PRONAĐEN FOSIL SA OBROKOM U STOMAKU: Na šta ukazuje najnovije otkriće?

Novosti onlajn

23. 12. 2022. u 21:01

PROSTOROM današnje Kine pre nekih 120 miliona godina šetala su mala i neobična stvorenja sa 2 para krila po imenu mikroraptori.

ПРОНАЂЕН ФОСИЛ СА ОБРОКОМ У СТОМАКУ: На шта указује најновије откриће?

Foto: pixabay

Naučnici su postali svesni njihovog postojanja tek 2000. godine, kada su u Liaoningu otkrili prvi fosil ove vrste. Za dve decenije o njima su uspeli da saznaju kako su postojale najmanje tri vrste ovih letećih životinja, kao i da najverovatnije nisu mogli da lete već da su im njihova pernata krila služila kao neka vrsta padobrana dok su skakali sa jedne na drugu granu prilikom lova.

Što se tiče njihove ishrane prethodne studije su uglavnom ukazivale da su mikroraptori jeli samo ptice, guštere i ribe. Međutim, najnovije otkriće ukazuje da su oni bili oportunistički lovci.

Šta se krije u stomaku mikroraptora?

Proučavanjem nekoliko fosila mikroraptora u muzejskim zbirkama širom Kine, paleontolog Hans Larson sa Univerziteta Mekgli u Kanadi je u jednom od njih ugledao malo stopalo ne veće od 1 cm, koje je prema njegovim rečima moglo da pripada samo nekom glodaru.

- Već znamo za fosile mikroraptora u kojima su sačuvani delovi riba, ptica i guštera u stomaku. Ovo novo otkriće ukazuje da su i mali sisari bili deo njihove ishrane, što implicira da ovi dinosaurusi nisu bili izbirljivi kada je hrana u pitanju - kaže Larson. I dodaje da je do sada otkriveno samo 20 dinosaurusa mesoždera sa ostacima poslednjih obroka u njihovim stomacima, što govori u prilog tezi koliko je ovo otkriće značajno.

Ovakvi nalazi naučnicima pre svega omogućavaju da razumeju kako su se dinosaurusi hranili i rekonstruišu svet od pre 120 miliona godina, ono na šta takođe mogu da upute je i na koji način su ovakva stvorenja evoluirala u ptice koje danas vidimo svuda oko nas.

- Saznanje da je mikroraptor bio generalistički mesožder pruža novu perspektivu o tome kako su drevni ekosistemi možda funkcionisali i mogući uvid u uspeh pernatih dinosaurusa - ​​zaključuje Larson.

ŠEŠELJ NIJE ZNAO O ČEMU SE RADI: Kruna u programu uživo ustala i došla do lidera radikala (VIDEO)