Novi most čuva jezgro Beograda
02. 08. 2016. u 23:59
Još jedan prelaz preko Dunava rasteretiće drumski saobraćaj. Cena 180 miliona evra, radovi bi počeli 2018. godine
IZGRADNjA mosta preko Ade Huje predviđena je svim generalnim planovima u poslednjih 50 godina, a gradski arhitekta Milutin Folić je realizaciju najavio za 2018. godinu. Osim rešavanja imovinsko pravnih odnosa, postavljanju kamena temeljca za još jednu konstrukciju koja će premostiti Dunav u Beogradu, prethodi i obezbeđivanje 180 miliona evra, koliko će prema njegovim rečima koštati spajanje dunavskih obala i povezivanje Pančevačkog puta sa Slanačkim.
Most preko Dunava, kod Ade Huje, nalazi se na trasi Spoljne magistralne tangente (SMT) i trebalo bi da bude dužine skoro tri kilometra. Ova saobraćajnica ima zadatak da zaštiti staro jezgro Beograda od teretnog saobraćaja. Vozila sa severoistoka trebalo bi da se usmere ka ostalim pravcima bez prolaska kroz centralnu gradsku zonu. To je pre svega značajno za tranzitni i teretni saobraćaj, kao i za njegovu ravnomerniju distribuciju ka zonama najveće atrakcije.
Ovaj deo saobraćajnice SMT, takođe, povezuje tri uvodna pravca u grad - pančevački, smederevski i auto-put. Zbog tako planirane pozicije u uličnoj mreži grada i značaja u povezivanju različitih gradskih zona, SMT je planirana kao magistralna saobraćajnica, a most preko Ade Huje bi na sebe preuzeo sav tranzitni saobraćaj sa Pančevačkog mosta, koji bi onda postao većim delom gradska saobraćajnica.
- Sada vraćamo stare kredite i nakon toga otvara se mogućnost da se grad dodatno zaduži ili da na neki drugi način pokrene projekte - dodaje Folić. - Prema procenama Direkcije, most preko Ade Huje, sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da košta oko 180 miliona evra.
U junu je na sednici Skupštine grada gradonačelnik Siniša Mali istakao da u budžetu ima sredstava za finansiranje važnih projekata za prestonicu, između ostalog, za pokretanje realizacije mosta preko Dunava na poziciji Ade Huje.
JAPANCI HTELI DA GRADE
DA je projekat izgradnje mosta kod Ade Huje zaživeo pre desetak godina - Beograd bi danas imao i japanski most. Za izgradnju mosta kod Ade Huje pre deceniju su bili zainteresovani Japanci.
Japanska vlada bila je spremna da odobri kredit sa kamatnom stopom od svega 0,5 odsto, a jedini njihov uslov bio je da japanske firme grade most.
Pavlović Dušan
03.08.2016. 00:16
Ideja je super, s tim što bi taj most trebalo da udje u tunel koji bi išao ispod Karaburme i Zvezdare, a izlazio bi na vrhu Ustaničke ulice. Uz tunel koji bi ulazio u ulici Gavrila Principa, a završavao kod SUP-a u ulici Despota Stefana, značajno bi se rešio problem saobraćaja u gradu.Samo napred.
@Pavlović Dušan - zamišlja projektovanje...
@Pavlović Dušan - ali za metro, a ne za automobile... al' ko to vama naprednim stručnjacima da objasni? I metro ćete napraviti tako da nije metro, nego tramvaj.
Japanci su hteli da grade most kod Vinče(kombinovani drumsko-železnički) , ali ti uslovi i zidanje su važili dok BND -( bruto nacionalni dohodak)nije veći od 5000$ po stanovniku , a sada to jeste.
@Milorad - Tacno to je tačna informacija ovo u gore pomenutom teksu je obična laz!!!!!!!!!!
Komentari (17)