АМЕРИКАНАЦ ПРВИ ПУТ У ЕВРОПИ, ОДМАХ ОБИШАО СРБИЈУ: Шта је Џими све приметио, што ми више не видимо? (ВИДЕО)

Novosti online

03. 05. 2021. у 22:41

МЛАДИ Американац по имену Џими недавно је први пут посетио Европу, а неколико дана провео је и у Србији.

Фото: Принтскрин

Некада је радио у војсци, а онда је пре четири године одлучио да напусти посао и троши уштеђевину тако што ће обићи свет, стигао је зимус у Београд, а о нашој земљи и нашем народу имао је само речи хвале.

У снимцима које је поставио на свом Јутјуб каналу Џими је приказао Србију и њене градове из угла који ми, који живимо у овде, често више и не примећујемо и неретко заборавимо колико је наша земља заиста лепа и посебна, а људи дружељубиви и вредни.

Своје разгледање престонице започео је пре зоре, а када је сунце изашло отишао је да обилази Калемегдан. Своје одушевљење није могао да сакрије.

КАЛЕМЕГДАН, БУРЕК И ЈОГУРТ

- Овај парк је огроман, налази се у центру града, има тврђаву, кошаркашке терене, чак и зоолошки врт и забавни парк... Има предиван поглед на Нови Београд и делове старог Београда - причао Џими усхићено и додаје да човек може сате да проведе овде и ужива.

Након добре шетње по Калишу, Американац је кренуо у Кнез Михаилову. Фасциниран је што људи уживају у шетњи, што види доста уличних свирача... Приметио је да на много места у граду могу да се купе кокице, што му је веома занимљиво.

- Људи свирају, уживају док шетају, пију кафу и купују доручак. Никад нисам видео овако лепу архитектуру. Прелепо је - прича Џими док камером бележи све око себе.

Свиђа му се и што види доста аутобуса и трамваја.

- Центар је очигледно добро повезан са осталим деловима града, постоји много аутобуса, трола, трамваја. Имате много опција уколико желите да одете у неки други део града - каже млади Американац.

Након што је табанао кроз центар признао је да је гладан и да једва чека да проба оно што су му сви рекли да мора да окуси - бурек и јогурт.

- Немам појма шта је то, али су ми рекли да ћу га пронаћи у пекари - каже Џими.

И наравно да га је пронашао. Први залогај бурека са сиром га је распаметио.

- Чуо сам да је одличан и са месом, морам и то да пробам. Ово је невероватно, баш баш укусно. Хрскава је корица, али је унутра тако добро, топи се. Сад ми је јасно зашто је ово тако популарно овде, није чак ни много масно, одлично је - коментарише Џими свој први сусрет са буреком.

"ОВО ВИЂАТЕ СМО У ФИЛМОВИМА"

Након доброг доручка, кренуо је даље у обилазак. Одушевљен је био Ташмајданским парком и црквом Светог Марка.

- Прелепо је. Црква је огромна, и свиђа ми се што толико људи има испред и око цркве. Када сам ушао унутра нисам знао шта да очекујем, било је то јединствено искуство. Док сам путовао по Јужној Америци увидео сам велики утицај Шпаније када су у питању катедрале и градски тргови. Овде је слично, али има свој шарм, јединствено је. Фреске, то је нешто што видите само у филмовима! - прича млади Американац.

Није био спреман за оно што ће тек видети, а то је Храм Светог Саве.

- Ово је нестварно. Бисерно је бео, зелене куполе, ово је невероватно...Мислим да је ово најлепши храм у ком сам био - каже Џими и додаје да свој први дан у Београду није могао боље да заврши другачије него да ужива у заласку сунца у парку код Храма.

- Феноменално. Тај мир, те боје, птице које надлећу...

НОВИ САД, ГРАД МАЛИХ УЛИЦА, ДЕЦЕ И БАРОВА

Није се Џими задржао само у Београду, обилазио је Србију уздуж и попреко. Позитиван утисак на њега је оставио и Нови Сад.

- Овај град је омладинска престонице Европе, и веома сам срећан што сам овде и што ћу видети шта је то што има да понуди. Очигледно је да је овај град много мањи од Београда - прича Џими и додаје да је на путу до Новог Сада обишао много малих градова, за које каже да су такође веома лепи.

Каже да готово може да замисли како Нови Сад изгледа када нема пандемије, јер је у самом центру сваки други локал угоститељски.

- Много је другачији у односу на Београд, јер овде има много малих уличица које су пуне барова и ресторана. Свиђа ми се што има предиван огроман парк тик уз центар. Пуно је деце, овде можеш да се надишеш ваздуха, да узмеш неку храну за понети и да ручаш овде, много је овде лепо - каже Американац.

Саветује свима да обавезно обиђу катедралу и синагогу и наравно Петроварадинску тврђаву.

- Поглед је одавде феноменалан и не треба вам ауто да дођете на тврђаву. Треба вам десетак минута пешке од центра или можете превозом доћи.

"РАДИО САМ У ВОЈСЦИ, ЗНАО САМ ГДЕ ДОЛАЗИМ, БИО САМ ЗАБРИНУТ"

Имао је само речи хвале и за наш народ. Каже да смо веома пријатељски настројени и да се они који дођу да посете Србију никад не осећају усамљено.

- Локалци су тако пријатељски настројени. Лако можете да започнете разговор са сваким. С обзиром на моју војну прошлост знао сам где долазим и био сам забринут. Мислио сам да ће ме мрзети, да нико неће хтети да ми помогне, страховао сам да би неко могао и да ме повреди. Ништа од тога се није догодило - искрен је Џими.

Саветовао је свакоме ко путује да обавезно провери каква је безбедност у земљи коју посећује, што је и он сам урадио када је одлучио да дође да нас посети.

- Као Американцу није ми било свеједно да дођем у Србију. Сигурност вам могу описати на два начина - како изгледа када истражујете, и оно што сам ја доживео. Ако ме питате да ли је Србија безбедна, рећи ћу да итекако јесте. Нисмо имали апсолутно никаквих проблема. Пили смо пиво са локалцима, проводили се свуда и нигде нисам бринуо. Чак ми је и на селу било супер - каже Џими.

Истакао је и да су званичне бројке које се тичу безбедности за САД много горе у односу на Србију. У САД је скоро 39 пута више силовања него у Србији, 50 пута више оружаних напада, и 106 пута више убистава него у Србији.

ЕНГЛЕСКИ, ОГРОМНЕ ПОРЦИЈЕ ХРАНЕ И ЦИГАРЕТЕ

Додаје и да није имао проблем да се споразумева са људима јер многи знају енглески.

- Чак и они који не знају језик труде се свим силама да се споразумеју са вама. Можда на селу може да буде проблема, али и тамо се труде. Док сам куповао пљескавицу жена је изнела сваки прилог који су имали да бих објаснио шта хоћу - каже он и додаје да овако нешто нигде није доживео.

Храна га је одушевила, као и чињеница да у Србији постоји много пекара где је избор огроман.

- Порције су им велике, обожавају месо. Ја сам човек који воли добро да једе, тако да сам задовољан. Храна им је разнолика и свашта сам пробао - каже Американац.

Говорећи о култури каже да је могуће видети је на сваком кораку, по ћириличном писму, архитектури, храни... Сматра и да је ракија "дубоко урезана" у нашој култури.

- Што се мене тиче није нешто претерано укусна, али овде је пију и за доручак и за ручак и за вечеру - објашњава Американац.

Оно што му је било чудно јесте то што је приметио да готово сваки Србин држи цигарету у руци и да свуда може да пронађе пепељаре. Све у свему, утисак је толико позитиван да каже да једва чека да поново дође и можда чак сними и документарац о нашој земљи.

(Телеграф)

ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за Новости: Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за "Новости": Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

КУРТИЈЕВ заменик министра за заједнице и повратак, такозваног Косова, Радоица Радомировић поново је снимљен приликом извршења кривичног дела. И овог пута, баш као и прошлог, када је горео један аутомобил у Лепосавићу, жртва Радомировића су Срби.

26. 04. 2024. у 15:00

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.