Novi most čuva jezgro Beograda

N. VUKIĆ

02. 08. 2016. u 23:59

Još jedan prelaz preko Dunava rasteretiće drumski saobraćaj. Cena 180 miliona evra, radovi bi počeli 2018. godine

Нови мост чува језгро Београда

IZGRADNjA mosta preko Ade Huje predviđena je svim generalnim planovima u poslednjih 50 godina, a gradski arhitekta Milutin Folić je realizaciju najavio za 2018. godinu. Osim rešavanja imovinsko pravnih odnosa, postavljanju kamena temeljca za još jednu konstrukciju koja će premostiti Dunav u Beogradu, prethodi i obezbeđivanje 180 miliona evra, koliko će prema njegovim rečima koštati spajanje dunavskih obala i povezivanje Pančevačkog puta sa Slanačkim.

Most preko Dunava, kod Ade Huje, nalazi se na trasi Spoljne magistralne tangente (SMT) i trebalo bi da bude dužine skoro tri kilometra. Ova saobraćajnica ima zadatak da zaštiti staro jezgro Beograda od teretnog saobraćaja. Vozila sa severoistoka trebalo bi da se usmere ka ostalim pravcima bez prolaska kroz centralnu gradsku zonu. To je pre svega značajno za tranzitni i teretni saobraćaj, kao i za njegovu ravnomerniju distribuciju ka zonama najveće atrakcije.

Ovaj deo saobraćajnice SMT, takođe, povezuje tri uvodna pravca u grad - pančevački, smederevski i auto-put. Zbog tako planirane pozicije u uličnoj mreži grada i značaja u povezivanju različitih gradskih zona, SMT je planirana kao magistralna saobraćajnica, a most preko Ade Huje bi na sebe preuzeo sav tranzitni saobraćaj sa Pančevačkog mosta, koji bi onda postao većim delom gradska saobraćajnica.

TUNELI ODRŽAN je javni poziv za podnošenje ponude o idejnom rešenju tunela koji bi povezao Savsku i Dunavsku padinu, odnosno Savamalu i Dorćol. U trci za tunel su se nadmetali Saobraćajni institut CIP, Geo put (Maglaj) i firma Ces Cowi (Beograd). Procenjena vrednost javne nabavke bila je 38 miliona dinara. Tunel između Savske i Dunavske padine bi trebalo da ide ispod Terazija, a bio bi dug oko dva kilometra.

- Sada vraćamo stare kredite i nakon toga otvara se mogućnost da se grad dodatno zaduži ili da na neki drugi način pokrene projekte - dodaje Folić. - Prema procenama Direkcije, most preko Ade Huje, sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da košta oko 180 miliona evra.

U junu je na sednici Skupštine grada gradonačelnik Siniša Mali istakao da u budžetu ima sredstava za finansiranje važnih projekata za prestonicu, između ostalog, za pokretanje realizacije mosta preko Dunava na poziciji Ade Huje.

JAPANCI HTELI DA GRADE

DA je projekat izgradnje mosta kod Ade Huje zaživeo pre desetak godina - Beograd bi danas imao i japanski most. Za izgradnju mosta kod Ade Huje pre deceniju su bili zainteresovani Japanci.

Japanska vlada bila je spremna da odobri kredit sa kamatnom stopom od svega 0,5 odsto, a jedini njihov uslov bio je da japanske firme grade most.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Pavlović Dušan

03.08.2016. 00:16

Ideja je super, s tim što bi taj most trebalo da udje u tunel koji bi išao ispod Karaburme i Zvezdare, a izlazio bi na vrhu Ustaničke ulice. Uz tunel koji bi ulazio u ulici Gavrila Principa, a završavao kod SUP-a u ulici Despota Stefana, značajno bi se rešio problem saobraćaja u gradu.Samo napred.

Tunele treba graditi

07.05.2018. 06:45

@Pavlović Dušan - ali za metro, a ne za automobile... al' ko to vama naprednim stručnjacima da objasni? I metro ćete napraviti tako da nije metro, nego tramvaj.

Milorad

03.08.2016. 07:42

Japanci su hteli da grade most kod Vinče(kombinovani drumsko-železnički) , ali ti uslovi i zidanje su važili dok BND -( bruto nacionalni dohodak)nije veći od 5000$ po stanovniku , a sada to jeste.

MILAN

03.08.2016. 15:30

@Milorad - Tacno to je tačna informacija ovo u gore pomenutom teksu je obična laz!!!!!!!!!!

Samo vas mrgodno gledam

03.08.2016. 08:52

Alo, bre vi nesposobnjakovići iz gradske vlade! Završite prvo -i NAJZAD- kompletnu obilaznicu oko BG da ceo tranzitni saobraćaj sa severa i severozapada države više ne ide preko "gazele" ka Bubanj potoku pa onda trabunjajte o mostu na Ada Huji. Osim toga, posavetujte se sa PRAVIM stručnjacima, što niste nikada uradili kod planiranja svetski najskupljeg "mosta na Adi", da li je taj planirani most prekopotreban u dolazećih 10 godina. Pa onda planirajte. Ili i tu neko treba da se ugradi?

ljiki

03.08.2016. 08:54

Koliko mostova treba Beogradu mislim da je Palančanima potrebniji jerje urniše prelazak na četri granična prelaza do Neština i Vizića, postavite bilo kakav da izbegnemo Hrvatsku.

Гага

03.08.2016. 20:20

@ljiki - @Љики, за твоје обавештење, за мост изнад Дунава код Бачке Паланке се ради пројекат +магистрални пут код Нештина.

Balkanac

03.08.2016. 09:13

Dobro je to sto ce most kod ade huje rasteretiti jezgro Beograda ,Ali zato ce ugroziti grad Pancevo.Da bi se to izbeglo trebao bi napraviti severnu zaobilaznicu za grad Pancevo koja bi iz Ovce pa preko Tamisa povzala vrsacki put odnosno put za Rumuniju.

Tramvajem u 22. vek

03.08.2016. 11:50

Pa ovi strucnjaci nisu u stanju da naprave podzemne prolaze na Slaviji a hoce da kopaju tunele od 2 km i prave mostove od 3 km. A da ne pominjem trotoar na Brankovom mostu koji ne mogu da poprave godinama...

Deki Jovic

03.08.2016. 12:05

Kad se bude gradio tunel- bice mrtvih, ako se obruse svi oni tuneli ispod povrsine, sa sve izvorima ispod terazija...

Aranđel Mihajlović

03.08.2016. 12:37

Zar ta spoljna magistralna tengenta nije trebalo da ide od Pupinovog mosta , ulice Dr. Ivan Ribar , novog mosta kod gornjeg špica Ade , pa do Banovog Brda . Time bi se dobila najkraća veza sa Koridorima 10 i 11 , Ibarskom magistralom , i nebi se optrećivala petlja kod Mosta na Adi .

miami

03.08.2016. 16:15

Vlast ne zna da dodje do novca ili ne zeli zbog raznih kombinacija. Pa kad bi prodli 1500 stanova koje imaju u vlasnistvu, dosli bi do 100 miliona evra, a ne da ih izdaju po ceni od 2,2 evra po kvadratu. Po toj racunici, stanovi bi se otplatili za 80 godina. Proveriti ko placa tako malu rentu.

Tako ste pričali i za most na Adi i kineski most

07.05.2018. 06:42

pa ništa... preko Gazele i dalje krkljanac...

Мост на Ушћу

22.10.2018. 11:43

Поред тих мостова, потребан је и мост на УШЋУ (мала Газела са трмавајима) који би повезао Земун и Нови Београд са Дорћолом, Старим градом и Панчевачким мостом, без проласка кроз центар града и преко Бранковог моста и Газеле, где су увек гужве.