Јеловник за препланули тен ОВАЈ РЕЖИМ ИСХРАНЕ ПОМАЖЕ ДА СПРЕЧИТЕ опекотине од сунца

В. Н.

недеља, 09. 08. 2020. у 07:00

Јеловник за препланули тен ОВАЈ РЕЖИМ ИСХРАНЕ ПОМАЖЕ ДА СПРЕЧИТЕ  опекотине од сунца

Depositphotos

У ЖЕЉИ да што пре поцрните, не би требало да се пржите на сунцу сатима, јер уз преплануо тен можете да "добијете" и бројне кожне проблеме као што су опекотине, иритације, алергије, депигментације, а дугорочно и озбиљнија обољења као што је рак коже.

Постоји далеко здравији начини да се убрза производња меланина - пигмента - у кожи. Меланин, осим што даје бакарни тон, заправо као главну функцију има заштиту од појачаног излагања штетном зрачењу.

Да бисте поспешили и убрзали производњу меланина, потребан је одговарајући избор на трпези. На првом месту, то су намирнице животињског порекла, јер садрже бројне нутритијенте који утичу на производњу меланина. Један од најбитнијих је минерал бакар. И бројне друге намирнице садрже бакар, као и тирозин, који су главни за производњу пигмента одговорног за леп препланули тен.

Зато, што више у своју исхрану треба да уведете орашасте плодове и махунарке, посебно бадеме, кикирики и пасуљ. Тамно лиснато поврће такође може да буде од помоћи, као и авокадо, банане, житарице од целог зрна и црна чоколада.


Понедељак

Доручак: два барена јајета и салата од краставца и парче интегралног хлеба

Ручак: кувани пасуљ и салата од зеленог лиснатог поврћа по избору, засладите се на крају црном чоколадом
Вечера: шака бадема, парче хлеба са намазом по избору и шоља јогурта


Уторак

Доручак: сардина и салата од парадајза и парче интегралног хлеба

Ручак: риба и салата од зеленог лиснатог поврћа по избору, засладите се на крају црном чоколадом
Вечера: шака ораха, тањир паленте и шоља јогурта


Среда

Доручак: овсене пахуљице са јогуртом и сувим воћем по избору

Ручак: кувана боранија са салатом од парадајза, засладите се на крају црном чоколадом
Вечера: шака кикирикија, два барена јајета и шоља јогурта


Четвртак

Доручак: туњевина са салатом и хлебом

Ручак: рибља чорба и барени и зачињени кромпир, засладите се на крају црном чоколадом
Вечера: шака лешника, парче сира, интегрални хлеб и парадајз


Петак

Доручак: палента са јогуртом или парчетом сира

Ручак: барена телетина са тестенином и салатом по избору, засладите се на крају црном чоколадом
Вечера: шака индијских ораха, два барена јајета и шоља јогурта

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)