ЖЕЂ ПОДНОСЕ РАДИ ЛЕПШЕ БУДУЋНОСТИ: Због изгрдње Моравског коридора, почело измештање магистралног цевовода у рејону Ћићевца

С. БАБОВИЋ

31. 07. 2021. у 08:20

ИЗМЕШТАЊЕ магистралног цевовода на траси будућег Моравског коридора код Крушевца је започело великим радовима недалеко од источне обилазнице, на локацији Макрешане, Бошњане и Маскаре.

ЖЕЂ ПОДНОСЕ РАДИ ЛЕПШЕ БУДУЋНОСТИ: Због изгрдње Моравског коридора, почело измештање магистралног цевовода у рејону Ћићевца

Фото С. Бабовић

Ово је једна од шест тачака укрштања комуналне инфраструктуре са првим дигиталним ауто-путем, а током радова који ће трајати два дана биће замењено 2,05 километра старог, дотрајалог цевовода који је последњи пут обнављан пре 30 година.

Инвестицију "тешку" 156 милиона динара обезбедио је ЈП "Коридори Србије".

- Предвиђено је да се ради у две етапе. Замена старог полиестерског цевовода и прелаз испод будућег ауто-пута, уз замену инсталација на траси од 50 метара, као и привезивање новоизграђеног система у дужини од два километра, са старог армирано-бетонског система који се искључује из употребе, на нови полиетиленски цевовод. За нас је то од изузетног значаја, с обзиром на то да улагање у комуналну и путну инфраструктуру представља један од приоритета у развоју Крушевца. Притом, замена магистралног цевовода гарантује боље снабдевање водом за све житеље општина у Расинском округу - каже Владимир Милосаљевић, директор ЈКП "Водовод".

А ради се са обе стране постојећег пута од Крушевца до Појата, недалеко од Фабрике за пречишћавање отпадних вода која је отворена лане. Фирма "Бехтел-Енке" је са подизвођачима на терену од раних јутарњих сати, а корисници крушевачког "Водовода" са територије Ћићевца су са система искључени још 30. јула, а норамлизација водоснабдевања се очекује 1. августа.

- Иако нам баш и не одговара да по врућини два дана будемо без воде, свесни смо значаја замене постојеег цевовода новим материјалима, јер ће та велика инвестиција много значити за будућност и наше општине - истиче челница локалне самоуправе у Ћићевцу Мирјана Кркић.

Каже, уз помоћ крушевачких комуналаца су обезбедили осам цистерни које су постављене на раније најављеним пунктовима, а насељено место Ћићевац има и 17 јавних чесама са којих је вода исправна за пиће.

Општина, иначе, има око 4.000 прикључака и мештани кажу да је много теже било крајем марта, када су се због оштећења цевовода из цистерни снабдевали знатно дуже, а била је проглашена и ванредна ситуација...

Фото С. Бабовић

У међувремену, радови на првој деоници Моравског коридора се одвијају на безмало сваком километру. Недалеко од Ћићевца, код Варварина је и велико постројење за производњу свих елемената за изградњу мостова и надвожњака.

Објекти и дигитализација

ПРВА деоница Моравског коридора, од Појата до Крушевца је дуга 27,83 километара и највеће је градилиште дуж читавог ауто-пута који ће се простирати на укупно 112 километра.

Посебно амбициозни радови се очекују приликом "дигитализације" трасе, односно оптичког повезивања свих наплатних рампи, саобраћајне сигнализације, базних станица... јер ће возачи благовремено бити упозоравани на могуће радове, односно правила која важе на деоници кроз коју пролазе.

ТРАСА

ИЗГРАДЊА Моравског коридора који ће спајити Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Крушевац и Ћићевац, али и коридоре 10 и 11, започета је у децембру 2019. Ауто-пут ће имати 135 објеката - 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 36 пропуста - а, осим регулације Јужне, пројекат подразумева и сређивање Западне Мораве.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)