NEPROLAZNI STARI "MERCEDESI": Jevta Pavlović, predsednik paraćinskog AMK "Pomoravlje", pasionirani je ljubitelj popularne marke automobila
NEKADA je bio pojam voziti "mercedes", imale su ga samo državne firme i političari. Imali su ga i dobrostojeći roditelji Jevte Pavlovića, Gornjemutničani, pa je mlađani Jevta odrastao uz njih. Nije to bio novi "mercedes", ali zavoleo ih je jer su to automobili, kako kaže, sa dušom.
Uz "mercedes" C klase iz 2016. godine, koji vozi, u prostranom dvorištu roditeljske kuće ima još - pet oldtajmera.
KAD završi dnevne obaveze, odmara se uz svoje "ljubimce". Licka ih i doteruje. Neki su registrovani i spremni za odlazak na izložbe starovremenskih automobila na kojima Pavlović redovno učestvuje jer je i sam predsednik paraćinskog Auto-moto kluba "Pomoravlje".
- Nikad nisam bio bez "mercedesa", u voznom parku najviše sam imao E klasu. Moji automobili su relativno još mladi, čak se povremeno te generacije viđaju na putevima, izuzev ovog iz 1965. godine. To je moj "reponja", "mercedes 110". Već šestu godinu ga sređujem, a kupljen je od Vojske u trošnom stanju i ima svoj inventarski broj. Platio sam ga 2.000 evra, a do sada me košta već 14.000. Kompletno sam ga sredio, od limarije do motora. Skoro svi delovi su originalni. Preostaje da mu uradim glanc, pa da ga registrujem - priča naš sagovornik.
Kaže da su "mercedesi" novijih generacija plastični, pravljeni samo radi profita, pa zato voli stare klase.
- Na starim vozilima ozbiljni kvarovi nastajali su tek nakon pređenih 800.000 kilometara. Sada već na 100.000 menjaš amortizere. Sve je izgubilo na kvalitetu, pa i "mercedes" - kaže Jevta.
Osim pet oldtajmera koje ima, Pavloviću je cilj da nabavi sve četiri generacije iz klasa E i S. Iz prve, nedostaje mu jedno vozilo, pa da ima sve "mercedese" od šezdesetih do devedesetih godina prošlog veka. To isto želi i sa klasom S. "Mercedes 124" kupio je pre sedam-osam godina od Ambasade Kanade u Beogradu. On je najmlađi, pa je u stalnoj potrazi za starijim.
Restauracija starovremenskih automobila, a to su oni sa datumom proizvodnje od pre najmanje 30 godina, veoma je skup hobi. Pogotovu starih "mercedesa". Ali, svaki hobi ima svoju cenu, pa tako i ovaj. A želja paraćinskog biznismena jeste, kad jednom ode u penziju i povuče se u svoju Mutnicu, da "reponjom" iz '65. godine svakog vikenda dolazi u Paraćin na kafu.
Preporučujemo
OLDTAJMERI OKUPIRALI PARAĆIN: Od „pontijaka“ iz 1931. godine do popularnog fiće
10. 10. 2020. u 16:44
IZLOŽBA OLDAJMERA U PARAĆINU: Atrakcija u subotu na platou kraj fontane
08. 10. 2020. u 11:13
"VILIS NAJT“ ČUVA DUH STARIH VREMENA: Na Paliću održan defile oldtajmera
21. 09. 2020. u 16:09
"VI STE ODGOVORNI ZA SMRT RAISIJA" Stejt department o padu helikoptera: Nećemo da se izvinjavamo
IRANSKA vlada je odgovorna za odluku da upravlja helikopterom starim 45 godina u, kako je opisano, lošim vremenskim uslovima, a ne bilo koji drugi akter, rekao je portparol američkog Stejt departmenta Metju Miler tokom brifinga.
20. 05. 2024. u 20:38
KAKO UKRAJINSKA VOJSKA UBIJA CIVILE? Američki medij izneo zastrašujuća saznanja
UKRAJINSKA vojska zloupotrebljava alkohol i drogu i pod njihovim uticajem ubija civile, piše američki medij Dejli bist, prenosi RIA Novosti.
20. 05. 2024. u 19:17
KO JE CRVENI KOMANDANT? Jedini Srbin general Crvene armije - Lenjin mu bio zahvalan, stradao od Staljinove ruke (FOTO)
ISTORIJA Sovjetskog Saveza, svetske supersile 20. veka, upamtila je brojne heroje, borce, oficire koji su svojim junaštvom i rezultatima zadivili svet. U periodu kada se SSSR tek stvarao i uzdizao, značajan pomena bio je i doprinos jednog Srbina, Danila Srdića (1896-1937), prvog i jedinog Srbina koji je bio general Crvene armije. Ovo je njegova priča.
20. 05. 2024. u 11:53
Komentari (0)