NOVA ODLUKA VLADE: Auto-put Karađorđe povezaće CELU SRBIJU, a evo kako će da izgleda (MAPA)

V. N.

30. 07. 2020. u 22:55

НОВА ОДЛУКА ВЛАДЕ: Ауто-пут Карађорђе повезаће ЦЕЛУ СРБИЈУ, а ево како ће да изгледа (МАПА)

Foto: Arhiv Novosti

VLADA Srbije je donela odluku o izradi projekta izgradnje novog auto-puta "Vožd Karađorđe".

Ova saobraćajnica imaće dva kraka, koji će se sa "Miloša Velikog" u Lajkovcu i Koridora 10 kod Mladenovca spojiti u Orašcu, a dalje će voditi preko Topole, Rače, Svilajnca i Despotovca sve do Bora.

 

Predsednik Aleksandar Vučić je najavio da počinje priprema dokumentacije za izgradnju nove saobraćajnice koja će povezati centralni deo Šumadije sa istokom Srbije. Vučić je istakao da se trenutno u našoj zemlji grade tri auto-puta - Moravski koridor, Ruma - Šabac i Kuzmin - Sremska Rača, a da je već u pripremi dokumentacija za radove od Niša do Pločnika, kao i na Fruškogorskom koridoru.

Predsednik je rekao da će u narednom periodu Srbija intenzivno raditi na velikim infrastrukturnim projektima, putevima, obnovi železničke mreže, kao i kanalizacionoj mreži.

U planu i izgradnja puta od Požarevca do Donjeg Milanovca

- Završen je Koridor 10, kao i Koridor 11 koji ide ka Crnoj Gori. Sada ćemo graditi nekoliko poprečnih puteva kroz našu zemlju. Povezaćemo brzom saobraćajnicom Sombor i Kikindu - kazao je predsednik. - Radiće se i novi put od Požarevca, preko Golupca do Donjeg Milanovca. U području Golupca treba da nastane prava turistička meka.

Predsednik je najavio i okončanje nekoliko projekata čija izgradnja je u toku, a među prvima bi trebalo da već sledeće godine bude gotova deonica auto-puta od Preljine do Požege. Kraj 2021. godine je i termin za završetak radova na brzoj pruzi između Novog Sada i Beograda, kada bi vozovi trebalo da stižu od jednog do drugog grada za 27 minuta.

U planu je i da do decembra počnu radovi na hiljadama kilometara lokalnih puteva.

- To je ono što je drugačija Srbija i deo projekta 2025. - poručio je Vučić. - U regionalne i manje puteve će biti uloženo između četiri i pet milijardi.

Predsednik je istakao i da su u toku pregovori sa partenima za izgradnju brze pruge Beograd - Niš, od oko 240 kilometara, kojom će se brzinom 200 na sat stizati za sat i po vremena.

Novosti

- Ako se ubrzo završi potpisivanje ugovora, taj projekat treba da bude gotov do kraja 2023. godine - rekao je Vučić. - Sa evropskim i ruskim partnerima ćemo ući u pregovore za izgradnju pruge Niš-Preševo, jer je značajno da imamo kompletnu prugu sa Severnom Makedonijom. Kroz Grdelicu će biti brzina oko 120 kilometara na sat, a taj put će biti za tri sata kraći nego preko Bugarske, što bi našu zemlju ekonomski dramatično ojačalo.

Na pruzi Beograd-Bar rekonstruisana je deonica Resnik - Valjevo, a ima još oko 200 kilometara do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom, što će koštati 450 miliona evra. Vučić je napomenuo da je cilj Srbije da postigne najbolju cenu i podigne železnicu i za putnički i za teretni saobraćaj.

Gradiće se i brza saobraćajnica Sombor - Kikinda

Predsednik je najavio da se uskoro kreće sa ugovorom za izgradnju kanalizacione mreže i prečišćavanje otpadnih voda. U 70 opština i gradova će dobiti kanalizaciju, a taj projekat vredi oko tri milijarde evra.

PETLjA U ORAŠCU

PROCENjUJE se da će nova saobraćajnica biti duga oko 245 kilometara i da će imati sedam petlji, preko kojih će biti povezana sa svim opštinama i gradovima kroz koje prolazi. Prvi korak je izrada planske i projektne dokumentacije. Trasa novog puta je iscrtana na osnovu Regionalnog prostornog plana za područje Šumadijskog, Pomoravskog, Raškog i Rasinskog upravnog okruga.

Prva petlja biće u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak, a druga u Topoli. Auto-put će prolaziti i kroz Viševac, rodno mesto mesto vožda Karađorđa. Dalje trasa ide kroz Veliku Planu. Odatle će ići u Svilajnac i dalje kroz Despotovac stiže do Bora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Bonaparta

30.07.2020. 23:42

Do Predejana može da se napravi dvokolosečna pruga sa brzinama do 200 kn/h od Predejana prugu treba dići na most tj.na stubove i napraviti prugu u dva nivoa i tako je izvući do Bujanovac, a od Bujanovac do Preševa postoji tkz.Preševska dolina i može se vući drugi kolosek, a postojeći remontovati za velike brzine tako da celim koridorom 10 imamo prugu sposobni za velike brzine. Potom dogovoriti sa Makedoncima da naprave od granice tih 70 km takođe za brzinu od 200 km na sat. Putovanje Skoplje Beograd trajalo bi maksimalno 3 do 3,5 sati.

Ana

30.07.2020. 23:47

A sta je sa povezivanjem Valjeva I Loznice?. Nema ni autobuskog saobracaja izmedju ta dva grada a da I ne spominjemo o nekoliko pokusaja tzv. Gradnje zel. Pruge izmedju istih. Gradimo puteve , a nemamo razvijen medjugradski autobuski I zel. Saobracaj vec godinama???..Do pojedinih sela se ne moze doci osim.privatnim kolima. Da li svi imamo kola?.Kako otici I uradili nesto u malim.mestima ako nemamo prevoz pa maker I za vikend?.Zar se tako misli na nasu poljoprivredu?.Zato kada uradite puteve, kojo povezuju gradove, organizujte I autobuski I zel. Saobracaj za ta mesta.

Dule

31.07.2020. 02:53

@Ana - Nije mi jasno dali je vlada i rukovodstvo Srbije diglo ruke od Raske oblasti? Godinama se nista nije uradilo za Rasku oblast to jest za Dezevsku dolinu za zemlju Nemanjica rodno mesto Svetog Save. Prave se iste greske kroz istoriju. Postovani predsednice morate nesto izmenit da nam se ne dogodi situacija kao sa Kosovom za nekolko godina i u Raskoj oblasti. Vi licno i vlada Srbije mozete da sprecite odseljavanje srba iz Raske oblasti. Da nebi doslo vreme da dajete duple plate u Raskoj oblasti kao sto je bilo na Kosovu da nebi Raska oblast ostala bez Srba vi to mozete da sprecite i cak da podstaknete i koji su se odselili da se vrate ponovo u Rasku oblast. Naravno da mnogo strucnih ljudi radi u vladi i pametnijih od mene koji ce naci dobra resenja za opstanak srpskog naroda u raskoj oblasti. Ja cu samo par predloga vam predlozit. Treba da ulozite novac u Dezevsku dolinu u par potrebnih fabrika gde ce moci ljudi dobro da zaradjuju. Vi treba da ulozite da zemlja Nemanjica postane turisticka atrakcija jer turisti imaju zaista sta da vide u toj regiji. Postovani predsednice godinama se ceka da Golija bude izradjena i postane jedna prava turisticka atrakcija a ima najbolji potencijal. Verovali ili ne kad narodu budete stvorili uslove za dobar zivot ostace tamo gde jeste bez obzira koje su veroispovesti. Tada ce te resiti mnogo za Srbiju. Vaznija je Golija verujte od bilo koje druge planine u Srbiji. Nadam se da ce neko procitati ovo. Spostovanjem svima vama koji vodite ovu Srbiju. Dusimir Kulundzic Dezevska dolina,

Vojvođaner

31.07.2020. 07:31

Opet u Vojvodinu ništa! A naolata poreza u Vojvodini 99% a u okolini Miloša Velikog 50%.Posle smo separatisti kad se bunimo! Ne kaže naš narod bez veze idem u Srbiju.

Kg

31.07.2020. 08:12

Kragujevac slepo crevo Srbije. Grad od 200 000 stanovnika bez obilaznice. Šleperi od 20 t tutnje kroz centar 24 h.Ovo što se gradi do Batočine nije auto put, to je brzi put koji se gradi već 20 godina. Na 30 km od Kragujevca prolaze 3 auto puta. Zahtevamo vezu sa Mrcajevcima i Racom!!!

Radoš Petrović

31.07.2020. 13:34

Kada će Beograd biti spojen sa petljom u Jakovu na obilaznici oko Beograda. Sada se ide 15 km zaobilazno preko petlje u Dobanovcima. Ovo je inače već ugovoreno sa Kinezima i predstavlja početni deo prve deonice od Beograda do Obrenovca, tj. od Novog Beograda do Surčina u dužini od svega 8 km kroz ravno Surčinsko polje.