SRPSKA OSTAJE BEZ VOZAČA: Posle odluke Nemačke da od 1. avgusta prizna sve vozačke dozvole iz BiH
ODLUKA Nemačke da od 1. avgusta ove godine službeno prizna sve vozačke dozvole iz Bosne i Hercegovine, opravdano je uplašila prevozničke firme iz Srpske koje strahuju da će i preostali profesionalni vozači napustiti RS i uputiti se u Evropsku uniju.
U proteklih par godina RS je napustilo oko 3.000 profesionalnih vozača, a čitavu BiH više od 6.000 vozača koji sada "deru" asfalt po zemljama Evropske unije. To potvrđuje za Novosti Nikola Grbića, predsednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS.
- U poslednjih desetak godina u Srpskoj je ugašeno više od 2.000 prevozničkih firmi i sad ih je ostalo oko 1.400. Ali, sa odlukom Nemačke očekujemo i da se ove firme počnu gasiti jer vozača kamiona, autobus, i drugih vozila za prevoz robe neće biti - poručuje Grbić.
On kaže da vlast na nivou RS i BiH nema sluha za probleme prevozničkih firmi i da nisu uradili ništa da olakšaju poslovanje prevoznika kako bi mogli da povećaju plate vozačima.
- Samo podatak da u BiH registraciju prikolice od 24 tone plaćate 2.200 maraka na godišnjem nivou, a u Sloveniji 80 evra, je dokaz zašto naši ljudi gase forme u RS i prijavljuju ih u Sloveniju - ističe Grbić.
On kaže da će se prevoznici okrenuti penzionerima vozačima, ali to nije rešenje jer se radi o ljudima koji mogu voziti po četiri sata. To je tvrdi premalo za prevoznike, ali drugog rešenja - nema.
NAMETA IMA MNOGO
Prevoznici kažu da im poslvaanje otežava i masa nameta koje plaćaju kako u RS tako i na nivou BiH a od države nemaju nikakve pogodnosti.
- U Sloveniji na svakih 1.000 potrošenih litara goriva prevoznik ima 70 evra od države. Pored toga u mnogim zemljama EU registracije vozila i prikolica su na dve godine uz cenu od par stotina evra - ističu prevoznici.
- Uskoro će Srpska zbog odlaska vozača imati veliki problem sa prevozom, roba, hrane i lekova jer prosto neće imati ko da vozi, ističe Grbić.
Prevoznici kažu za Novosti da je glavni adut zemalja Evropske unije plata koja se nudi vozačima uz niz dodatnih pogodnosti.
- U RS i BiH vozač kamiona ili autobusa može dogurati do 2.000 maraka, ali da ceo mesec vozi.U Evropskoj uniji su plate od 4.000 evra pa naviše i radi se 20 dana u mesecu. Tu ste stalno na točkovima, a onda deset dana odmarate. Za to vreme vozači se vraćaju kući u RS, ali problem sad nastaje jer i oni sve češće vode porodice sa njima - kažu prevoznici.
U prilog vozačima koji odlaze iz RS i BiH ide i to što u Evropskoj uniji nema čekanja na granicama.
- Kod nas vozači provedu po dva dana na granici BiH da ocarine robu.Gubi se puno vremena i vozači prosto lude čekajući na granici. U Evropi toga nema, sedneš u kamion i voziš robu od države do države - ističu prevoznici.
STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLjEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa
BRIŽLjIVO upakovane dve nagorele voštanice i jedna raskošna osmanska sablja pronađene u skromnoj sobi Stepe Stepanovića posle njegove smrti 27. aprila 1929. otkrile su da veliki vojskovođa nije smatrao pobede na Ceru i Solunskom frontu najvažnijim bitkama koje je vodio, već osveta srednjovekovnih srpskih vitezova izginulih u Maričkoj bici.
28. 04. 2024. u 06:30
REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti
NEMAČKA koja je glavni sponzor sarajevske „Rezolucije o Srebrenici“ pokušava da progura taj cinični istorijski falsifikat kroz Generalnu skupštinu UN u vreme jedne tragične godišnjice, oslobođenja koncentracionog logora Dahau, nespornog svedočanstva o najvećem genocidnom programu u istoriji čovečanstva čiji je autor – Nemačka.
28. 04. 2024. u 07:00
IZBACIO JE IZ STANA ZBOG DRUGE: Kako je pukla veza Katarine Radivojević i Olivera Mandića
NjIHOVA desetogodišnja veza se rasula u paramparčad kad se u životu Olivera Mandića pojavila 22 godine mlađa dama.
28. 04. 2024. u 12:13
Komentari (0)