НАЈКРАЋА ВЕЗА ИЗМЕЂУ СРБИЈЕ, БИХ И РУМУНИЈЕ: Фрушкогорски коридор дуг 125 км, саобраћајница са четири траке, са најдужим тунелом у Србији

Novosti online

23. 02. 2022. у 15:26

“ФРУШКОГОРСКИ коридор” ће повезати Коридор 10 и Коридор 4 и створити најкраћу везу између Босне и Херцеговине и Румуније.

НАЈКРАЋА ВЕЗА ИЗМЕЂУ СРБИЈЕ, БИХ И РУМУНИЈЕ: Фрушкогорски коридор дуг 125 км, саобраћајница са четири траке, са најдужим тунелом у Србији

Фото: Skyscrapers Construction Serbia

Важност “Фрушкогорског коридора” се, између осталог, огледа и у томе што ће се он надовезати на деоницу Рума-Шабац-Лозница.

Радови су почели 1. маја прошле године, када је био одличан моменат да се започне са изградњом полу ауто-пута од Новог Сада до Руме – “Фрушкогорског коридора”.

Саобраћајница у четири траке повезаће Бачку, Срем, Посавину, Подриње

Ова брза саобраћајница са четири траке од по 3,5 метра, тунелом и мостом повезаће Бачку, Срем, Посавину, Подриње. Кроз Фрушку гору биће пробијен тунел дужине 3,5 километара, који ће бити најдужи у Србији и изграђен мост преко Дунава код Ковиља дужине 1,8 километара. Вредност пројекта је 606 милиона евра, а главни извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ.

Фото: Град Нови Сад

Вишеструки бенефити: Брже путовање и чистија околина

“Фрушкогорски коридор” ће повезати Коридор 10 и Коридор 4 и створити најкраћу везу између Босне и Херцеговине и Румуније. Важност “Фрушкогорског коридора” се, између осталог, огледа и у томе што ће се он надовезати на деоницу Рума-Шабац-Лозница.

Бенефити су вишеструки. Пројекат ће погодовати очувању животне средине Фрушке горе, загађење ће бити елиминисано, брже ће се путовати, а пут ће бити квалитетнији и модернији.

Мања километража и краћи боравак аутомобила на деоници значи и знатно мању емисију штетних гасова. Такође, без узбрдица кроз Национални парк возила ће, нарочито она теретна, без напрезања савладавати ову препреку, што додатно смањује потрошњу, а самим тим и производњу штетних материја.

На Фрушкогорском коридору биће најдужи тунел у Србији

Његовом изградњом још један циљ ће бити остварен: растеретиће се урбанизоване површине и измести транзитни саобраћај с простора Националног парка “Фрушка гора”.

Ефекти изградње коридора огледаће се и у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобраћајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) и уклањању транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора”, изградњом тунела Иришки венац.

Кључни грађевински објекат саобраћајнице Нови Сад – Рума и свакако најтежи објекат за изградњу биће двоцевни тунел кроз Фрушку гору дужине 3,5 километара. Овај тунел ће уједно бити и најдужи тунел у Србији – наводе из Коридора Србије за НСуживо.

Укупна дужина брзе саобраћајнице износи 47,7 км, и обухвата 4 деонице:

* Деоница 1: Петља „Ауто-пут Е-75“ – Парагово дужине 11,28 км. У склопу деонице 1 је планирана траса државног пута 2А реда од Жежељевог моста до петље Ауто-пут Е-75, дужине 2,73 км.

* Деоница 2: Парагово – почетак Обилазнице Руме, са кружном раскрсницом за прикључење локалног пута за Врдник, дужине 16,76 км.
* Деоница 3: Петља „Каћ“ – Петроварадин („Ауто-пут Е-75“ ), дужине 6,90 км.
* Деоница 4 : Обилазница око Руме, дужине Л=10,52 км
* Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума потписан је 6. 10. 2020. године. Радови на улазном порталу тунела Иришки венац започети су 1. маја 2021. године, рок за завршетак према уговору је 4 године, до када ће бити и завршени радови и на осталим деоницама. Уговорена вредност радова је 606 милиона евра, наводе из Коридора за наш портал.

Фото: Еспресо

Тренутно се изводе радови на улазном порталу  тунела Иришки венац

Тренутно се изводе радови на улазном порталу тунела Иришки венац, а у току је и израда документације за грађевинску дозволу за мост преко Дунава у оквиру деонице 3-Петља Каћ-Петроварадин.

-Такође, гради се градилишни камп извођача на улазном порталу тунела, као и градилишни камп на иришкој страни, са приступном саобраћајницом – додају из Коридора.

Вучевић: Брже и једноставније путовање

Да ће изградња Фрушкогорског коридора, али и читаве целине брзог пута од Новог Сада до Лознице донети нову перспективу свим житељима Подриња, Мачве, Срема и јужног дела Бачке, уверен је и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.

- Ова инвестиција, а не говорим само о Фрушкогорском коридору, већ о читавој саобраћајној траси од Новог Сада или гледано од југозапада, од Лознице, јадарског дела, Подриња, па преко Шапца, кроз Срем до Бачке, од непроцењивог је значаја за тај део наше државе – рекао је Вучевић и додао да ће путовање бити брже и безбедније:

-Завршетак Фрушкогорског коридора уједно ће означити и измештање великог дела теретног саобраћаја ван самог Новог Сада – закључио је.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (1)

Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност