BRZA PRUGA U FINIŠU: Kraj radova u septembru, saobraćaj između Beograda i Novog Sada do kraja godine

Z.R.

26. 03. 2021. u 07:38

RADOVI na brzoj pruzi između Beograda i Novog Sada biće završeni do septembra i moći će da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

БРЗА ПРУГА У ФИНИШУ: Крај радова у септембру, саобраћај између Београда и Новог Сада до краја године

Foto Tanjug

To su juče predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću obećali predstavnici kineske i ruske kompanije koje grade deonice između dva grada. Predsednik je posetio gradilište na železničkoj stanici Zemun koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Stare Pazove, a potom i završne radove na izgradnji vijadukta u Beškoj i polaganju koloseka na vijaduktu, na deonici od Stare Pazove do Novog Sada.

Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.

- Ovo je drugo lice Srbije. Građani su ponovo počeli da se voze železnicom - poručio je Vučić.

- Kada bude gotova brza pruga, biće mi lakše da idem do Novog Sada vozom, jer će putovanje biti brže i lepše. Tako se izbegavaju saobraćajne gužve na ulazu i izlazu iz ta dva grada na auto-putu. Brza pruga će omogućiti da ljudi odu na kafu ili ručak u Novi Sad.

CENTAR

DIREKTOR kompanije RŽD Internešnel u Srbiji Mansurbek Sultanov najavio je da će ugovor za prvu fazu projekta Dispečerskog centra za upravljanje železnicom biti zaključen u junu i da će fizički radovi krenuti u septembru.

Sultanov je kazao da će ceo projekat, koji ima više faza, biti završen do kraja 2023. godine, kada će se iz novog centra u Makišu pokrivati cela mreža srpskih pruga.

Trasa od prestonice do Stare Pazove će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji. Na dva će vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Foto Tanjug

Predsednik je prisustvovao i polaganju koloseka kod Beške na deonici Stara Pazova - Novi Sad, a direktor kompanije RŽD Internešnel Sergej Pavlov mu je rekao da to radi mašina koja je veoma brza i nazvao je "ruskim ferarijem". U okviru deonice Stara Pazova - Novi Sad gradi se i tunel Čortanovci za dva smera ukupne dužine 2,2 kilometra, kao i vijadukt od tri kilometra.

KA MAĐARSKOJ OD SEPTEMBRA

PREDSTAVNICI kineskih kompanija su najavili da će 1. septembra početi da grade i poslednju deonicu brze pruge od Novog Sada do grance sa Mađarskom. Predsednik je istakao da do tada ima još mnogo posla oko eksproprijacije.

- Samo na tom mestu imamo više placeva koje moramo da ekproprišemo, oko 4.500 katastarskih parcela. To je više nego što je 2010. godine bilo parcela na eksproprijaciji u celoj Srbiji - objasnio je Vučić.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put". Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.

Obilasku radova sa predsednikom Vučićem, prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo, ambasador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

SKLADIŠTE U MAĐARSKOJ GREJE NAŠE RADIJATORE: Šta obezbeđuje dogovor Vučića i Orbana o pohranjivanju našeg gasa kod severnog suseda