NOVA KRIZA U SAD: Posle nestašice mleka za bebe, sada su i žene ugrožne

П. З. С. /rt.com

09. 06. 2022. u 15:26

SAD doživljavaju ozbiljan nedostatak tampona, a izuzetno uspešna reklamna kampanja se navodi kao jedan od faktora koji doprinose nestašici, otkrio je časopis Tajm (TIME) ranije ove nedelje.

НОВА КРИЗА У САД: После несташице млека за бебе, сада су и жене угрожне

Foto Tviter@Jill32019129


Kompanija Procter & Gamble je 2020. godine angažovala popularnu komičarku i glumicu Ejmi Šumer kao zaštitno lice “Tampaks“ (Tampax) – najpopularnijeg brenda tampona u SAD. U reklamnoj kampanji, Šumer je igrala ulogu pomoćnog dobavljača tampona koji se pojavio u toaletima i „spasao“ žene od nevolja snabdevajući ih Tampaksom.

Od tada je „rast maloprodaje eksplodirao“, rekla je za Tajm portparolka kompanije Čeri MekMaster (Cheri McMaster). Potražnja za Tampaksom porasla je za 7,7% u poslednje dve godine, što je navelo proizvođača da vodi svoju fabriku u Auburnu, Maine, 24/7.

Međutim, kako je pokazalo istraživanje koje je sprovela Alana Semuels iz Tajma, uspešna reklamna kampanja nije jedini uzrok nestašice tampona, što su dobro dokumentovali korisnici društvenih medija: Tviter, Redit i drugi društveni mediji preplavljeni su fotografijama praznih polica na kojima bi neki od najpotrebnijih higijenskih proizvoda trebalo da budu.
- Ovo nije tako loše kao nestašica toalet papira u proleće 2020, ali nije sjajno, napisala je na Tviteru Dana Marlou (Dana Marlowe), osnivač dobrotvorne organizacije I Support the Girls koja beskućnicama obezbeđuje grudnjake i pomoć pri menstrualnoj higijeni.



Nestašica je prvi put postala vidljiva tokom pandemije kovida kada su ljudi pravili zalihe osnovnih stvari. Kasnije se, prema Tajmu, još jedan problem pogoršao: nedostatak sirovina. Kako je potražnja za maskama za lice i drugim medicinskim potrepštinama rasla, potražnja za sirovim pamukom i rajonom je takođe bila u porastu. Kao rezultat toga, proizvođači tampona se bore u nabavci ovih materijala. Činjenica da je cena pamuka brzo rasla (u aprilu je bila viša za 71 odsto u odnosu na prethodnu godinu), dodatno je pogoršala problem.
Sve veći troškovi transporta poskupeli su isporuku proizvoda u SAD. Izvršni direktor startapa The Organic Project Tajm Salivan (Thyme Sullivan), rekao je za Tajm da su troškovi isporuke tampona u SAD porasli za 300% u odnosu na prošlu godinu.

Pored svih navedenih problema, proizvođači se bore i sa nedostatkom kadrova usred sve veće potražnje za njihovim proizvodima. Kako se tamponi smatraju medicinskim proizvodima, oni podležu strogim propisima o kontroli i stoga „kompanije ne mogu bilo koga da stave na proizvodnu liniju, pa je proizvodnja kasnila za potražnjom“, objasnio je autor istraživanja.

- Povećana potražnja, nedostatak osoblja, nedostatak sirovina – nijedan od ovih faktora nije jedinstven za tampone. Ipak, ono što čini nedostatak tampona tako upornim i problematičnim jeste to što za razliku od većine drugih artikala kojima je lanac snabdevanja otežan, tamponi nisu nešto što žene mogu da prestanu da kupuju dok se zalihe ne stvore, objašnjava Tajm.

Tamponi nisu jedini deficitarni proizvod u SAD. Prošlog meseca njujorške vlasti su bile prinuđene da proglase vanredno stanje zbog nestašice formule za bebe. Deficit vitalno važnog proizvoda izazvan je februarskim zatvaranjem fabrike u Mičigenu kojom upravlja Abbott Laboratoriess, zbog zabrinutosti za kontaminaciju. Objekat, koji čini proizvodnju oko 40% formule na američkom tržištu, povukao je neke od svojih proizvoda i zatvorio proizvodni pogon nakon što su četiri bebe koje su bile hranjene adaptiranim mlekom napravljenim u objektu dobile retku bakterijsku infekciju. Dve od njih su kasnije umrle.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

NEIZDRŽIVO, TRETIRALI SU ME KAO SMEĆE Ispovest bivše sjuardese iz privatnih aviona