ДОКТОР ЦОЛИЋ ДАНИМА ГЛАДОВАО: Годину и по дана био "заробљен" на Шри Ланки због короне

Novosti online

26. 09. 2021. у 13:52

ДОКТОР Миодраг Цолић преминуо је у 64. години живота и многе јавне личности упутиле су му последњи поздрав. Он је био велики љубитељ путовања, а са својом супругом, костимографом, Ангелином Атлагић, због пандемије корона вируса био је годину и по дана "заглављен" на Шри Ланки.

ДОКТОР ЦОЛИЋ ДАНИМА ГЛАДОВАО: Годину и по дана био заробљен на Шри Ланки због короне

Фото: Printscreen/YouTube/RTS

Цолићева супруга, је тада открила све о овој необичној ситуацији.

- Шри Ланку сам открила током првог путовања на Далеки исток још 1989. и увек сам јој се враћала јер је препуна занимљивих ствари које је немогуће истражити приликом једне посете. Међутим, нисам ни слутила да ћу управо овде провести време пандемије, која је захватила и зауставила читаву планету. Чинило ми се да је то добро место за боравак, острво је изоловано, а аеродром је одмах по проглашењу пандемије затворен.

Убрзо по почетку епидемије на Шри Ланки је уведен полицијски час, који је трајао непрекидно пуна два месеца.

- За нас који не познајемо тамошње прилике било је то велико изненађење. Локално становништво, које је тек пре деценију изашло из тридесетогодишњег грађанског рата, навикло је на такве ситуације, па се на време снабдело залихама намирница. Све је било затворено, од продавница хране до апотека, нико није смео да изађе на улицу без дозволе. Прва недеља нам је била најтежа, нисмо могли да се снађемо. После неколико дана гладовања, успели смо да добијемо бројеве радњи које су намирнице испоручивале на кућну адресу. Пошто у том тренутку хране није било довољно за све, пакети су подразумевали мање количине воћа, поврћа и житарица. Касније су и супермаркети организовали онлајн продају, па се и избор прозвода проширио - рекла је Ангелина.

Житељи острва врло су довитљиви и прагматични.

- Није било изводљиво да одлазе до банке да подигну новац, па су прибегли једноставнијем решењу - ставили су банкомат на камион и возили га од села до села, тако да је свако могао да подигне новац испред својих врата. Иако смо били затворени у кући, није нам било досадно. Набавка хране и осталих потрепштина одузимала нам је доста времена. Кад је укинут полицијски час, на снази је остала забрана уласка странаца у земљу. Скоро сви хотели и ресторани и даље су били затворени, плаже пусте, посећивали су их само пси луталице и ми понекад. Како су рестрикције попуштале, тако смо користили прилике да обиђемо острвске знаменитости.

На Шри Ланки готово да нема криминала и џепароша, боравак је опуштен, не само у хотелима него свугде.

- Може се слободно путовати, аутобусом, аутомобилом или возом, што је један од најживописнијих начина да се обиђе читава земља, упознају природне и историјске лепоте. Истовремено ћете се и дружити са мештанима. Често одлазимо у престоницу Коломбо. То је град пун супротности, од уџерица у предграђима до предивних колонијалних грађевина и модерних небодера са висећим вртовима. Његове широке улице су скоро све у столетном дрвећу, које понегде заузима и читав тротоар. У самом центру је неколико језера, правих оаза. Тамо имам неколико омиљених места, једно од њих је ресторан који води наша жена, Милица Рашић, код ње идемо кад се ужелимо укуса домаће хране.

Уметница се упознала и са ајурведом, традиционалном индијском медицином, и тај холистички систем лечења тела практикује већ годинама. Открила је и Џефрија Баву, најзначајнијег шриланканског архитекту, чијим се делима дивила на острву, од имања Лунуганга, на коме је имала прилике да борави, до хотела Кандалама, уклесаног у стени и прекривеног правом џунглом.

- У тропима сте окружени разним животињама, инсектима и гмизавцима. На Шри Ланки живе други највећи гуштери на свету, после оних с индонежанског острва Комодо. Први сусрет са њима био је застрашујући, али убрзо сам се привикла. Схватила сам да не треба да их дирам и да онда они неће обраћати пажњу на мене. Овде су све животиње заштићене и нимало се не плаше људи. Будисти су врло мирољубиви, не убијају чак ни муву и мрава јер верују да су у њима инкарнирани њихови преци - испричала је она.

(Глорија)

БОНУС ВИДЕО:

КЕМАЛ МОНТЕНО: Кроз песму најавио вечни одлазак, испраћен је аплаузом

ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за Новости: Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

ДА ЛИ ЗАКОН ВАЖИ И ЗА КУРТИЈЕВОГ РАДОИЦУ? Ељшани за "Новости": Тужилаштво проверава снимке на којима је Радомировић

КУРТИЈЕВ заменик министра за заједнице и повратак, такозваног Косова, Радоица Радомировић поново је снимљен приликом извршења кривичног дела. И овог пута, баш као и прошлог, када је горео један аутомобил у Лепосавићу, жртва Радомировића су Срби.

26. 04. 2024. у 15:00

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.