЕЛИТЕ ЈОЈ НАЈЛЕПШУ ВИЛУ СА ПОСЛУГОМ КОЈУ ИМАТЕ И ДАЈТЕ ЈОЈ ИЗ ВАШЕГ ДРЖАВНОГ БУЏЕТА ДОЖИВОТНУ ПЕНЗИЈУ ОД БАР 10.000 ЕВРА! ТАКО ВИШЕ НЕЋЕТЕ МОРАТИ ДА КУКАТЕ НАД СУДБИНОМ ВАШЕ БИВШЕ ПОЛУПИСМЕНЕ ФАРАОНКЕ, НАМА БИ ОСТАО НЕКИ ДИНАР ВИШКА У ПЕНЗИЈСКОМ ФОНДУ, А ОТЕТА ВИЛА У КОЈОЈ КОМУЊАРА И ДАН - ДАНАС ПАРАЗИТИРА МОЖДА БИ НАЈЗАД БИЛА ВРАЋЕНА ПРАВИМ ВЛАСНИЦИМА. ЕТО ИДЕАЛНОГ РЕШЕЊА ЗА СВЕ: ЛЕПО ВАМА, ЛЕПО ЊОЈ, А БОГАМИ И НАМА. ВОДИТЕ И ЊУ И СВЕ СЛИЧНЕ ЊОЈ ИЗ СРБИЈЕ ЗА СВА ВРЕМЕНА, УСРЕЋИТЕ И СЕБЕ И НАС!

George B

28.12.2005. 18:21

Stra ona treba da uradi i da napravi milione i milione dolara kao sto rade ostali(Nixon, Clinton, Regan, Bush) - da napise, da kaze istinu za SVE sta se desavalo u bivsoj SFRJ. Ma covece to bi bila najveca knjiga prodaje ne samo tu vec bila bi na NY Times best seller list godinama i godinama. Hajde Jovanka napise knjigu i kazi nam sve sta je bilo i ko je radio sta . Cak i nepismeni bi kupili i citali. Toliko bi napravila para na toj knjizi siguran sam da bi mogla da izvuce ne samo Srbiju iz sadasnjih teskoca vec i samu sebe.

Mr.BigBoss

28.12.2005. 20:06

Postovana gospodo, svi vi koji imate lepa secanja na Tita i njegovo zivotno delo, setite se da je on bio predsednik jedne drzave, koju su cinile sest republika i dve pokrajine. Brigu o njegovoj supruzi trebalo bi da onda snose svi, ne samo Srbi, koje vidim ovde jedine optuzujete. Osim toga ako se ne varam, gospodja Broz ima svoju decu, pa uz njihovu pomoc i njenu dobru penziju, mislim da ce sve biti OK.

ZORA

28.12.2005. 21:53

NEDAJ BOZE DA SE SRBI SLOZE .NAJ PRE KRIV TITO ,PA SAD MILOSEVIC PA TAKO REDOM. DOK JE TITO BIJO ZIV SVIMA NAM JE BILO LEPO SPAVO SI U PARKU U SUMI GDE SI STIGO A SADA NESMES GRADOM DA PROSETAS ,U SRED BELA DANA.TITO JE SVE OSTAVIJO I VILE I LOVISTA. PLAVI VOZ,JAHTU AMA BAS SVE .A OVI SAD SVE ODNESOSE U SVETSKE BANKE NA SVOJE RACUNE . NJIHOVIM SE ZENAMA TO NEMOZE DESIT ONI SU OBEZBEDILI I UNUCAD .DRUZE TITO TI SI KRAO PASI NAMA DAO ,OVI KRADU AL NAMA NEDADU

jana

29.12.2005. 21:56

Gospodja Jovanka Broz nema dece. Zarko i Misa su Titova deca, iz prvog i drugog braka.

dragan

30.12.2005. 00:22

Nije sramota.Dobro je i drze u SRBIJI neka ide u HRVATSKU gde je njen muz odneo svo bogatstvo i izgradio HRVATSKU.Dok su se vozili u luksuzna auta i lepo mahali,provodili i ostalo.Srbi u SRBIJI su trpeli i patili neka vidi sta znaci muka.KO LEPO ZIVI U MLADOSTI TAJ PATI U STAROSTI.neka neka

Kosovar

30.12.2005. 01:22

Citao sam komenta nekog Mustafa Hoxha - koji kaze da je vreme zivota ziveo dok je bio Tito. E Mustafo, Mustafo - pa neku kazu djabe da je TURCIN GORI OD POTURCINA. Pa kakav si bre zivot ti ikad ziveo - Hajde reci ti meni. Da nisi ti mozda neki od bliskih rodjaka nasih Poturcina Fadil Hoxha ili drugih KOMUNJARA, koji su godinama proklamirali Bratstvo-Jedinstvo koje ispade Bratstvo-Ubistvo. Kakav "najbolji deo zivota smo to imali u vreme TITA" - da ne mislis mozda sto smo imali struje, malo para, pa isli u more, ili koje znao da skija u skijanje. E mala dusa, ostaje uvek mala. Pa to ima ceo civilizirani svet. I kakvo bre to bogastvo ostavio Tito Jugaslaviji - GDE BRE SI ZABORAVIO 22.000.000.000 DOLLARA (to ti je bilo u 1990, 22 MILIARDI DOLARA DUGOVA) eeeejjjjjjj.. Ostavi tu bolesnu nostalgiju. A sto se tice G. Jovanke, e pa zao mi je. Kad za nju Tito nije imao vremena da misli tad, e bogami necu ni ja sad.

Mustafa Hoxha

30.12.2005. 05:45

Koliko balezgaju neki "viliki srbi" vidi se iz aviona. Prvo, drugarica Jovanka nema dece, (toboz "neki njen sin prodao....") drugo, Tito nije zaduzio srbiju kreditima, vec je izgradio Srbiju i to, najpre u ljudskom faktkoru, tj. one koji su balezgali bezveze poslao, OPTAVDANO na more, (Goli otok), i trece, i mrtav Tito pomaze Srbiju tako, sto visestotinahiljada ljudi posecuju njegov grob i ostavljaju pare toj Srbiji i tom Beogradu. po neki od vas su zahvalni samo ubicamaa, kao sto su Milosevic, Karadzic, Mladic i drugi. Dobro je sto je svet to shvatio.

Dena

30.12.2005. 09:18

Zalosno je da jedna dama prezivljava svoje posljednje dane zivota ko u paklu. Daj te nam barem ziro racun tako bismo svi mi dobre volje znali kako pomoci gospodji Bros. Voli vas vasa JUGOSLOVENKA.

justicija

30.12.2005. 09:22

Zasto se ni Jovanka ni citaoci ne sete Jovankinog dolaska na vlast zajedno s Titom i ulaska u dvor ,preturanja po imovini i licnim stvarima prethodnih vlasnika,bahatosti prema finim i otmenim predmetima i umetnickim vrednostima u stilu "nasla se vila u cem nije bila"...?.Zao mi je sto sad u starosti tako zivi ali valjda postoje i drugi oblici grejanja sem parnog?Bilo je i vecih velicina ovog naroda pa su se mrzli zaboravljeni,Tesli nije bilo toplije ni Crnjanskom...Uostalom mozda je to tradicija da bivsim vladarkama iskljucuju struju i grejanje kao i da one ne placaju racune, zar nije tako i sa Mirom i Markom?.Sve to treba gledati u kontinuitetu i onda nema iznenadjenja.

Do smrti Titov Pionir

30.12.2005. 09:28

Svi komentatori ovde govore o Najvecem politicaru i najboljem drzavniku svih vremena. Njemu, nama nasem dragom i voljenom drugu Titu neka je vecna slava. Ja ga nikada ne bih izdao ni po ceni mog zivota iako ga licno nikada nisam ni sreo. Ona koja je sa njim zivela i koja je trebala da mu bude verna u svakom smislu, to nije bila. Za njenu zlobu koju je ucinila Drugu Titu , tada je bila kaznjena od Njega a sada od Boga. Ziva bila jos mnogo, mnogo godina i polako umiri kao sto umiru i ostali slicni tebi.

Svetozar Indjic

30.12.2005. 10:01

Zao mi je gospodje Broz, ali mi je jos vise zao mog pokojnog dede Svetozara, koji je ziveo 30 godina u V.Britaniji, i sahranjen je tamo, zato sto je bio politicki neistomisljenik sa doticnom gospodjom i njenim suprugom. Ipak, on je imao srece da prezivi 2. Sv.Rat, sto vecina casnih i postenih Srba nije uspelo, zahvaljujuci "komunistima". Hristos se rodi i srecna Vam Nova God.

Miško Ruvidić

30.12.2005. 12:45

Tačno je da stare osobe, ma ko one bile, ne treba moriti gladju i hladnoćom u samoći ogromne stare kuće. Ali isto je tako tačno i da gospodja-drugarica Broz ima penziju visokog oficira JNA i da je odbila za nju zidanu kuću u Užičkoj ulici u koju se tada uselilo prvobitno predstavništvo Evropske unije. Posle toga stupa na scenu skandalozno ponašanje i Miloševićeve a i ove nove srpske vlasti, ali u tome što udovicu useljavaju u ogromnu otetu kuću predratnog trgovca Čede Petrovića koje je iz nje brutalno skoro bez stvari izbačen posle rata kao neprijatelj države iako je pre rata bio poznat kao dobrotvor i ničim nije zaslužio ovu sudbinu. I šta čine vlasti? Umesto da posle smrti Tita, ovu predivnu kuću vrate vlasnicima , ona postaje kuća za delegacije i onda stiže u ruke Jovanke Broz. Rešenje je lako. Kuću vratiti vlasnicima a drugaricu Broz smestiti u manji stan kakvih valjda ima u ovom gradu za raseljavanje. Ove podatke koje sam izneo dobro poznajem kao i porodicu Petrović budući da moja porodica živi u blizini već 75 godina.

Станко

30.12.2005. 17:12

Као што се види из предходних дискусија, комунисти и њихова дјеца и унуци се у Србији, као и сви они из бивше СФРЈ, још на ријечима не предају. Траже жиро-рачун гдје могу да улате помоћ госпођи, која, узгред буди речено, има већу пензију од примања већине њих, и годинама живи у туђој приватној имовини? И сад говорите о демократији а критикујете Солану, Ешдауна и друге окупаторе за тиранију над Србима. Па сви протјерани у ратовима из 90-тих имају неке шансе да се врате или да продају своју имовину, само Титови пионири никоме ништа не враћају. Је ли се неко од њих запитао гдје и како је завршила удовица предратног трговца Чеде Петровића власника куће у којој се госпођа Броз годинама шири. стварно ми је зло од ових црвендаћа.

vladimir ninkovic

30.12.2005. 17:46

Ona nikada,ali nikada nije ni rec rekla o zlocinima njenog muza i njene partije.Svi sad vec znaju za 10-ne hiljada pobijenih Srba 44-45 god.A sta je njen i njegov komunizam napravio 90-tih da i ne govorim.Jos se zali mala joj vila .

r.srpska

30.12.2005. 18:09

O,ludih srba,pa ovako nam i treba kad ih ovoliko govori da im je tito heroj i da su najbolje ziveli u njegovo vrijeme,mozda neki i jesu zato sto su drpali narodnu imovinu sto im je on dozvolio,ali sve dok ovako pojedini razmisljaju nama srbima nema naprijed. Petar 1, u potpunosti se slazem sa tobom ali vidi ovih nekih sta pisu,brate.

M.Bulatovic

30.12.2005. 20:33

Epa ljudi citajuci tekst o velikoj nesreci srpskoga naroda kao i o nevolji koja je zatekla ovu bremešnu staricu nemogu a da se čudom ne načudim.Ja sebe držim kao Crnogorca srpskog porijekla vjeroispovijesti i običaja,držim sebe za normalnog i moralnog mladića koji je rastao u svim ovim smutnim vremenima kojima su prvenstveno neposredno kumovali i potpisnici gore i dolje navedenih redova,pa opet se ne bunim.Ja odista ne znam kako neko može tako da popljuje po svim onim lijepim vremenima komunizma,harmonije i ljubavi među ljudima,kako neko može da bude loš čovjek i domaćin....Pa zar nije po srpskim običajima tako da ako nam i krvni neprijatelj bane (dođe) u kuću ili dvorište,skrivajući se od nekog ili tražeći kakvu pomoć,da istom tom neprijatelju ma koliki bio zatvotrimo vrata ili ga sasiječemo i to na kućnom pragu,to nijesu srpski već ciganski običaji kao što su ciganski izgovorene riječi svih onih koji mogu reći nešto protiv Josipa Broza Tita,njegove sada ostarele udovice ili protiv bilo koga ko nije u mogućnosti da na te rijeci odgovori i da neki svoj komentar.Svi mi vrlo dobro znamo da Tito već dugo nije među nama jer da jeste svi ovi sokolići koji sada toliko pjene i pricaju,bolje reci kevcu protiv njega nebi smjeli zubica svoga obijeljeti a kamoli se drznuti da govore tako sarkastične i nadasve neistinite rijeci koje slusam i dapače čitam u ovim komentarima. Takođe svima nama je jako poznato i to da gospođa Jovanka Broz zivi u izolaciji( u jednoj vrsti kućnog pritvora) i pod budnim okom DB-a Srbije ili ti agencije za nacionalnu bezbjednost i da joj je onemogućeno javno i slobodno kretanje pa samim tim i mijenjanje mjesta prebivališta,tako da ona može imati i 100.000 e penziju ta gospođa je osuđena da čamuje i privodi dane svoga zivota u tom svom trosnom domu,koje joj je tako velikodušno ostavila Miloševićeva soldateska,no eto vidi se da ima boga,vidi se to na sudbini tog istog Milosevica kojega ste isti Vi gospodo Srbi spakovali tamo gde se sada nalazi,nazalost svih nas Srba koji zbog toga zale ma kakav on bio da bio,takvu sudbinu zasluzi nije ako ne zbog neceg drugog onada zbog toga sto je toliko vremena upravljao ovim narodom,a kako je upravljao to ce reci Istorija. Dakle da zakljucim,jako sam razočaran razmišljanjima svojih sunarodnika,dobro rece Njegoš "da je iđe brata u svijetu da požali ka da bi pomoga"a mi ni sami sebe ne umijemo da budemo braća. Zato molim redakciju Vecernjih novosti da pokrene humanitarnu akciju za pomoć gospođi Broz i da spriječi nacionalnu sramotu jer ova situacija i vise je nego sramna i za drzavu i za nas kao narod.S obzirom da je gospođa Broz bila oficir JNA molio bih ministra vojnog prvo kao ministra a onda i kao čovjeka humanistu da ucini sve u svojoj nadležnosti da se situacija gospođe Broz odmah stavi na razmatranje i da joj se pomogne u svim sverama u kojima je pomoć potrebna. Strucnjacima u BIA Srbije porucujem da je proslo 60 godina .... i da gospođu Broz ostave na miru.I ona bi sigurno voljela da sama solo proseta ulicama Beograda koji vjerovatno poznaje u onoj sveri koliko ga je mogla vidjeti samo iz zatamljenih stakala svoga vozila prilikom retkih posjeta kuci cvijeca i to uvijek samo jednom marsutom i jednim pravcem.Znaće gospoda o cemu ja govorim. A vama braćo Srbi porucujem imajte više milosti ka drugima ma ko bili i šta u životu radili,jer ce možda u tom slučaju i sami gospod bog biti milosniji prema nama samima.Od srca svima saljem veliki pozdrav.

OTPISANI

30.12.2005. 21:37

Citam ove komentare spominjete Tita, pa kakve veze ima gospodja Jovanka sada kada nema nikoga i nema pravo slobodnog kretanja. Svasta pisete i sto znate i sto neznate, ko da ste bili njeni pratioci. Prvo da znate svi koji citate ove komentare - da je gospodja Jovanka u ono vreme bila samo marioneta pored Tita.Nije se bavila politikom,niti se mesala. Drzava je kriva za ovo sto joj se desava, sto joj nije dodelila stan. Pa da prozivi njen zivot kako joj i dolikuje. Nije ona zasluzila da je neko pljuje i vredja . Da vam je Jovanka familija nebi je vredjali . Nevidite sta sad rade a vidite proslost ........................................................ 1.od 2000.god Srbija je skroz pokradena. 2.danasnji politicari imaju po pet stanova,pa kuce na Dedinju a kola i neznaju broj. 3. primaju plate ............ , imaju po deset funkcija u deset firmi pa puta - plata pa vi izracunajte. Akoliko su ovi duzni KOSOVARU ? N.Pimer TEBI a tek tvojoj deci? Neko spominje Karadzica i Mladica ko su sta su . A sta se vi (koji ga spominjete ). BALIJO zaboravi ti njih za tvoje dobro, mozda se vrate , zivot je cudo jel da Muki. Sta je bilo biloje da ti i tvoja porodica dozivite dugu starost to je bitno , a ne politicari koje spominjes.

Zoran

30.12.2005. 21:40

Draga gospodo, Danas sam pročitao u "Novostima" komentare koje ste izabrali, tako da mi nije potrebno da ove čitam, želim Vam reći sledeće: Slučaj Jovanke Broz, rodjene Budisavljević, je sramota Srbije, sramota pravde, sramota srpske civilizacije (u narednim pokoljenjima). Odnos vlasti, gradjana, medija, organa i tijela od MZ do Savezne Skupštine prema toj ženi, te takva da će svi gradjani u budućnosti ispaštati takav odno prema njoj. Ona je pojedinac, čovjek, sa svim svojim pravima, koje su joj uskratila "vlast" i gradjani u cjelini, jer gledaju sadistički kako se kao prvo pati ta žena, da nema aman nikakva prava, da su joj na očigled "srpske civilizacije" pojedinaca i tijela, ta prava USKRAĆENA. Pitam se ima li u toj mojoj matici imalo savjesti, pravde i poštenja u bilo kome da bar sa zakašnjenjm ispravi tu nepravdu, da okaje javno tu sramotu, koju ste joj nanijeli, a time i svima nama, narednim Vašim pokoljenjima. Draga gospodo, To se pamti, o tome će se tek pisati poslije njene smrti, kako Srbi poštuju svoje uopšte gradjane, kako im sa lakoćom oduzimaju SVA LJUDSKA PRAVA, a navodit će primjer baš taj. Pitam Vas, koji narod ubija svoje suverene, svoje predsjednike, e vidite, ubistvo Kralja (Njegovog velićanstva), Srbi još ispaštaju, i još će, jer to je dokaz razvoja jednog društva, da neko ima pravo da ako se sa nečime ne slaže, da "potegne" obrač, a skoro se slično desilo .............. Pojedine diskusije nisu vrijedne sa moje tačke glediša komentara, ali želim pozvati srpsku javnost da popravi kod Jovnake Broz što se može popraviti,............. jer nepoštivanje Jovnke Broz i odnos prema njoj će svijet sa zakašnjenjem imati komentare. Vidjet će te, ali negativan po Srbiju. Svako je imao te nekie "svoje faraone", a po silasku njih, samo "dvilje civilizacije" imaju sličan odnos, a napredene, moderne i koje žele biti napredan, odnos je civilizacijski, koji je izostao kod Jovanke Broz. Mogao bi ovako danima, ali želim sa ovime zaključiti i postaviti pitanje. Šta bi dali drugim republikama kod osamostaljivanja da su imali jednu Jovanku Broz, koja je mogla pozvati mnoge državnike i "razgovarati o sistuaciji" pa bi već bilo drugačije, ......... svakako u korist našu, a šta smo uradili, držali u "kućnom pritvoru" i to valjda i sada se čini, Neznam? Šta bi napredne civilizacije napravilie od Jovanke Broz, kako bi je iskoristili "za svoju stvar" u svijetu, za promociju, i neznam šta još .............. pa evo sada kod situacije oko Kosova, ona bi mogla kroz razne emisije "svjedočiti" o mnogim stvarima, koje bi koristile (kad bi znali iskoristiti). E, Srbijo kuda ideš, gdje ćeš se zaustaviti. Draga gospodo, Ima u ovom mom komentaru mnogo ljutnje, žalim što je nisam suzdržao za sebe, ali "pružila mi se prilika" pa sam se iskazao. Uz poštovanje svim iznesenih komentara, jer to je MIŠLJENJE POJEDINACA , koje se treba čuti, i dobro je da se čuje, a ja bi volio da sam ovime PROZVAO SRPSKU SAVJEST, da popravi što može popraviti. Kao prvo potrebno je da se krene od predsjednika države i Vlade Srbije, da posjete tu ženu, tog gradjanina, i daju joj za pravo da je gradjanin sa svim pravima u državi Srbiji, a onda ............, na čelo "PRAVO , PRAVDA, DEMOKRATIJA............PA ŠTA NAPRAVITE. P.S. Draga Gospodo, Vidite, ja nisam govorio o njenom suprgu, Titu, on je već u istoriji, ovako ili onako, tu su razne "istine", razna opažanja, iz raznih uglova, ali ja sam govorio o " ČOVJEKU ", odnosu prema čovjeku u državi SRbiji, ljudi i države, šta rade, kako će to civilizacija ocijeniti, i moje mišljenje šta se dobija i gubi, i šta se moglo imati ............. . Zato moje mišljenje ne vežite za njenog supruga.

Genuine

30.12.2005. 23:24

Zrtva ili ne? Mozda! Ali nikako jedina! Da njen voljeni muz i nas oslobodilac (A sta bismo mi bez njega) nije rascerecio srbe u 5 drzava i stvorio konfederaciju 1974 ustavom, sada ne bismo bili tu gde smo! Jadni li ste Srbi, jos zivite u snu o cuvenom lideru a ne vidite da je bio mason, iluminat, covek koji je platio milione Vatikanu da postane kanonizovani svetac!!! (vidi: Josip Radnik) Da ste bili imalo svesniji, pametniji i pravi patriote, ne biste imali americkog coveka Milosevica kao predsednika, bankara kojeg je vrbovala CIA dok je bio bankar na Mehnetnu, coveka koji je naredio povlacenje iz Krajine predao Krajinu, Srpsku, zivite u snu ne vidite da je predao Kosovo sefovima, cemu onoliko bombardovanje ako je to planirano sve vreme... Ali placite nad Jovankom Mucenicom Srbi, placite..... Bolje niste ni zasluzili...

Gogi

31.12.2005. 01:04

U državi u kojoj državljani ni neznaju kako joj je ime,koja joj je himna,koja nema ustava,koja je prodala svog predsednika ma kakav on bio,koja hapsi svoje generale,u kojoj vojska gladuje i koja će pokloniti Kosovo i Metohiju ,koja pljačka svoje državljane i razprodaje Titovu dedovinu , u kojoj su lideri ljudi povezani sa svim oblikama kriminala me ipak iznenadjuje sudbina drugarice Jovanke.Nije da mi je ostala u nekom lepom sećanju ali bila je Titova žena. Bila je žena čoveka koji je velikoj većini ljudi omogućio da su živeli kao ljudi,verovatno poslednji put u ovom životu.Država u kojoj je sve gore navedeno moguće verovatno je dobra samo još za nuklearni otpad.Daće nam ga naša nova braća amerikanci.Sramota.

Nikola

31.12.2005. 05:36

Tko drugom jamu kopa sam u nju pada. Sta je ta zena kome kriva i sta je ona uradila nekome lose.Pa znamo kako :BALKAN tretira zene i gde ih svrstava pa tako i VI pojedinci koji je osudjujete.Ne branim nikoga samo postavite pitanje koliko smo mi vredni tako teskih optuzbi a siguran sam da vas 80% uopste se ne secate TITA jer i ja ga se malo secam a dajete sebi pravo da sudite neciju sudbinu a hocemo u 21 vek. PS. NIJE OVO SRAMOTA VEC SVE JADNO I ZALOSNO

jasminka

31.12.2005. 06:29

E PA LJUDI STVARNO MI IMAMO GOVANA U SVIM NASIM NACIJAMA,STA TO SVI SAD PUNO VJERUJETE U BOGA .SVI VI MUSLIMANI SRBI HRVATI I OSTALI KOJI PLJUJETE PO JEDNOJ STARICI SRAM DA VAS BEDE JA SE STIDIM RECI DA STE MI SVI SUNJARODNJACI .ALI SE JOS VISE PONOSIM OVIM DIVNIM LJUDIMA KOJI POKAZUJU DA NAS JOS IMA SA VELIKIM SRCIMA NEMA VEZE KOJE NACIJE POZDRAVLJAM SVE OVE PLEMENITE JUGOSLOVENE(SRBE ,HRVATE ,MUSLIMANE)SAMO TAKO JA NECU DOZVOLITI NIKADA NIKOME DA OTRUJE MOJE SRCE,ZATO SAM DANAS U INOSTRANSTVU..MUKA MI JE OD OVIH LJUDI SVI STE GLADNI PROMRZLI BIJEDNI ALI STE SRBI MUSLIMANI I HRVATI TO VAM JE SAMO VAZNO PRIMITIVCI STE VI SVI.ZLO CINI I MISLI TEBI CE SE VRATITI.JOS JEDNOM POZDRAV SVIM NASIM DOBRIM I PLEMENITIM LJUDIMA.JOS AKO IMATE DJECU PRESRETNA SAM JER CE VASA DJECA BITI PLEMENITA KAO STO SU MOJA.

Dragana

31.12.2005. 09:17

Zasto toliko uznemirenosti ako jedna Jovanak Broz zivi u siromastvu ? Koliko je drugih penzionera koji isto tako lose zive ? Sta je radila Jovanka to specijalno za svij narod ili drzavu -ex-Jgoslaviju u opste ? bila je zena najmocnijeg coveka i i spunjavala svoje luksuzne prohteve . Gde su joj sve skupocenosti koje moze da unovci i zivi u manjem komfornom stanu , i onako nije zidala nista a ni zaradjivala , usla je u sve sto su konfiskovali , odabrali najbolje i uzivali i ona i Tito. Kada je neko video tu nekad naduvenu zenu da je nesto humano uradila za jedno dete u sirotistu ili za nekog drugog unesrecenog ? Ko je ona ? Moj deda je bio mnogo godina da nesto radi kao gradjevinski majstor na belom dvoru , i secam se njegovih prici kada je Jovanka zahtevala da se rasturi citava staza i napravi opet nova malo drugacije postavljena ... Zna ona dobro koliko je zla napravila zajedno sa Brozom , sebe je licno unovcila i udala se za coveka 30 godina starijeg. ,ali nista nije vecno , pa ni mladost ni snaga . Koliko je ostalo gladnih i bez icega posle Brozovih pljacki _ konfiskacija fino receno , oteto od famijija koje su generacijama stvarale i radile . U ostalom ima li Jovanka svoju dedovinu i ocevinu , Pozdravite je od moje strane i pitajte je zasto nije na svom dobru , a ta kuca nije njena pa neka je vrati vlasnicima ili potomcima

СРБИН ИЗ СРБИЈЕ

31.12.2005. 09:23

Свим Сорабима којима је жао ћопове удовице треба доктор!СРАМОТА! Српске избеглице живе по баракама и колективним центрима са заједничким купатилима а госпођа србождерова удова нема грејање у вили!Ако јој није добро има пензију па нека плати старачки дом.А ако јој не одговара нека распали у хрватску,словенију,муслиманију где већ изабере.А можда понесе и вампирове кости са собом!

PILGRIM

31.12.2005. 11:01

Svi vi licemeri što kukate treba da konačno utuvite u glavu da je Tito posle Pavelića najveći Srpski krvnik.One koji su zaboravili podsetiću: Zašto nije naredio oslobađanje Jasenovca 1943,ili 1944 kada se to moglo. Zašto , posle rata nikad nije posetio Jasenovac. Zašto je moralo da prođe čak trideset godina od kraja rata da bi se podigao spomenik u Jasenovcu. MISLITE O OVOME.

dragana

31.12.2005. 12:14

to je stvarno sramota,to moze da se desi samo u nasoj zemlji,nama je u krvi da podcijenjujemo narod

srbin

31.12.2005. 15:16

dok ju je tito vodio po africi bilo joj je lepo ali onda je nju bolelo uvo sto je narod gladovao i smrzavao se,e pa sad i nas takodje boli uvo to i onako nije njena kuca verovatno je oteta od nekoga po zavrsetku drugog svetskog rata

Djordje

31.12.2005. 18:07

Tesko je svima kad nauce da imaju sve sto zele, pa se to smanji. Dobro je sto nekog stigne i Jevrejska kletva koja glasi, "dabogda imo pa nemo" da bi mogao razumeti sirotinju.

OTPISANI

31.12.2005. 18:25

Vi je svi licno poznajete (ona je ovo ili ovakva) pa sad pisete o njoj. Zalosno je sto je dozivela sve to. Supruga jednog drzavnika ma kog to bilo. Sve su joj oteli , prate je u stopu , nesme snikim da razgovara . Dali je to normalno.

Kosovar

31.12.2005. 19:59

Prosto ne mogu da verujem kako bre neko moze da ima nostalgiju za taj prgav komunisticki rezim naseg "dragog TITA". Kako vam nije bre sramota sami sebe. Ej jos uvek neko od vas ide javno pa kazu "NAJBOLJE VREME SVOG ZIVOTA" a jos gore " NAJBOLJE DJETINSTVO" . Sramota bre za sve vas. A za tebe Mustafa, da znas da nisam Srbin, nego sam pravi sto-posto Albanac sa Kosova. I dok si ti imao "super djetinstvo i ziveo najbolje vreme zivota u vreme TITA" da znas DA JA NISAM A NISU NI MOJI. I jasno mi je zasto poturcine, jasno mi je. Jer nisi ni ti ni tvoji robijali po golom otoku, pa onda u Zenicu, pa kasnije u Lepoglavi, itd, itd - da ne zaboravimo u vreme Tita. I robijali su samo zato sto su hteli da mi Albanci sa Kosova imamo ista prava ko drugi u Jugoslaviji. A ti mi sad to places za Jovanku - pa sta je tebi Jovanka bre - ej Mustafa probudi se. Ako Srbi za nju ne brinu, sta ce to tebi bre - da nisi bre sve sredio kao Albanac sa Kosova samo da brines za Jovanku. Sta da ti kazem - Sramota roda svoga.

Zoran

31.12.2005. 21:30

Dragi Moderatoru, Nisma očekivao da će te pustiti moje pismo, jer ste naviknuli kao novinari na SAMOCENZURU, što je sve rušilo, prvo Vas, onda ostalo ......... . Često nesmijete ni misliti iz straha da to neko neće htjeti čuti ili nevoli, ili mu ne odgovara. E to je pomračenje novinarstva, a trebate biti SAVJEST NARODA i prostora. Iz toga nema izlaza, dok sami to ne shvatite, i budete spremni da se suočite sa sobom. Volio bi da to bude što prije. Gospodo, Želim Vam Srećnu i uspješnu Novu godinu, svu radost Vašu ličnu i Vašoj porodici, i da Vam se ostvare sve želje u narednoj godini. Pozdrav.

gegule

01.01.2006. 05:24

Neka neko drugi sagradi Djerdap, Obrenovac, Sartid, Tigar, Prugu Beograd Bar,Apatinsku pivaru,Čelarevsku pivaru,Duvanku industriju Niš i Vranje i ostale brendove na nivou SFRJ (Energoprojekt, Genex, itd) Nek se naš pasoš prodaje za 500 Evra, nek se ide bez viza u zemlje Eu, Švajcarske, Austalije, Kuvajta, Venecuele, Singapura,SAd -ea.Pa ču tog smatrati za uspešnog čoveka ondašnje Jugoslovenske zemlje su bile dužne 22 milijarde dolara a sadažnje 74 milijarde. Pitam se ko je uspešniji . Otac sam ženskog deteta neka joj bog podari novog Titi i Jovanku. Gospodjo Broz Uvek sam vam se divio i hvala vam na lepom detinjstvu kad sam bio ravnopravan i sa doktorovim sinom (BEZ MITA) I SA SINOM PORTIRA.

M.Baltić

01.01.2006. 08:36

Vlasnici Srbije, nedorasli i nedonošeni, ne smeju da se suoče sa činjenicom da od Tita ima još neko i nešto, jer pate od mnogih kompleksa. Tako je i Tudjman nastojao da se uporedi s Titom, a nije mu bio dorastao ni za skutonošu. Kako je narod nekad čekao Nove godine, kako ih danas dočekuje sirotinja širom Srbije?! To boli vlasnike Srbije, što nisu Titu ni cipele da pertlaju. Gospodine "žarkovac", i da ostane taj novac za penziju, ne bi pripao narodu, kao ni vila , već bi je mafijaši; koji sebe zovu prdstavnicima naroda, prodali strancima, e da usreće"gradjane Srbije".

Dragan

01.01.2006. 12:24

Citam sve komentare i gledam koliko se oko jedne dame ljudi podeljeni a zele da im bude bolje ,jedni hvale drugi je pljuju i porede sa majkam babama i koje kakvim drugim gospodjama,Prvo draga gospodo ne mogu sve zene da budu dame bivse SFRJ ,i te gospodje koje pominjete su se klele u Tita i ljubile stope gde prolazi ,znaci jedna je dama ,ako bi sve bile gde bi nam kraj bio ,drugo slusam mladje kako pricaju o tim vremenima a zive od danas do sutra ko kerovi samo gledaju kako ce da prevare i ukradu ,cast izuzecima ,znaci ne moze citaoc ovde da poredi mamu i babu ili ti strinu sa Jovankom pricamo o totalno dve druge stvari ,ne prica se o njoj licno kao njoj nego se prica o poziciji na kojoj je bila ,znaci drzava je kriva sto surpuga dozivotnog predsednika nije obezbedila bolje uslove ,a ne mi ili vi kao gradjani ,znaci nemojte da shvatate licno i da poredite babe i zabe ,pozdrav

Prašnjavi

01.01.2006. 14:52

Dok smo mi stajali u redovima za deterdžent, kafu, ulje... ona se sa svojim mužem vozala po svjetskim morima i veceravala po dvorovima. I mi smo se smrzavali u restrikcijama struje njen muž je tražio "suzdržanost i strpljivost za bolju socijalističku budućnost". E, eto joj te budućnosti.

Meyer

01.01.2006. 18:00

Meyer Jovanka Budisavljevic kao sto su napisale Novosti je ponosna licanka i u srotstvu sa Nikolom Teslom. Njena majka je bila sestra genijalnog Srbina. Pitam se gdje joj je ta genijalnost sada? Jedan citalac je napravio kometnar da bi Jovanka trebala da napise knjigu memoara. Slazem se sa tim predlogom. Ne samo sto bi konacno saznali pravu istnu o Brozu nego bi tom knigom ako nista ostavila dug svojim sunarodnicima Srbima iz Hrvatske ( i svojoj porodici koja je poklana u genocidu 1941 od strane ustasa). Uzgred bi konacno zatvorila usta svim Srbima koji placu za Brozom ili mozda u suprotnom rekla nesto drugo. Hajte Jovanka, resite vise tu enigmu ko je bio Brozzzzz

Venesa

01.01.2006. 21:45

Procitala sam komentare......Mene zanima,gde je rodjena ta gospodja Broz,ima li ona neku SVOJU kucu,ocevinu,dedovinu..............neki mirni kutak gde bi gdj*a mogla na miru da uziva u svoj ne bas maloj penziji od 1000 eura.Posle BURNOG zivota,mislim da bi joj prijala neka mirna seoska idila.A mi se ne bi sikirali kako ona prezivljava hladne dane,ne vidim neku posebnu brigu za ostale penzionere,ZASTO BI TO ONA bila neka iznimka??!?!Sa kojim delima je ti gospodja BROZ zasluzila da da bude drugacija od drugih ?!?!!?Ne razumem ovu polemiku..................bas nemamo drugih briga nego da razbijamo glavu da li je BIVSOJ PRVOJ DAMI hladno!

Kosovar

01.01.2006. 21:50

E pa sad su mi neke stvari mnogo jasnije. Svi ovi koji najvise imaju nostalgiju za Titovu Jugoslaviju, nekako se desilo da zive u inostranstvo, i kad kazem u inostranstvo ne mislim na neku drugu komunisticku zemlju. E pa kad vam je bilo toliko dobro u Titovoj Jugoslaviji, sto ste je bre ostavili, sto se niko od vas nije namucio da je odrzi celu. E pa ja znam zasto - Zato sto artificialne kreature (ka ex-SFRJ) ne mogu da opstoje, sto se i utrvdilo. I KOMUNISTI (citaj nevernici) bili su destinirani da izumru. Gledajte televiziju ponekad sta se desava tamo gde su jos Komunjare (krvopije svog naroda) u vlast - gledajte Severna Koreja (proizvodi atomske bombe a na drugu stranu mu umiraju na hiljade i hiljade dece sto nemaju da jedu. Jeste li upitali ikad sebe da li biste hteli da vasa djeca zive pod komunistkim rezimom - "DA IMAJU RADOSNO DJETINSTVO" u komunizam. SRAM DA VAS BUDE.

slo-yu

01.01.2006. 22:35

Pa doticna gospodja sigurno bi trebala da dobije bar dio kolaca kao udovica jednog druga koji nas je iz opanaka gurnuo u cipele, koji nam je za tih par vila koje je maznuo izgradio Univerzitete sirom zemlje, koji je silom tjerao drugove da skoluju svoju djecu, koji je naravno, spasio nam obraz tjerajucci fassiste iz zemlje, a spasio zemlju tjerajuci bracu Ruse iz vec zauzete Srbije. Naravno djeca drugova su sad postali gospoda i ne vide kako je "dobro" u nama susjednim i slicnim drzavama (Bugarska, Rumunija), oni samo vide kako je doticni drug i njegova udovica putujuci po svijetu, trosili gospodske tesko stecene dinare.

Slavuj

01.01.2006. 23:06

Zaista je sramota što se sve ovo dogadja Jovanki Broz. No svaka medalja ima dvije strane. Druga strana medalje je što ni i gospodja Jovanka, kad je bila na vrhuncu moći i kad je imala značajan uticaj na našu budućnost - nije mnogo pokazivala interesa za sudbinu naroda kojem pripada. Ona se, što bi naš narod rekao, bar ``naživjela``, a šta da kažemo za desetine hiljada beskućnika i još više gladnog naroda u Srbiji. Ko će za njih pokazati brigu? Niko. Zato mi od drveta ne vidimo šumu problema. Da je kojim slučajem jedini problem gospodja Jovanka Broz - Srbija bi to riješila i riješiće. Svi koji se zblažnjavate nad sudbinom Brozove udovice, koju je prvi on ostavio - okrenite se oko sebe i pogledajte bijedu i sirotinju. Naravno , da ovu situaciju u kojoj se nalazi gospodja Jovanka treba sanirati. Ali, opet treba ona samu sebe da upita sa kojoom ljubavlju i odanošću je ``volila`` Broza i šta joj je taj nesrećnik ostavio?

Zoran

01.01.2006. 23:43

Draga gospodo, Ponovo želim samo da ukažem na ČOVJEKA, kako se gleda na njega, kakav je odnos prema njegovim pojedinačnim "malim pravima" . Ovjde preovladjuju komentari, sa željom za osvetu, za nešto što ta osoba "nije kriva". Ako je kriva, treba u okviru pravnog sistema dati je "na sud", pa neka odgovara, a ona da se u okviru pravnog sistema brani za šta je optužena. Nemože biti kriva samo što se nalazila na jednom mjestu, što bi požljele sve žene svijeta. Draga gospodo, Ugrožen je čovjek u državi Srbiji , ZAR NE VIDITE?, ako tako mislite kako pištete, još dugo će tako biti..... Ničija prava nesmiju biti ugrožena voljom pojedinca u državnom aparatu. Da li vi vidite koliko je "pogažen mali čovjek" , pobište sve koji drugačije misle, pišu, A JAVNOST ĆUTI, novine posebno, kako onda podići svijest, da se poštuje drugi i njegova različitost, a da radiš kako misliš i želiš. Njen čovjek je učinio što je učinio, sebe je "uturio" u istoriju. Gdje je "naše" vrednovanje tog njegovog djela u naučnom, istorijskom, nacionalnom i svakom drugom. To izsotaje, a potrebno je pokazati, hladne glave, argumentovano, naučno izvući zaključke. Gdje je tu "trust" pametnih srpskih glava.???? da piše o faktima, a ne da piše nacionalni program, on se ne piše, ON MORA BITI U GLAVAMA SVIH, kako da nas opstane, ostane što više, a ne da izginemo "za ništa".

Kosovar

01.01.2006. 23:46

Vidim da malo po malo nestaju svi argumenti nekih "nostalgicara" za Titovo vreme. Posto smo prisetili neke da Tito je ostavio 22.000.000 dolara dugova (od kojih pozamasni dio je investiran u BRIONIMA - da ne nabrajam druge investicije za ukus DRUGA FARAONA - TITA), pa onda smo ih prisetili za ODMARALISTA za sve neposlusne (mislim politicki ne obicne kriminalce) (da nabrajam opet Goli Otok, Zenica, Kotor, Spuz, Lepoglava, itd, itd ...) .... e sad kazu da je universitete i skole gradio Tito. E pa u Beograd Universitet je bio pre Tita , a bogami i u Zagreb, i to jedan od prvih u Evropi, itd, itd, itd..... Ja mogu samo jedno da priznam u vezi TITA, a to je da je on bio manje ZLO od drugih komunistickih krvopija kao sto su bili Enver Hodja, Kim il Sung, Mao Ce Dung, Stalin itd, itd, itd. Ako je vas parametar da uporedite velicinu ZLA, e onda se slazem da je Tito bio manje zlo nego gore navedeni diktatori. E pa sad drugovi komunjare ako vam je tesko palo da je drug Tito "napravio skole pa obrazovao gospodu" - e taman posla da je zabranio i to. Onda bi sigurno bio na top listi gore navedenih.

Kosovar

02.01.2006. 00:58

Zorane, Zorane niko ne sudi G. Jovanci sto je bila Titova zena. To je bila njena sreca ili nesreca (to ona zna - i to vredi samo za nju). Sto nije prihvatljivo je da neko trvdi da kobajagi G. Jovanka zivi u bedi. Koliko sam ja razumeo od nekoliko komentara ona mesecno dobija pozamasnu sumu a u uz to (ne znam kako) nasledila je i zivi u dobru kucu. Da bi ti bio u stanje da razumes razliku i to veoma bitnu - sto rusi tvoje argumente kobajagi mi sudimo nekoga (naprimer Jovanku) - treba da procitas i saznas sta se desilo "Jovankama" posle drugog svetskog rata kada je Tito dosao u vlast. Raspitaj se kako je postupio sa rodbinom njegovih protivnika (bili to Srbi, Hrvati, Albanci, Muslimani, Crnogorci itd, itd, itd,). E kad to ti saznas onda ce ti biti jasnije - mnogo jasnije nadam se.

gaga

02.01.2006. 01:46

ALO KOSOVAR,tj.Albanac,SRBIMA JE MJESTO U SRBIJI NA KOSOVU I U VOJVODINI,A TEBI U ALBANIJI.MUSTAFA JE NORMALAN COVJEK,A TI SI SOVINISTA,ZBOG TAKVIH JE RAT BIO I SADA JE.

marijan prostran

02.01.2006. 11:53

marijan ovakvu sramotu samo srbi mogu da imaju zao mi je starice

petrova silvana

02.01.2006. 17:43

Pozdrav svima u celoj jugi,gospoga Bros je dokas da je Tito stvarno verovao u ono sta nas je ucio, u principu nije nista zaradio ni za sebe ni za gospogu bros sve je opet ostavio drzavi.Tacno da smo ;;negov putovanja i sve drugo placali kao svoim parama,,ali i sadasni politicari ,,zive od nasih para,, stom razlikom samo da obezbede svoje sledece tri generacije.Kao drzavnik postigo je nesto sto EU pokusava godinama ,,da spoi puno razlicitih naroda u jednoj drzavi,,. A i zivelo se puno bolje,svako je imao posao, stan ineku ,,zastavu,, a bilo je i suglasice ipostovanja i buducnost... koju nasa deca sad nemaju. Da se nemisli da sam stari ,,komunjar,,: eto imam 32 godina,i rado se secam ,,starich vremena.Samo da potsetim, danasni ,,politicari su vecinom isti ljudi is titovog vremena samo su zamenili ,,Kape,, i iskoristavaju nas i lazu,Tito je ostao veran onoga sta nas je ucio. Jedino u sta je pogresio je: NAROD KOJI IMA TAKVU OMLADINU NETREBA SE PLASITI SVOJE BUDUCNOSTI,, govorio je svakom prilikom, a ta se je omladina poubijala izmegusebe ,,od vardara pa do triglava,, i jos nije uredu ni najmanje mislim velika greska : da suprugu koja ga pratila kroz zivot,nije obezbedio za stare dane.ali nemarite gospogo Bros ,, to je tipicno za muskarce,, ai tipicno za srbe da svoje dobre ljude neznaju ceniti.Kad bi imala vise vremena brinula bi se i pomagala gospogi dobrovoljno,ko isvakom coveku kome je to potrebno.Pozdrav

silvana petrova

02.01.2006. 18:47

Pitanje gospodinu ;;kosovaru,,Ako vam je bilo lose u SFRJ sto niste otisli? Sto je vasa porodica bila po ,,odmaralistima,, ?is cista mira sigurno nije?koj ;;prava,, niste imali koji su drugi narodi?to sto vam zene ;;zavijene po kucama sede i neznaju ni da citaju to je i sada tako i posle Tita.To sto imate ;;krvnu osvetu,,imate i sada a imali ste i prije Tita.TO sto kazete da je tipicno za male ljude da su zadovoljni kad su siti govori za vas fanatisam,A sta bi mi bilo vaznije nego da su mi deca ziva zdrava i sita? sigurno nista a ne da ih ucim da da se bore za neki fanatike koji su u biti isti ko i svi drugi politicari.Zar misli gospodin ;;kosovar da nihove voge(POLITICARI)sede u tri kvadrata i idu pesakaRecite mi koji narod ima vise prava u tugoj drzavi nego vi? ili nije tuga, ali nije ni za makedonce u Albaniji tuga drzava ali nemaju ni struje ni skole nesmiju ni da pricaju svoj jezik. da ne duzim daleko smo od teme otisli amozda je TITO vas i nas dobro ,,procito,,. agospodin ;;SRBIN;; prica o izbeglicama ,ali ja se nemogu setiti da ih je bilo za vreme tita ili,. A da nema priviligovanih kaze ;;KOSOVA;; ili ste jedan od nih ili stvarno ,,FANATIK,, da vam nije jasno da u kapitalismu ima samo ;PRIVILIGOVANIH; i oni ostali.

Kosovar

03.01.2006. 05:05

GAGA izgleda da ti nije jasno sta znaci sovinista. Sovinista si ti (mada propali neki sovinista jer nemas snage ni znanja za to) Sto mislis da Albanci sa Kosova treba da zive u Albaniju a u Kosovo i Vojvodini treba da zive samo Srbi. - to se zove sovinisam. A ti Gos. Silvana Petrova, (ako si Makedonka) tebe mogu da razumem odlicno zbog cega branis i cenis Druga TITA. Svako normalan na ovom svet traba da ceni njegovog STVORITELJA. Vas Makedonce (svi znamo) stvorio je TITO. Da bi se uverili i drugi da je tako, hajde ti nama pronadji "RJECNIK BUGARSKI - MAKEDONSKI" Molim te ako imas tu informaciju, javi mise.

jasminka

03.01.2006. 20:46

HEJJJ KOSOVAR MA STA TI PRICAS MAKEDONCIMA,JA SAM MUSLIMANKA ALI CU TI RECI OVO MUSLIMANIMA JE TITO DAO NACIJU I AKO SI NACITAN IOLE TREBA DA ZNAS DA SU MUSLIMANI POSTALI OD POTURCENIH PRAVOSLAVACA I KATOLIKA,DA STE VI ALBANCI DOSLI U JUGOSLAVIJU TJ NA KOSOVO ZAHVALJUJUCI TITU,NEKAZEM JA GDJE KO TREBA DA ZIVI ALI SVAKO NEKA ZIVI TAMO GDJE MU JE LIJEPO!!!VAMA ALBANCIMA ILI SIPTARIMA KAKO HOCES NIJE LIJEPO BILO NA KOSOVU STO NISTE OTISLI U ALBANIJU ZEMLJU GDJE NESMJES DA KUPIS VJENCANICU ILI TV BEZ ODOBRENJA NJIHOVE VLADE ,JEBES DRZAVU KOJA NECUVA SVOJE GRANICE A VIDJELI SMO DA SU NJIHOVE KARAULE PRAZNE.IDI BRATE U ALBANIJU PA TAMO LIJEPO ZIVI .!!!!!

real player

03.01.2006. 23:30

Sram bilo svima onima koji neznaju dobro delo druga Tita!! Zar su vam bolji bili Milosevici, Rugove , ili neznam jos koji danasnji politicari?? Svaka cast Makedoniji koja dan danas ceni Tita i ex Jugoslaviji!! Pozdrav svim ljudima dobre volje i onima koji su cenili vreme kad je Tito ziveo. Jel to je stvarnost i realnost!!

Kosovar

04.01.2006. 07:14

Izvini Jasmina, ali tvoj komentar da je jasno da se vidi tvoja "UCTIVOST" i intelektualni nivo. Za tvoju informaciju, nasa porodicna kuca u selu (koja je prezivela i zadnji rat na Kosovu - Tipicne Albanske Stara Kuca- zvana KULA ) sagradjena je pre 147 GODINA (tacno 1859 godine). Jasmina TITO NIJE BIO RODJEN TAD. A sto se tice tvoje teze u vezi MUSLIMANA kako su oni nastali - to ja ne bih da komentarisem. Ali sto znam sigurno je da tvoje NASTAJANJE argumentira verodostojnost DARVINOVE TEORIJE (ako ne znas Darvinovu Teoriju javi se pa cu ti objasniti). Recimo hipoteticki da sa jam dozvolio sebi da se pustam u tvoj nivo - onda bi moje pitanje za tebe glasilo: JASMINA A ZASTO TI NE IDES U TURSKU ILI U KOD TVOJIH MUSLIMANSKIH BRACE U ARABIJU DA ZIVIS. Pa sigurno bi te kamenovali do smrti ( a zna se koje zene i zbog cega i kamenuju).

Miroslav

10.01.2006. 10:01

Vidim da jos sanjate gospodo Srbi (drugovi?) o bivsem rezimu koji vam je potpuno isprao mozak!!! Ocigledno je koliko tesko je ziveti jadnici Jovanki s 7 prosecnih plata svaki mesec, pa udrite lelecite i kukajte sto je vama bilo dobro jer je on bio dobar, a taj polufasistoidni vodja je stvorio bogatu zemlju jer mu je zapad placao sve samo da ne bude u blizim odnosima s rusima, pa smo ziveli i ne radili nista!!! Zasto taj veliki antifasista nije pokusao da porazi ustase i uspori genocid nad Srbima, ako je za veliko BRATSTVO I JEDINSTVO? Zbog cega partizani nisu pokusali da urade isto to s nasim drugim gerilskim pokretom (pa neprijatelj je isti) da nas manje poubijaju? Zbog cega je davao naredbe "ne ulaziti u bilo koje okrsaje s ustasama, vec sve svoje aktivnosti posvetiti borbi protiv cetnika"? Da li vas to podseca na bratoubilacki gradjanski rat izmedju srba (pa mi smo bili antifasisti)? Zbog cega Jasenovac nije nijednom bio napadnut ili oslobodjen do dolaska Rusa? Dok i poslednji logoras nije bio umoren, a svi tragovi i opljackana imovina nestali? Sramota vas je srbi nostalgicari? Ima li mozda nesto odvratnije od toga???

IGOR

12.12.2007. 02:13

JAS SUM IGOR OD MAKEDONIJA OVA STO GO CITAM ZA PRVITE VISOKI I NAJ XUMANI LUGE STO NAPRAVIJA EDNA MNOGU GOLEMA DRZAVA JUGOSLAVIJA ZA TITO I JOVANKA NE MI SE DOPAGA OD STRANA NA VAS SRBIJO IPAK TITO NAPRAVIL MNOGU ZA VAS A NE SAMO ZA VAS NEGO I ZA NAS MAKEDONCITE I ZA SITE DRUGI JUGOSLOVENSKI REPUBLIKI I VAKA DA I VOZVRAKATE JAS MISLAM NE E VO RED ZENA SO 85 GOD VOZRAST DA SMRZNUVA NE ZASLUZILA I KOJA DEMOKRATIJA POVEKE OD 15 GOD ZATVORENA I VO IZOLACIJA

Draga Masin

27.12.2007. 06:56

1962 Godine, Titini komunisti su dosli i odveli moga oca u zatvor i drzaliga 7-meseci, zato sto ga je neki siptar izdao da je rekao, "J...... ti YU i titu, kad nemogu da izhranim moju porodicu sa ovom radnickom platom. Moj otac nije bio u partiji, a nije ni za kralja bio, sedam meseci mismo gladovale, mama i sestra i niko od vlasti nije dosao da pita sta ta deca jedu, sta je taj covek uradio tako strasno sto je opsovao diktarora koji je siptarima dao pravo. Zar da vlastodrsci srpski veruju jednoj neveri, kosovaru? Citaj te knjigu Titin doktor sto je izdao, 2007 taj vlasto drzac, koji nije ni slovenac, ni hrvat, ko zna koje bio, sto nezna ni taj seljanka iz Like, koja nije uradila za Liku i licki narod da se malo ekonomski poboljsa, ako je mogla da pomogne od hrvatskih diktatora. Doktor opisuje koliko je Broz bio gladan slave, kako su se svadjali on i Jovanka, ona njega, "Matori pedofila, a on njoj,"Licka krava" sve je to u knjizi. Taj apsolutni diktator koji je posecivao kraljeve i careve i Vatikan stalno a sto nije otisao u "JASENOVAC" ON i poljak papa da im Bog oprosti zlvotvorima katolickim. Bar siptari imaju besu-veru, a katolici ni besu, ni veru.

gordana

13.03.2011. 16:45

Otvorila sam ovu stranu, jer sam zelela da vidim strane Dine Colic Andjelkovic, divene dame, pa sam slucajno otvorila i ovu stranu, pa gle cuda. Svi vi koji komentarisete na ovaj ili onaj nacin, toliko ste puni zla u sebi, da kad bi vas, ne daj Boze postavili za vodje drzave, tesko bi tom narodu bilo.