Prvo psihotest, pa volan u ruke

S. B. M.

12. 03. 2018. u 22:15

Прво психотест, па волан у руке

Posao dobijaju najbolji kandidati,foto P.Milošević

Uprkos manjku od 159 vozača, u GSP i dalje na snazi strogi kriterijumi za zapošljavanje. Ni dugogodišnje iskustvo ne garantuje posao

GRADSKOM saobraćajnom preduzeću u Beogradu trenutno nedostaje 159 vozača! Samo od početka godine primljena su 64 šofera, a konkurs za "upravljače" autobusa, trolejbusa i tramvaja je skoro uvek otvoren. Uprkos nedostatku kadra, mnogi vozači sa dogogodišnjim iskustvom ne mogu da dobiju ovaj posao. Psihotest, najbitniji od svih kriterijuma, mnogi ne mogu da prođu.

Javni prevoz je jedan od najzahtevnijih vidova profesionalne vožnje. Šofer je svakodnevno odgovoran za bezbednost putnika i vozila, kao i za bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Uz to, u obzir bi trebalo uzeti i gustinu saobraćaja, ponašanje drugih vozača, vremenske uslove i osmočasovno radno vreme. Da bi dobili posao vozača, kandidati zato moraju da zadovolje kriterijume psihološke selekcije i saobraćajne komisije.

PROČITAJTE JOŠ - Vozači GSP-a na dopunskoj nastavi!

- Poslovi vozača autobusa, trolejbusa i tramvaja su poslovi sa povećanim rizikom, pa je i selekcija kandidata za ove poslove deo društveno odgovornog poslovanja - kažu iz GSP-a. - Zato nam je najbitnija psihološka selekcija. To podrazumeva da se od prijavljenih kandidata izaberu oni za koje se procenjuje da će biti najuspešniji, i koji će moći da odgovore na navedene zahteve vožnje u javnom gradskom prevozu, da se uspešno nose sa pritiscima koji su deo obavljanja ovih poslova. Biće odbijeni oni kod kojih postoji visok rizik da će ispoljavati maladaptivne obrasce ponašanja, čiji kapaciteti za prevazilaženje stresnih situacija nisu dovoljni, jer oni neće biti uspešni u obavljanju poslova vozača.


PROČITAJTE JOŠ - Šoferi beže u Evropu

Iz ovog preduzeća navode da je najčešći razlog za odbijanje kandidata nezadovoljavanje kriterijuma psihološke selekcije, dok je manji broj njih odbijen zbog neispunjavanja zahteva saobraćajne komisije, kao i neispunjavanja uslova iz Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova.

Tako je samo tokom prošle godine u GSP stiglo 738 molbi za prijem u radni odnos, od čega su samo 343 osobe primljene.


MOLBE ŠALjE BEZUSPEŠNO

JEDAN od onih koji uprkos decenijskom iskustvu za volanom ne može da dobije posao, jeste i G. V. (58) iz Obrenovca. Tvrdi da se nekoliko puta prijavljivao za posao, ali bezuspešno.


PROČITAJTE JOŠ - Vozači GSP krivi za petinu nesreća

Poslednju molbu GSP-u poslao je 1. marta. Iz ovog preduzeća tvrde pak da nemaju evidenciju među kandidatima koji su testirani od 2004. godine da je G. V. išao na testiranje.


PROPISI STARI 56 GODINA

PSIHOLOŠKA selekcija radi se u JKP GSP Beograd od 1962. godine. Kriterijumi za odabir kandidata doneti su na osnovu dugogodišnjeg iskustva, kao i ustaljene procedure rada sa profesionalnim vozačima, ne samo na selekciji nego i na praćenju i unapređivanju radnih sposobnosti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

realist

13.03.2018. 03:33

Niste nista bolje naucili od Zapada Koji koristi psiho testove za njihov profit,oni su njihovim soferima uzimali dozvole,da bi pravili te psihopate testove Koji psihopate bolesni Idioti su proizvela kao Profitna stvar,zasto sada traze na hiljadarka sofern sa Balkana,jer su jeftini a njihovim oduzeti dozvole da bi pravili psiho testove,Koji Kostaju veliku lovu to je cista pljackaju Naroda.

опанци.цом

13.03.2018. 06:30

Психо тест је одличан,него су слабе плате.Они који могу да прођу психо тест одоше да раде за адекватне паре у иностранство.А код нас би да примају лудаке,уместо да подигну плате.

ZoZoNaC

13.03.2018. 08:22

dajete platu 1000€ i nema problema ili da idem u cesku da vozim GSP za 1300€

Prvak

13.03.2018. 09:35

Prvo psihotest pa polazak u skolu, pa novi pre srednje pa pre fakulteta ili zasnivanja braka/porodice. Pre svakog zaposlenja naravno. Bilo bi sve mnogo bolje ali poluprazno a ustanove za lecenje prepune, nemamo mi te kapacitete...

raDDar

13.03.2018. 10:17

GSP sve radi i za sve ima para osim za plate vozačima. Beograđani treba da znaju da startna plata vozača GSP-a 36000 dinara, da radno vreme nije u skladu sa zakonom 6 sati već 8 sati. Zašto inspekcije rada to ne sakcionišu jer odgovornost vozača je i za vozilo i za putnike. Zamislite samo kolika koncentracija vozača treba da bude i na kom nivou kako bi bezbedno vozio putnike 8 sati a za 36000 dinara. Naravno da svaki dan GSP ostaje bez vozača jer u inostranstvu imaju 5-6 puta veću platu.

A zašto bi to bilo briga građana

16.03.2018. 11:58

@raDDar - Pobunite se... i imate rešenje, idite u inostranstvo.

Draga

13.03.2018. 10:36

Ranije su psihotest imali svi koji su polagali vozački ispit, ne samo za autobuse.

Filip

13.03.2018. 14:35

A cus ove, psihotest. Uvode psihotestove, a niko nece da im radi za bednu platu. Ostace vam samo najjadniji i najnesposobniji koji ce da rade za tu bednu platu. Pa njima dajte psihotestove.